
Η Βρετανία ματαίωσε την κυκλοφορία του λογισμικού αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων της Tesla, περιορίζοντας βασικές λειτουργίες και διακινδυνεύοντας περαιτέρω την οργή του Elon Musk.
Αξιωματούχοι του υπουργείου Μεταφορών (DfT) ματαίωσαν τα σχέδια για τη νομιμοποίηση των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με έγγραφα που είδε η Telegraph. Το συγκεκριμένο λογισμικό της Tesla ηγείται των προσπαθειών προς την αυτοματοποίηση.
Ο Ιλον Μασκ ποντάρει στην αυτόνομη οδήγηση ως την επόμενη πηγή ανάπτυξης, καθώς οι πωλήσεις της Tesla μειώνονται εν μέσω πολιτικών αντιδράσεων για την υποστήριξή του στον Ντόναλντ Τραμπ.
Περιορισμοί
Ο επικεφαλής της Tesla, ο οποίος έχει συγκρουστεί συχνά με τον Βρετανό πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ τους τελευταίους μήνες, δήλωσε ότι η αυτονομία θα είναι ο «κύριος μοχλός» της αξίας. Οι μετοχές της Tesla έχουν υποχωρήσει σχεδόν κατά το ένα τρίτο φέτος, καθώς αντιμετωπίζει μείωση των πωλήσεων σε πολλές από τις βασικές αγορές της.
Ο κορυφαίος λομπίστας της Tesla στην Ευρώπη εγκατέλειψε την εταιρεία τον Οκτώβριο, χτυπώντας την αργή διαδικασία που σημαίνει ότι η τεχνολογία – που εισήχθη στις ΗΠΑ το 2020 – μπορεί να μην φτάσει στην Ευρώπη μέχρι το 2028.
Τα πρακτικά της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE) – του οργάνου που αποφασίζει τους νέους κανόνες ασφαλείας για τα οχήματα – δείχνουν ότι οι αξιωματούχοι του DfT εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με τα σχέδια έγκρισης ευρείας κλίμακας συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Όπως είχε αρχικά συνταχθεί, τα σχέδια θα επέτρεπαν στα οχήματα να κάνουν ελιγμούς όπως αλλαγές λωρίδας, στροφές σε διασταυρώσεις και στάσεις και εκκινήσεις σε φανάρια, ενώ οι οδηγοί είχαν τα χέρια τους μακριά από το τιμόνι.
Ωστόσο, οι αλλαγές έχουν πλέον αμβλυνθεί, ώστε να περιοριστούν τα συστήματα σε κινήσεις «αυτοκινητόδρομου», όπως η αλλαγή λωρίδας, και να απαιτείται από τους οδηγούς να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι.
Τον Σεπτέμβριο, αξιωματούχοι του Ηνωμένου Βασιλείου πρότειναν τους περιορισμούς, λέγοντας: «Η εισαγωγή ελιγμών με πρωτοβουλία του συστήματος είναι ένα σημαντικό βήμα που συνεπάγεται έναν βαθμό αγνώστου.
Ανησυχίες
Τον Ιανουάριο, αξιωματούχοι στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία, τη Σουηδία και την Ολλανδία υπέβαλαν αίτημα για περαιτέρω στοιχεία σχετικά με την ασφάλεια των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, λέγοντας: «Οι τεχνολογικές εξελίξεις σε αυτά τα συστήματα είναι ελπιδοφόρες, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στη συμπεριφορά του οδηγού, την επίγνωση της κατάστασης και τη συνολική ασφάλεια».
Οι αλλαγές σημαίνουν ότι μόνο μια βασική έκδοση συστημάτων όπως το FSD της Tesla είναι πιθανό να αναπτυχθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη τον επόμενο χρόνο.
Ο Marc Van Impe, πρώην επικεφαλής της πολιτικής ασφάλειας της Tesla, ο οποίος είχε επιβλέπει τις συζητήσεις για τις αλλαγές, έφυγε από την εταιρεία για το SpaceX του Musk τον Οκτώβριο, λέγοντας ότι η αργή διαδικασία «επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης».
Η Tesla έχει πουλήσει «πλήρη δυνατότητα αυτοοδήγησης» ως αναβάθμιση επί πληρωμή από το 2016 και επί του παρόντος χρεώνει 6.800 £ για τη λειτουργία στη Βρετανία, αν και δεν έχει πρακτική χρήση.
Η εταιρεία δήλωσε πέρυσι ότι ήλπιζε να εισαγάγει πλήρεις δυνατότητες αυτοοδήγησης (αυτονομιας) στην Ευρώπη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, αν και ο κ. Μασκ πρόσφατα παραδέχθηκε ότι αυτό ήταν απίθανο.
«Η Ευρώπη είναι ένα στρώμα κανονισμών της γραφειοκρατίας, που πραγματικά πρέπει να αντιμετωπιστούν», είπε στους επενδυτές τον Ιανουάριο, λέγοντας ότι δεν ήταν σίγουρος εάν η Tesla θα μπορούσε να κυκλοφορήσει το σύστημα φέτος.
Η εξαίρεση της Ford
Η εταιρεία θα μπορούσε να ζητήσει εξαίρεση από τους κανονισμούς. Οι οδηγοί της Mustang Mach-E της Ford μπορούν να πάρουν τα χέρια τους από το τιμόνι σε αυτοκινητόδρομους στο Ηνωμένο Βασίλειο, αφού η εταιρεία εξασφάλισε εξαίρεση το 2023.
Χιλιάδες οδηγοί στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν το σύστημα FSD και ο κ. Μασκ είπε ότι ελπίζει ότι τα αυτοκίνητα θα μπορούν να οδηγούν «χωρίς επίβλεψη» φέτος, ένα βήμα για την έναρξη μιας επιχείρησης ρομποταξί.
Πέρυσι, αποκάλυψε μια «κυβερνοκαμπίνα» χωρίς πεντάλ, τιμόνι ή καθρέφτες, την οποία η Tesla ελπίζει να ξεκινήσει να κατασκευάζει το 2027.
Παρά το γεγονός ότι η Tesla χαρακτηρίζει το σύστημα ως «πλήρης αυτοοδήγηση», οι τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού, όπως το FSD, διαφέρουν νομικά από τα συστήματα αυτοοδήγησης, όπου η ευθύνη θα βαρύνει την εταιρεία πίσω από το σύστημα και όχι τον οδηγό.
Ένας εκπρόσωπος του DfT δήλωσε: «Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει μερικούς από τους ασφαλέστερους δρόμους στον κόσμο. Με το 88% όλων των καταγεγραμμένων τροχαίων ατυχημάτων να περιλαμβάνουν σήμερα ανθρώπινο λάθος, η προηγμένη τεχνολογία βοηθού οδηγού θα μπορούσε να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη μείωση των ατυχημάτων και στη διάσωση ζωών.
«Η οδική ασφάλεια είναι η απόλυτη προτεραιότητά μας και γι’ αυτό συνεργαζόμαστε στενά με άλλες χώρες για να διασφαλίσουμε ότι αυτές οι νέες τεχνολογίες είναι ασφαλείς, ενώ εκμεταλλευόμαστε τις δυνατότητες της τεχνολογίας αυτόνομων οχημάτων για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, την ανάπτυξη ισχύος και να μας βοηθήσουν να υλοποιήσουμε το Σχέδιό μας για Αλλαγή».


Latest News

Τραμπ: Ποια είναι ερώτηση που κάνει συχνά στον Όρμπαν
Ο Ούγγρος πρόεδρος Βίκτορ Όρμπαν δήλωσε ότι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ τον καλεί τακτικά για να τον ρωτήσει πότε θα αποχωρήσει η Ουγγαρία από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αναβρασμός με τους δασμούς Τραμπ - Μπορούν οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές να βγουν κερδισμένες;
Οι αναδυόμενες αγορές βρίσκονται ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα - Πώς θα ισορροπήσουν στον εμπορικό πόλεμο

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων