
Την ευκαιρία να κυκλοφορήσουν ξανά στους δρόμους τα οχήματά που έχουν θέσει σε ακινησία θα έχουν από αύριο 10 Απριλίου έχουν χιλιάδες φορολογούμενοι πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας με το μήνα.
Τα τέλη κυκλοφορίας
Σχετική διάταξη περιλαμβάνεται σε τροπολογία του ΥΠΕΘΟ στο νομοσχέδιο για την κεφαλαιαγορά και καθιερώνει εφεξής τη δυνατότητα ανάκτησης πινακίδων κάθε χρόνο από την 1η Απριλίου με την καταβολή αναλογικών τελών. Ειδικά για φέτος ξεκινά να ισχύει από τις 10 Απριλίου.
Η δυνατότητα παρέχεται μόνο για μία φορά κάθε χρονιά , γεγονός που σημαίνει ότι δεν μπορεί να πάρει κάποιος για ένα μήνα τις πινακίδες καταβάλλοντας το 1/12 των ετήσιων τελών, στη συνέχεια να θέσει το όχημα του σε ακινησία και μετά να τις ξαναπάρει.
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν μόνον μια φορά το χρόνο και για μέγιστο διάστημα από τον Απρίλιο έως και τον Δεκέμβριο να ανακτήσουν τις πινακίδες τους καταβάλλοντας τόσα δωδεκατημορια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας όσοι και οι μήνες που θα κυκλοφορούν τα οχήματα τους.
Η ρύθμιση απαντά και σε πρακτικά ζητήματα που προκύπτουν σε περιπτώσεις θανάτου του ιδιοκτήτη. Οι κληρονόμοι του αποβιώσαντος ιδιοκτήτη υποχρεούνται να επαναφέρουν το όχημα σε καθεστώς ακινησίας, αλλιώς επιβαρύνονται με διοικητικά πρόστιμα. Ειδικά για το έτος θανάτου και το επόμενο, προβλέπεται ότι δεν επιβάλλεται το πρόστιμο των 10.000 ευρώ, το οποίο ισχύει σε άλλες περιπτώσεις.
Επιπλέον, σε περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας (π.χ. λόγω δέσμευσης από τις Αρχές), οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να καταβάλλουν τα αναλογικά τέλη εντός 15 ημερών, αλλιώς προβλέπεται πρόστιμο διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Δεν επιστρέφονται αναλογικά τέλη που πληρώθηκαν αλλά τελικά δεν έγινε χρήση του οχήματος εντός του ίδιου έτους. Εάν, τέλος, το όχημα μεταβιβαστεί ή εξαχθεί ενώ βρίσκεται σε προσωρινή κυκλοφορία, τότε θεωρείται ότι οφείλονται τα πλήρη τέλη για όλο το έτος.
Οι νέες διατάξεις αφορούν όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης (όχι επαγγελματικά) και έρχονται να αντικαταστήσουν το αναχρονιστικό μοντέλο της πλήρους καταβολής τελών, δίνοντας περισσότερη ευελιξία και σαφέστερους κανόνες, τόσο για τους ιδιοκτήτες όσο και για τη φορολογική διοίκηση.


Latest News

Νέο τοπίο στα αποταμιευτικά προϊόντα - Πώς η ΕΚΤ αλλάζει τον χάρτη
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει μειώσει επτά φορές από τον περασμένο Ιούνιο τα επιτόκια

Δημογραφικό: Το «αγκάθι» στα...σπλάχνα της ελληνικής οικονομίας
Είναι χαρακτηριστικό πως η ηλικιακή ομάδα των 30-44 ετών βαίνει αναλογικά μειούμενη, ενώ αυξάνονται οι εργαζόμενοι άνω των 65 ετών

Προς κατάργηση (;) το τέλος επιτηδεύματος στα Airbnb - Το παρασκήνιο και οι αντιδράσεις
Πρώτη νίκη του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων (STAMA) στο ΣτΕ για τα Airbnb

Φορο-μπόνους έως 16.000 ευρώ για ανακαινίσεις και το 2025
Διατηρείται για ακόμη ένα έτος η έκπτωση φόρου – Προϋποθέσεις και «κόφτες»

Οι 10 + 3 κρίσιμες ερωταπαντήσεις για τα νέα συμβόλαια ακινήτων
Όλες οι πληροφορίες που χρειάζονται οι ιδιοκτήτες μέχρι την πλήρη έναρξη λειτουργίας των Κτηματολογικών Γραφείων

La Repubblica: Θετική αποτίμηση της πορείας της ελληνικής οικονομίας
Όπως σημειώνει για τα πλεονάσματα του 2024 πρόκειται για «εξαιρετική επίδοση για μία χώρα όπως η Ελλάδα, η οποία πριν από 15 χρόνια είχε υποστεί υποβάθμιση του δημόσιου χρέους της σε junk bond

Επιστρέφουν τα χρήματα από τους Αναπτυξιακούς Νόμους που δεν αξιοποιήθηκαν - Τι είπε ο Θεοδωρικάκος
Σε ό,τι αφορά στις τιμές του Πάσχα ο κ. Θεοδωρικάκος κάλεσε τους αρχηγούς της αντιπολίτευσης να δείξουν περισσότερη υπευθυνότητα

Οδηγός για τα καταπατημένα - Πώς θα αποκτήσετε τίτλους ιδιοκτησίας
10+3 ερωταπαντήσεις για την απόκτηση των τίτλων ιδιοκτησίας για καταπατημένα ακίνητα – Οι ημερομηνίες «κλειδιά» για την εξαγορά και η διαδικασία για την κατοχύρωση της περιουσίας

Οι «αστερίσκοι» στον δρόμο για το δημόσιο χρέος μέχρι το 2032
Ακόμη και αν αυτή η κυβερνητική πρόβλεψη για δημόσιο χρέος στο 140% του ΑΕΠ το 2027 καταστεί γεγονός, το ελληνικό χρέος θα παραμένει το υψηλότερο στην ευρωζώνη

Κίνητρα για επενδύσεις σε παραμεθόριες περιοχές - Τι περιλαμβάνεται
Παρεμβάσεις για τον παραγωγικό μετασχηματισμό σε τμήματα της χώρας που αντιμετωπίζουν οικονομικά και δημογραφικά προβλήματα