
Η ακρίβεια έχει χτυπήσει για τα καλά και την εστίαση με τις αυξήσεις στον καφέ να έχουν μετατρέψει μία από τις πιο φθηνές διασκεδάσεις στη χώρα μας σε πολυτέλεια για λίγους.
Οι επιχειρηματίες της εστίασης εμφανίζονται ανήσυχοι από τις αυξήσεις των τιμών στις πρώτες ύλες, όπως ο καφές και το κακάο, τη στιγμή που οι ίδιοι παλεύουν να κρατήσουν σταθερές τις τιμές των προϊόντων.
«Τις τιμές τις κρατάμε όσο μπορούμε. Γενικά υπάρχει πρόβλημα στην εστίαση, ο κόσμος δεν βγαίνει και αν βγαίνει δεν χαλάει. Και αυτοί που έχουν, κάνουν πλέον μικρό λογαριασμό, δεν χαλάνε λεφτά», λέει στο MEGA ο Λευτέρης Ανδριόπουλος, ιδιοκτήτης καφετέριας.
«Άμα συνεχιστεί αυτό το πράγμα, πραγματικά θα υπάρχει πρόβλημα επιβίωσης» προσθέτει ο ίδιος.
Οι περισσότεροι πελάτες γυρίζουν… την πλάτη στην εστίαση και επιλέγουν το σπιτικό ρόφημα
Ακρίβεια: «Δεν ξέρουμε τι να κάνουμε»
Ο κίνδυνος της αύξησης της τιμής των προϊόντων που προσφέρουν οι επιχειρήσεις εστίασης είναι ορατός, ωστόσο κάτι τέτοιο θα μπορούσε να απομακρύνει τον κόσμο από τα καταστήματα.
«Όταν αυξάνεται το κακάο και ο καφές, αναγκαστικά θα το ανεβάσεις από παντού. Η αύξηση της τιμής στα προϊόντα μας, ίσως συρρικνώσει ακόμα τον κόσμο, είναι δίκοπο μαχαίρι, δεν ξέρουμε τι να κάνουμε».
Το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών εξαντλείται γρήγορα συμπληρώνει από την πλευρά του κρεοπώλης Απόστολος Κουρλέτης. «Θα δουλέψουμε την πρώτη εβδομάδα, ίσως να χρειαστούμε και υπάλληλο την πρώτη εβδομάδα, αλλά από τη δεύτερη, την τρίτη και την τέταρτη μετά νομίζω δεν χρειαζόμαστε ούτε εμείς οι ίδιοι στα μαγαζιά».
Οι ανατιμήσεις απομακρύνουν τους πελάτες
Οι ανατιμήσεις οφείλονται στην αύξηση της τιμής της πρώτης ύλης σε παγκόσμιο επίπεδο, όμως η Ελλάδα είναι πιο ακριβή από άλλες, δημοφιλείς τουριστικά χώρες.
Οι περισσότεροι καταναλωτές γυρίζουν… την πλάτη στα καταστήματα εστίασης και επιλέγουν το σπιτικό ρόφημα.
Ωστόσο, ακόμα και στα ράφια των σούπερ μάρκετ η λιανική τιμή του καφέ έχει αγγίξει εξωπραγματικές διαστάσεις. Για παράδειγμα, ο στιγμιαίος κυμαίνεται στα 73 – 82 ευρώ το κιλό, ο ελληνικός στα 22,95 – 24 ευρώ το κιλό και του φίλτρου στα 14 – 22,35 ευρώ το κιλό.
Η ανομβρία στις χώρες παραγωγής, το αυξημένο κόστος μεταφοράς της πρώτης ύλης και η υψηλή ζήτηση του καφέ θεωρούνται οι αιτίες της ραγδαίας αύξησης της τιμής του. Το χειρότερο, όμως, είναι ότι δεν διαφαίνεται αποκλιμάκωση μέσα στο 2025.


Latest News

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου

Edison: Ισχυρές οι προοπτικές της Theon το 2025
Η ζήτηση για στρατιωτικό εξοπλισμό συνεχίζει να αυξάνεται, ιδίως στην Ευρώπη, που αποτελεί το 82% των εσόδων της Theon, επισημαίνει η Edison

Intralot: Διαψεύδει δημοσιεύματα για διασυνοριακή συγχώνευση
Η απάντηση της Intralot στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

Γεώργιος Μυλωνάς (ALUMIL): «Μπορούμε να προσαρμοζόμαστε σε κάθε αγορά»
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ALUMIL μίλησε στο 10ο Οικονομικό Forum των Δελφών για τις νέες προκλήσεις και τάσεις στον κλάδο του αλουμινίου

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Αύξηση σε τζίρο και EBITDA – Νέα επένδυση στη Ροδόπη
Η ZΜΘ ενισχύει την παρουσία της στο εξωτερικό με είσοδο σε νέες αγορές υλοποιώντας αύξηση εξαγωγών κατά 15% και στρατηγικές συνεργασίες με διανομείς σε 12 χώρες

Πλώρη για το ΧΑ βάζει η Qualco - Στόχος η άντληση 70 εκατ. ευρώ
Ο όμιλος αναμένεται να χρησιμοποιήσει τα έσοδα για να χρηματοδοτήσει εξαγορές σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επένδυση της ALTER EGO VENTURES στην eGaming Couch Heroes
H ALTER EGO VENTURES απέκτησε το 1% της eGaming Couch Heroes, με ιδρυτή και CEO τον Βαρδή Βαρδινογιάννη

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Στη νέα της σελίδα με φωτοβολταϊκά ισχύος 500 MW
ΤΕΡΝΑ - AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι προτιμητέοι επενδυτές στον διαγωνισμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας την κατασκευή φωτοβολταϊκών 270 εκατ. ευρώ