
Μεγάλη συζήτηση -και όχι μόνον στο χώρο της ναυτιλίας – έχει προκαλέσει η δήλωση του Αμερικανού προέδρου για την επιβολή λιμενικών τελών στα πλοία της Κίνας.
Είναι χαρακτηριστική η δήλωση στην οποία προέβη μια απο τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες, η γαλλική CMA CGM. « Οι προτάσεις των ΗΠΑ να πλήξουν τα κινεζικά πλοία με υψηλά λιμενικά τέλη θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο σε όλες τις εταιρείες μιας ναυτιλιακής βιομηχανίας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην οποία τα περισσότερα πλοία κατασκευάζονται στην Κίνα», δήλωσε την Παρασκευή η ναυτιλιακή CMA CGM.
Το γραφείο του εμπορικού αντιπροσώπου των ΗΠΑ έχει προτείνει τη χρέωση έως και 1,5 εκατομμυρίου δολαρίων για τα κινεζικής κατασκευής πλοία που εισέρχονται σε αμερικανικά λιμάνια στο πλαίσιο της έρευνάς του για την επέκταση της Κίνας στους τομείς της ναυπηγικής, της ναυτιλίας και της εφοδιαστικής.
«Περισσότερα απο τα μισά πλοία»
«Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα από τα μισά από όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, οπότε αυτό θα έχει σημαντικές επιπτώσεις σε όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο οικονομικός διευθυντής Ραμόν Φερνάντεζ .
Η CMA CGM, η οποία ελέγχεται από την οικογένεια του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Rodolphe Saade, είναι η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Έχει μεγάλη παρουσία στις ΗΠΑ, λειτουργώντας αρκετούς λιμενικούς τερματικούς σταθμούς, ενώ η θυγατρική APL διαθέτει 10 πλοία υπό αμερικανική σημαία, δήλωσε ο Ραμόν Φερνάντεζ.
Ερωτηθείς σχετικά με την Ocean Alliance, μια συμφωνία κοινοχρησίας πλοίων στην οποία συμμετέχουν η CMA CGM και ασιατικοί εταίροι, συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής COSCO, είπε ότι η CMA CGM δεν είχε ενδείξεις ότι η συμμαχία θα μπορούσε να τεθεί υπό αμφισβήτηση ενόψει της πολιτικής των ΗΠΑ.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες