Ανοδικά, μετά από τέσσερα διαδοχικά πτωτικά τρίμηνα κινήθηκε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους τερματικούς σταθμούς 2 και 3 που διαχειρίζεται η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ-PCT)» στο λιμάνι του Πειραιά.

Αν και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών εξακολουθούν να φτάνουν στην Ευρώπη ακολουθώντας τη θαλάσσια διαδρομή γύρω από την Αφρική λόγω των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, οι δυο προβλήτες (ΙΙ και ΙΙΙ) του λιμανιού του Πειραιά κατέγραψαν άνοδο 9,4% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Τον Μάρτιο του 2025 από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, διακινήθηκαν συνολικά 357,3 χιλιάδες teus έναντι 343,3 χιλιάδες teus τον ίδιο μήνα του 2024, σημειώνοντας άνοδο κατά 4,1%

Όταν και τα τέσσερα τρίμηνα του 2024 η διακίνηση κινήθηκε πτωτικά σε σύγκριση με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2023.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco Shipping Port, μητρικής της ΣΕΠ ΑΕ, τον Μάρτιο του 2025 από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, διακινήθηκαν συνολικά 357,3 χιλιάδες teus έναντι 343,3 χιλιάδες teus τον ίδιο μήνα του 2024, σημειώνοντας άνοδο κατά 4,1%.

Στο πρώτο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2025 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ ανήλθε σε 1.019,2 χιλιάδες teus έναντι 931,3 χιλιάδες teus σημειώνοντας άνοδο 9,4%.

Η Cosco στηρίζει το λιμάνι

Πέραν της στήριξης που παρέχει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, η άνοδος εκτιμάται ότι μπορεί να οφείλεται και σε συγκυριακούς λόγους καθώς παρατηρείται μια άνοδο του θαλάσσιου εμπορίου στην παρούσα συγκυρία για να αποφευχθούν οι νέοι δασμοί που έρχονται λόγω του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας.

Η άνοδος αυτή ήταν υψηλότερη ποσοστιαία από την μέση άνοδο διακίνησης (7,1%) και των 35 λιμανιών που ελέγχει η Cosco Shipping Ports, μέλος του Cosco Shipping Group, αλλά και την μέση άνοδο (6.9%) διακίνησης των14 υπερπόντιων λιμανιών της Cosco Shipping Ports τα έξι εκ των οποίων βρίσκονται στην Ευρώπη.

Συγκεκριμένα, από τους 35 τερματικούς σταθμούς σε όλο τον κόσμο διακινήθηκαν τον συγκεκριμένο μήνα 9,7 εκατ. teus έναντι 9,0 εκατ. teus τον ίδιο μήνα του 2024.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 από τους τερματικούς σταθμούς που διαχειρίζεται η Cosco διακινήθηκαν συνολικά 27,2 εκατ. teus έναντι 25,3 teus το αντίστοιχο διάστημα του 2024 (αύξηση 7,6%).

Η επίδραση στα έσοδα και κέρδη της ΟΛΠ

Μια συνέχιση της ανοδικής τάσης θα έχει θετικές επιπτώσεις στα έσοδα και τα κέρδη της ΟΛΠ ΑΕ.

Σημειώνεται ότι το 2024 λόγω της πτώσης κατά 7,8% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙ (4.228.474 έναντι 4.586.535 TEU το 2023) οι οποίοι έχουν παραχωρηθεί στην ΣΕΠ ΑΕ, μειώθηκαν και τα έσοδα της ΟΛΠ ΑΕ από το αντάλλαγμα της παραχώρησης.

Τα συνολικά έσοδα της ΟΛΠ που σχετίζονται με το σταθερό και το μεταβλητό αντάλλαγμα από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης των προβλητών II & III ανήλθαν το 2024, σε 81.706.669,33 ευρώ έναντι 87.384.929,25 ευρώ το 2023.

Η σημαντική μείωση των εσόδων από την Παραχώρηση προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ οφείλεται κυρίως στην μείωση του μεταβλητού ανταλλάγματος, το οποίο ανήλθε στο ποσό των 66.009.391,37 εκατ. ευρώ έναντι 72.261.213,78 εκατ. ευρώ το 2023.

Η εξέλιξη επηρέασε και τα κέρδη του ΟΛΠ. Να σημειωθεί ότι τα κέρδη για τον ΟΛΠ από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ ανήλθαν το 2024 στα 66,06 εκατ. ευρώ έναντι 71,25 εκατ. ευρώ το 2023. Ωστόσο το 2024 αποτελούσαν το 75,8% των συνολικών κερδών μετά φόρων της ΟΛΠ ΑΕ (87,45 εκατ. ευρώ).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια