Νέοι «κυματισμοί» αρχίζουν και επικρατούν στο ελληνικό λιανεμπόριο. Αλλάζουν θέσεις στη σειρά «κατάταξης» οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Ασκούνται ισχυρές πιέσεις στις – εναπομείνασες – τοπικές αλυσίδες. Και πλέον στο προσκήνιο προβάλει ένας νέος γύρος «χαμηλών ρυθμών» συγκέντρωσης της αγοράς, που αφορά κυρίως το «κάτω μέρος» της.

Η συμφωνία εξαγοράς της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός από την Μασούτης ΑΕ

Τα χτυπήματα Μασούτη και Γαλαξία

Ενδεικτικές του νέου «κυματισμού» είναι οι δύο τελευταίες κινήσεις.

Η συμφωνία εξαγοράς της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός από την Μασούτης ΑΕ. Και η είσοδος της Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας) στη Δυτική Ελλάδα με αφετηρία τα Ιωάννινα – και την επικείμενη εξαγορά της Παπαγεωργίου ΑΕ.

Ο πρώτος ανταγωνίζεται ευθέως την ΑΒ Βασιλόπουλος για την τρίτη θέση του κλάδου και ο δεύτερος για να βελτιώσει το μερίδιο αγοράς του – που έχει υποχωρήσει – και να δραστηριοποιηθεί σε περιοχές που δεν έχει … φτάσει ακόμη!

Η Σκλαβενίτης επιχειρεί πρωτίστως να βελτιώσει το δίκτυο της ανά την Ελλάδα

Πώς αντιδρούν Σκλαβενίτης και Lidl

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι άλλοι μεγάλοι «παίκτες» παραμένουν αδιάφοροι σε μία διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά.

Πρωτίστως ο μεγαλύτερος λιανεμπορικός όμιλος της ελληνικής αγοράς, η Σκλαβενίτης επιχειρεί πρωτίστως να βελτιώσει το δίκτυο της ανά την Ελλάδα. Κυρίως να ενισχύσει την παρουσία της σε περιοχές που είναι περιορισμένη.

Και βεβαίως σκοπεύει να επενδύσει σε σε κέντρα logistics για να εξυπηρετήσει έναν τζίρο που φέτος θα πλησιάσει τα 5,5 δισ. ευρώ. Κι όπου φυσικά ενισχύει την θέση της, είναι προφανές ότι ο ανταγωνισμός «χτυπάει κόκκινο».

Η Lidl Hellas συνεχίζει να αναπτύσσει το δίκτυο της

Με αιχμή την ιδιωτική ετικέτα

Η Lidl Hellas συνεχίζει να αναπτύσσει το δίκτυο της και ανά διαστήματα να «χτυπάει» τις τιμές σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τονίζοντας την παρουσία της και «φέροντας» τον ανταγωνισμό στο δικό της «γήπεδο».

Εκ του ασφαλούς φυσικά, διότι σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες το περιθώριο της κερδοφορίας της ίσως και να υπερβαίνει το 8%!

Η Μασούτης έχει πολύ δουλειά να κάνει την απόκτηση του δικτύου της Κρητικός

Το στοίχημα της Αττικής

Η Μασούτης έχει πολύ δουλειά να κάνει την απόκτηση του δικτύου της Κρητικός, διότι πρέπει το δίκτυο – το οποίο είναι μεγάλο, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι διαθέτει μερικές εκατοντάδες μικρά καταστήματα – να αναδιαταχθεί και να ενσωματωθεί στο υπάρχον.

Κύριο μέλημα της βέβαια – παράλληλα με την αναδιάταξη του νέου δικτύου – είναι η ενίσχυση του μεριδίου της στην Αττικής. Και ελπίζει σε πολλά με την ολοκλήρωση του δικτύου του υπερμάρκετ στις Τρεις Γέφυρες και – ίσως – με την παρουσία της στα Βόρεια Προάστια.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος μετασχηματίζεται

Ο μετασχηματισμός της ΑΒ Βασιλόπουλος

Η ΑΒ Βασιλόπουλος μετασχηματίζεται. Η «φρενήρης» προσπάθεια για την ανάπτυξη του δικτύου των μικρών καταστημάτων (φραντσάιζ), προκειμένου να εκμεταλλευτεί την τάση που επικρατεί τα τελευταία 2 – 3 χρόνια – και συνεχίζεται – που αφορά στην ενίσχυση του μεριδίου των suprettes, δηλαδή των καταστημάτων μέχρι 400 τμ, είναι από τις βασικές στρατηγικές της επιλογές. Διαθέτει ήδη μερικές εκατοντάδες.

Η άλλη επιλογή της είναι η αναδιαμόρφωση της εμπορικής της πολιτικής. Και ο περιορισμός της τιμολογιακής απόστασης μεταξύ των επωνύμων προϊόντων και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Σε μία πιο συντηρητική και πιο «συνετή» στρατηγική κινείται η METRO

Η στρατηγική της METRO

Σε μία πιο συντηρητική και πιο «συνετή» στρατηγική κινείται η METRO. Επιλέγει σταθερά την δημιουργία καταστημάτων σε περιοχές που είναι «άτονη» η παρουσία της και φυσικά «παρακολουθεί» τον ανταγωνισμό στη δημιουργία ενός ξεχωριστού δικτύου μικρών καταστημάτων (φραντσάιζ) – διαθέτει ήδη αρκετές δεκάδες τέτοιων σημείων πώλησης.

Ολες αυτές οι στρατηγικές επιλογές είναι προφανές ότι ασκούν πίεση πρωτίστως στις εναπομείνασες μικρές λιανεμπορικές επιχειρήσεις, όσο και στην μεσαία κατηγορία – Market In, Bazaar.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Cosmote Telekom: Αλλαγή εμπορικής ονομασίας μετά από 27 χρόνια
Επιχειρήσεις |

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια

«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ