
Καθώς οι δασμοί 25% του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στα εισαγόμενα οχήματα παραμένουν σε ισχύ, παρά την υποχώρηση αυτή την εβδομάδα άλλων εισφορών που βασίζονται σε άλλες χώρες, οι αναλυτές αναμένουν τεράστιες παγκόσμιες επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία λόγω των πολιτικών αυτών.
Αναμένουν πτώση των πωλήσεων οχημάτων κατά εκατομμύρια, υψηλότερες τιμές νέων και μεταχειρισμένων οχημάτων και αυξημένο κόστος άνω των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη βιομηχανία, σύμφωνα με ερευνητικές εκθέσεις αναλυτών της Wall Street και της αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Αυτό που βλέπουμε τώρα είναι μια διαρθρωτική αλλαγή, καθοδηγούμενη από την πολιτική, η οποία είναι πιθανό να είναι μακροχρόνια», δήλωσε στο CNBC ο Felix Stellmaszek, παγκόσμιος επικεφαλής της Boston Consulting Group για την αυτοκινητοβιομηχανία και την κινητικότητα. «Αυτή μπορεί να είναι η πιο σημαντική χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία στην ιστορία – όχι μόνο λόγω των άμεσων πιέσεων κόστους, αλλά επειδή επιβάλλει θεμελιώδεις αλλαγές στον τρόπο και τον τόπο κατασκευής της βιομηχανίας».
Υψηλό κόστος
Η BCG αναμένει ότι οι δασμοί θα προσθέσουν 110 έως 160 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση σε κόστος στη βιομηχανία, το οποίο θα μπορούσε να επηρεάσει το 20% των εσόδων της αμερικανικής αγοράς νέων οχημάτων, αυξάνοντας το κόστος παραγωγής τόσο για τους αμερικανούς όσο και για τους μη αμερικανούς κατασκευαστές.
Το Center for Automotive Research, μια μη κερδοσκοπική δεξαμενή σκέψης με έδρα το Μίσιγκαν, πιστεύει ότι το κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μόνο στις ΗΠΑ θα αυξηθεί κατά 107,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό περιλαμβάνει 41,9 δισεκατομμύρια δολάρια για τις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ General Motors, Ford Motor και τη μητρική εταιρεία της Chrysler , τη Stellantis.
Και οι δύο αναλύσεις λαμβάνουν υπόψη τους δασμούς 25% στα εισαγόμενα οχήματα που εφάρμοσε ο Τραμπ στις 3 Απριλίου, καθώς και τις επικείμενες εισφορές του ίδιου ποσού στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων που πρόκειται να αρχίσουν από τις 3 Μαΐου.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές μπορεί να είναι σε θέση να αντέξουν κάποιες από τις αυξήσεις του κόστους, αλλά αναμένεται επίσης να τις μετακυλήσουν στους Αμερικανούς καταναλωτές, γεγονός που θα μπορούσε με τη σειρά του να μειώσει τις πωλήσεις, σύμφωνα με τους αναλυτές.
«Πιστεύουμε ότι οι δασμοί, όπως προτείνονται, θα αυξήσουν το κόστος τόσο της εισαγωγής όσο και της κατασκευής οχημάτων στις ΗΠΑ τουλάχιστον κατά ένα χαμηλό έως μεσαίο μονοψήφιο επίπεδο χιλιάδων δολαρίων κατά μέσο όρο, και πιστεύουμε ότι θα είναι δύσκολο για την αυτοκινητοβιομηχανία να το μετακυλήσει πλήρως, ειδικά με την εξασθένηση της καταναλωτικής ζήτησης γενικότερα», δήλωσε ο αναλυτής της Goldman Sachs, Μάρκ Ντιλάνεϊ , σε σημείωμα για επενδυτές την Πέμπτη.
Μείωση πωλήσεων
Η Goldman Sachs υποθέτει ότι οι καθαρές τιμές των νέων οχημάτων στις ΗΠΑ θα αυξηθούν κατά περίπου 2.000 έως 4.000 δολάρια κατά το επόμενο χρονικό διάστημα έξι έως 12 μηνών, ώστε να αντανακλούν καλύτερα το κόστος των δασμών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντιδράσει στους δασμούς με διάφορους τρόπους. Οι κατασκευαστές που είναι κυρίως εγχώριοι, όπως η Ford και η Stellantis, ανακοίνωσαν προσωρινές συμφωνίες για την τιμολόγηση των εργαζομένων, ενώ άλλοι, όπως η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover, σταμάτησαν τις αποστολές στις ΗΠΑ. Η Hyundai Motor δήλωσε επίσης ότι δεν θα αυξήσει τις τιμές για τουλάχιστον δύο μήνες για να αμβλύνει τις ανησυχίες των καταναλωτών.
Το καταναλωτικό κλίμα αυξήθηκε ακόμη χειρότερα από ό,τι αναμενόταν τον Απρίλιο, καθώς το αναμενόμενο επίπεδο πληθωρισμού έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο από το 1981, έδειξε την Παρασκευή μια στενά παρακολουθούμενη έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.
Η Telemetry, μια εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων , αναμένει ότι το υψηλότερο κόστος για την παραγωγή, τα ανταλλακτικά και άλλους παράγοντες θα οδηγήσει σε πάνω από 2 εκατομμύρια λιγότερα οχήματα που πωλούνται ετησίως στις ΗΠΑ και τον Καναδά, γεγονός που θα έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις στην ευρύτερη οικονομία.


Latest News

Ποια αμερικανικά προϊόντα σκέφτεται να εξαιρέσει από τους δασμούς 125% το Πεκίνο
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ