
Οι οδηγοί των εταιρειών rideshare Uber και Lyft στο Λος Άντζελες, το Σαν Φρανσίσκο και το Σαν Ντιέγκο πραγματοποίησαν διαδηλώσεις μπροστά στα κτίρια του δημαρχείου την Τετάρτη, καθώς ο γενικός εισαγγελέας της πολιτείας της Καλιφόρνια, Ρομπ Μπόντα, δικηγόροι της πόλης και δικηγόροι που εκπροσωπούν οδηγούς rideshare συνεχίζουν τις διαπραγματεύσεις την επόμενη εβδομάδα με την Uber και τη Lyft για τη διευθέτηση χιλιάδων αξιώσεων κλοπής μισθών από οδηγούς.
Σύμφωνα με το συνδικάτο Rideshare Drivers United στην Καλιφόρνια, τουλάχιστον 250.000 μεμονωμένοι οδηγοί κοινής χρήσης οχημάτων στην Καλιφόρνια που οδήγησαν για τις εφαρμογές μεταξύ 2016 και 2020 εκτιμάται ότι είναι επιλέξιμοι για διακανονισμό για αξιώσεις κλοπής μισθών ύψους δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το 2020, περισσότεροι από 5.000 οδηγοί υπέβαλαν αξιώσεις για μισθούς και ώρες στο γραφείο της Επιτροπής Εργασίας της Καλιφόρνια κατά της Uber και της Lyft, ισχυριζόμενοι ότι είχαν χαρακτηριστεί εσφαλμένα ως ανεξάρτητοι εργολάβοι πριν από την ψήφιση του Prop 22, μιας πρωτοβουλίας που δημιούργησε μια εξαίρεση ταξινομώντας εργαζομένους gig ως ανεξάρτητους εργολάβους.
Ο Ντάνιελ Ράσελ εργάστηκε πλήρους απασχόλησης ως οδηγός για την Uber και τη Lyft μεταξύ 2016 και 2020 στο Σαν Μπερναρντίνο της Καλιφόρνια και τώρα εργάζεται ως δάσκαλος και οδηγεί με μερική απασχόληση. Υπολογίζει ότι του οφείλονται περίπου 300.000 δολάρια και από τις δύο εταιρείες σε απλήρωτους μισθούς, συμπεριλαμβανομένων απλήρωτων υπερωριών, διαλειμμάτων για γεύμα και ανάπαυσης και αποζημίωση χιλιομέτρων. «Όσο περισσότερο οδηγούσα, τόσο περισσότερο με χειραγωγούσαν», είπε στην Guardian. «Ένας από τους μεγάλους τρόπους που χάνετε είναι η απόσβεση του αυτοκινήτου σας».
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Ράσελ είπε ότι δούλευε 70 έως 80 ώρες εβδομάδες, συχνά κυνηγώντας μπόνους ή προσπαθώντας να αναπληρώσει την αναξιόπιστη και ασυνεπή αμοιβή, και έκανε 270.000 μίλια (435.000 χλμ) σε ένα μόνο όχημα σε μόλις τρία χρόνια πριν χαλάσει, μόλις τελείωσε την εξόφληση του δανείου του.
«Uber και Lyft μας κλέβουν» λένε οι οδηγοί
«Απογοητεύομαι πολύ όταν ακούω εταιρείες rideshare να ισχυρίζονται ότι είναι μια δουλειά μερικής απασχόλησης. Δημιούργησαν μια αγορά και μια επιχείρηση που βασίζεται στην εργασία πλήρους απασχόλησης, επομένως πρέπει να λογοδοτήσουν για αυτήν την εργασία πλήρους απασχόλησης», πρόσθεσε. «Έχτισαν αυτήν την τεράστια εταιρεία με το μόχθο της εργασίας μας. Έκοβαν τα έσοδα των εταιρειών ταξί. Πήραν ζημιές για χρόνια για να συμβεί αυτό. Ας ελπίσουμε ότι θα λογοδοτήσουν για τον νόμο που δεν ακολουθούσαν. Οι οδηγοί δικαιούνται αυτά τα χρήματα».
Ο Μπεν Βαλντέζ, οδηγός της Uber στο Λος Άντζελες από το 2015, ο οποίος εργαζόταν 20 έως 25 ώρες την εβδομάδα κατά τη διάρκεια της τετραετίας, είπε ότι του χρωστούσαν σχεδόν 200.000 δολάρια από την αξίωση κλοπής μισθού που κατέθεσε εναντίον της εταιρείας.
«Οι εταιρείες πρέπει να πληρώσουν στους οδηγούς αυτό που τους οφείλουν. Εκμεταλλεύτηκαν πολλούς οδηγούς», δήλωσε ο Βαλντέζ. «Δεν έχει να κάνει μόνο με τα κέρδη. Θα πρέπει να υπάρχει αποζημίωση για το χρόνο με βάση τις ώρες που πραγματικά εργάζεστε. Η πολιτεία της Καλιφόρνια πρέπει να γνωρίζει ότι δεν έχει να κάνει μόνο με τα χρήματα που οφείλονται. Έχει να κάνει με την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας αυτών των εταιρειών».
Ο Ιμπραχίμ Ντιάλο, ένας οδηγός rideshare με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, ισχυρίστηκε ότι η αμοιβή του μειώθηκε με τα χρόνια όσο χρόνο εργαζόταν για τις εφαρμογές.
Μελέτες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, στο Μπέρκλεϋ και από το ινστιτούτο National Equity Atlas, έδειξαν ότι οι πληρωμές για εφαρμογές μετακίνησης και παράδοσης παρέμειναν σημαντικά χαμηλές, συχνά κάτω από τα κατώτατα ωρομίσθια, λαμβανομένων υπόψη των εξόδων, των φόρων και του ενεργού χρόνου εργασίας, ακόμη και μετά τη θέσπιση του Prop 22 στην Καλιφόρνια. Η Uber και η Lyft αμφισβήτησαν τους χαμηλούς ωριαίους μέσους μισθούς για τους οδηγούς.
«Έχω αγωνιστεί πρόσφατα ενάντια στην έλλειψη στέγης, ενώ προσπαθώ να συνεχίσω να εργάζομαι ως οδηγός», είπε ο Ντιάλο. «Μετά τα έξοδα, πολλοί από εμάς κερδίζουμε λιγότερο από το κατώτατο ωρομίσθιο. Αυτό είναι απάνθρωπο. Χρειαζόμαστε λογοδοσία και το κράτος να αναγκάσει αυτές τις εταιρείες να δημιουργήσουν καλύτερα πρότυπα εργασίας».
Ένας εκπρόσωπος της Uber είπε στην Guardian μέσω email ότι «οι οδηγοί έρχονται στο Uber ακριβώς λόγω της μοναδικής ευελιξίας που παρέχει. Το Prop 22 διασφάλισε την επιλογή τους να εργαστούν ανεξάρτητα, διασφαλίζοντας παράλληλα σημαντικές νέες προστασίες. Οι ψηφοφόροι της Καλιφόρνια μίλησαν -συντριπτικά- και ανυπομονούμε να αφήσουμε πίσω μας αυτά τα χρόνια».


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια