
Να υλοποιηθούν άμεσα πολιτικές που θωρακίζουν την ευρωπαϊκή ναυτιλία έναντι του διεθνούς ανταγωνισμού ζητούν οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες όπως προέκυψε και κατά τις εργασίες της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης για τη Ναυτιλία (European Shipping Summit 2025) που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στις Βρυξέλλες.
Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) κας. Μελίνας Τραυλού η οποία όπως ανάρτησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τόνισε τα εξής: «Σε μια κομβική στιγμή για την ευρωπαϊκή ναυτιλία, αλλά και μια καθοριστική στιγμή για την ίδια την Ευρώπη… είναι επιτακτική ανάγκη να αναγνωρίζεται η ναυτιλία από τους θεσμούς ως θεμέλιο της οικονομικής κυριαρχίας και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Επίσης η κα. Τραυλού πρόσθεσε: «Χρειάζεται να θεσπιστούν και να εφαρμοστούν άμεσα πολιτικές που θα διασφαλίζουν τη θωράκιση της ηγετικής θέσης της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στον παγκόσμιο χάρτη, λαμβάνοντας υπόψη ότι ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες που απαιτείται να δρουν παράλληλα, να αλληλεπιδρούν».
Το γεωπολιτικό πλεονέκτημα
Υπενθυμίζεται ότι οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες (ECSA) επικαλούνται μελέτες των Deloitte και του CE Delft που δημοσιοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Συνόδου Κορυφής για τη Ναυτιλία, που αναφέρουν ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί γεωπολιτικό πλεονέκτημα για την Ευρώπη, διευκολύνοντας την εξαγωγή και την εισαγωγή αγαθών, τροφίμων και ενέργεια καθώς η ΕΕ ελέγχει το 35% του παγκοσμίου στόλου, ενώ αντιπροσωπεύει το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ.
Ειδικότερα η μελέτη της Deloitte υπογραμμίζει ότι η ΕΕ αντιμετωπίζει σήμερα εντονότερο διεθνή ανταγωνισμό ως προτιμώμενη τοποθεσία για ναυτιλιακές δραστηριότητες από ποτέ άλλοτε. Ο ευρωπαϊκός στόλος αυξάνεται σταθερά, αλλά άλλοι στόλοι αναπτύσσονται ταχύτερα. Καθώς η γεωπολιτική αβεβαιότητα αυξάνεται, η ευρωπαϊκή ναυτιλία θα πρέπει να θεωρείται ως γεωπολιτικό πλεονέκτημα στην περιοχή, εδραιώνοντας την ηγετική θέση της ΕΕ στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού.
Επισημαίνεται ότι ενώ η ΕΕ αντιπροσωπεύει περίπου το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός στόλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 35% του παγκόσμιου στόλου σε όρους παγκόσμιας χωρητικότητας σε όλα τα τμήματα, όπως διαπιστώνει η μελέτη του CE Delft. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία ελέγχει το 30% των παγκόσμιων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 44% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 35% των δεξαμενόπλοιων και το 33% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, γεγονός που την καθιστά ηγετική δύναμη στο παγκόσμιο εμπόριο.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών