
Έγραψε ιστορία στη ναυτιλία η Capital Clean Energy Carriers συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη με την πρόσφατη καθέλκυση του πρώτου πλοίου της μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) μεταφορικής ικανότητας 22.000 κυβικών μέτρων που κατασκευάζεται στα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo Dockyard, θυγατρική της HD Hyundai Shipbuilding, η οποία πραγματοποίησε πριν λίγες ημέρες «με υπηρεφάνεια» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση, εκδήλωση στα ναυπηγεία του Ulsan.
Είναι το πρώτο από τα τέσσερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα που κατασκευάζουν τα Κορεάτικα ναυπηγεία για λογαριασμό της Capital Clean Energy Carriers Corp. Το πλοίο έχει μήκος 159,9 μέτρα μήκος, 27,4 μέτρα πλάτος και 17,8 μέτρα ύψος και την επίβλεψη της κατασκευής του που αναμένεται στο τέλος του έτους έχει αναλάβει η Capital Gas Ship Management Corp.
Το πλοίο αυτό είναι το μεγαλύτερο του τύπου του και είναι εξοπλισμένο με τεχνολογίες που του επιτρέπουν, να μεταφέρει αξιόπιστα διάφορα φορτία υγροποιημένου αερίου, όπως υγροποιημένο διοξείδιο του άνθρακα, υγραέριο (LPG) και αμμωνία (NH₃). Εφαρμόζει επίσης τεχνολογία ανθεκτική στον πάγο (Ice Class 1C) η οποία επιτρέπει την ασφαλή λειτουργία σε κρύες, παγωμένες θάλασσες.
Επιπλέον, μπορεί να μειώσει διάφορα επιβλαβή καυσαέρια μέσω της συσκευής παροχής ρεύματος από την ξηρά (Alternative Marine Power) και της συσκευής μείωσης των οξειδίων του αζώτου (Selective Catalytic Reduction) και να χρησιμοποιηθεί ως πλοίο με καύσιμο πρόωσης αμμωνία, χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μετά από μελλοντική μετασκευή.
Η αρχική συμφωνία για την ναυπήγηση των τεσσάρων πλοίων είχε υπογραφεί τον Ιούλιο του 2023 στα γραφεία της Capital στον Πειραιά παρουσία του πρόεδρου και ιδρυτή της Capital Maritime & Trading Corp Βαγγέλη Μαρινάκη και η υπογραφή της, αποτελούσε ένα ιστορικό ορόσημο όχι μόνο για τον Ομιλο Capital, αλλά και για τη ναυτιλία διεθνώς.
Τα εν λόγω πλοία ανταποκρίνονται πλήρως στην ανάγκη ανάπτυξης νέων τεχνολογιών και καινοτόμων λύσεων για την αντιμετώπιση της πρόκλησης της απαλλαγής από τον άνθρακα. Μελέτες του οίκου Clarkson προβλέπουν ότι για να επιτευχθεί ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα πλανήτης θα πρέπει να δεσμεύει και να αποθηκεύει περισσότερους από 6 γιγατόνους (Gt) άνθρακα ετησίως μέχρι το 2050 και ότι περίπου το 20% αυτού της ποσότητας θα πρέπει να μεταφέρεται δια θαλάσσης, απαιτώντας περίπου 2.500 πλοία μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα.
Ο όμιλος Capital εκτιμά ότι η θαλάσσια μεταφορά CO2 είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά, στην οποία στοχεύει να κατακτήσει την πρώτη θέση. Οι επενδύσεις αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο της ευρύτερης στόχευσης του Ομίλου να ακολουθήσει στην ανάπτυξη του στόλου του την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και τη συμμόρφωση με τους ισχύοντες και μελλοντικούς κανονισμούς με σημαντικά αυξημένο κόστος.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες