Η ανάπτυξη των αλυσίδων ομορφιάς στην ελληνική αγορά, καλά κρατεί και μάλιστα γνωρίζει εποχές δόξας.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων για το 2024 έδειξαν πως ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης για την εγχώρια αγορά θα κυμανθεί μεταξύ 4% και 7%, ακολουθώντας εν πολλοίς τις εκτιμήσεις για την εξέλιξη της διεθνούς αγοράς.
Σε ό,τι αφορά το 2023, ο τζίρος στην αγορά διευρύνθηκε σε 1,3 δισ ευρώ, καταγράφοντας σημαντική θετική μεταβολή σε σχέση με το 2022.
Η σερβική Lili Drogerie
Ακολουθώντας ένα δυναμικό σχέδιο ανάπτυξης στην ελληνική αγορά, η αλυσίδα που δημιουργήθηκε το 2003 στο Βελιγράδι, αποφάσισε να πραγματοποιήσει την είσοδό της τον Απρίλιο του 2021 εν μέσω πανδημίας, επενδύοντας στο κωδικολόγιο και στις τιμές των προϊόντων της.
Στο μετοχικό κεφάλαιο της μητρικής Lili Drogerie με κύρια δραστηριότητα το λιανικό εμπόριο καλλυντικών και προϊόντων περιποίησης σε εξειδικευμένα καταστήματα, το μεγαλύτερο μερίδιο (92,04%) κατέχει η Anglo Therapy Balkans Limited με έδρα στη Δημοκρατία της Ιρλανδίας.
Το 2010 η σερβική αλυσίδα επεκτάθηκε στην αγορά της Βουλγαρίας, όπου αυτή τη στιγμή λειτουργούν περισσότερα από 120 καταστήματα, ενώ 11 χρόνια αργότερα έκανε ντεμπούτο και στην ελληνική αγορά.
Με τον Μιχάλη Ζερβογιαννάκη στη θέση του CEO ρης Lili Drogerie Greece από το 2020, η σερβική αλυσίδα έχει πετύχει ήδη να αναπτύξει ένα δίκτυο 28 καταστημάτων, εκ των οποίων τα 23 στην Αττική, ενώ μετρά πλέον σημεία και στην υπόλοιπη χώρα με εγκαίνια σε Λαμία, Χαλκίδα, Θεσσαλονίκη (Παραλία και Καλαμαριά) και Λάρισα.
Η αλυσίδα ακόμη δεν διαθέτει eshop στην ελληνική αγορά, αλλά οι ψηφιακές πωλήσεις είναι στα άμεσα σχέδια της.

Το concept της αλυσίδας βασίζεται στο γεγονός ότι αναπτύσσει δικά της brands, όπως τα Velnea, Solevita, 21 Cosmetics κ.ά, που διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές, ενώ στα ράφια της έχουν θέση και επώνυμα σήματα μέσω συνεργασιών τόσο με ελληνικές εταιρείες (Σαράντης, Frezyderm, ΜΕΓΑ, Septona), όσο και με πολυεθνικές (Procter & Gamble, Unilever, L’Oréal, Johnson & Johnson, Colgate & Palmolive, Beiersdorf, Nestlé, Henkel).
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που έχουν αναρτηθεί στο ΓΕΜΗ για το οικονομικό έτος 2022, η εταιρεία -με καταβλημένο μετοχικό κεφάλαιο που ανέρχεται στο ποσό των € 10.000.000- πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους € 1.732.286, έναντι 322 χιλ. ευρώ το 2021. Είχε στην κυριότητά της πάγια στοιχεία ύψους € 1.518.260, ενώ τα διαθέσιμά της ανήλθαν στο ποσό των € 1.676.730. Το σύνολο του κυκλοφορούντος ενεργητικού έφθασε το ποσό των € 7.309.817, ενώ εμφάνισε ζημίες ύψους €1.646.415.
Η ανερχόμενη Oggi
Με 15 καταστήματα στην Αττική και σημεία σε Λάρισα, Πάτρα, Αγρίνιο, Ρόδο, Ηράκλειο Κρήτης, Μυτιλήνη και Καλαμάτα, η αλυσίδα Oggi σύστησε στους Έλληνες καταναλωτές προϊόντα μακιγιάζ, καλλυντικά για πρόσωπο και σώμα, brands Κ-beauty, όταν ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2017.

Τότε ήταν εξάλλου που ο Αριστοτέλης Γκίνης σύστησε την μητρική Esse ΜΟΝ. ΙΚΕ, η οποία με έδρα στο κέντρο της Αθήνας (Μητροπόλεως 10) “τρέχει” την ανάπτυξη της ελληνικών καταβολών αλυσίδας καλλυντικών με θετικό πρόσημο.
Το οικονομικό έτος 2023 αποδείχθηκε καλύτερη χρονιά από τις προηγούμενες για την Oggi, καθώς πέτυχε την ανάπτυξή της με το άνοιγμα νέων σημείων.
Παρά τη συνέχιση της οικονομικής κρίσης και τα δυσμενή οικονομικά μέτρα, που επηρέασαν αρνητικά το οικονομικό περιβάλλον, η εταιρεία εμφάνισε καλύτερη εικόνα σε σχέση με τις προηγούμενες χρήσεις.
Όπως σημειώνεται στην Έκθεση Διαχείρισης που έχει αναρτηθεί στο ΓΕΜΗ, μέσα σε αυτό το δυσμενές οικονομικό κλίμα, η μητρική Esse MON. IKE κατόρθωσε να καταγράψει μια αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 19 % η οποία κρίνεται αρκετά ικανοποιητική σε σχέση με την αγορά και τον κλάδο.
Τα αποτελέσματα προ φόρων για τη χρήση 2023 ανήλθαν σε κέρδη € 165.271,43 έναντι κερδών € 263.429,10 το 2022. Το μικτό κέρδος για το 2023 ανέρχεται σε € 2.700.054,02 έναντι € 2.409.022,39 το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 12%.
Στα τέλη Δεκεμβρίου του 2024, η εταιρεία προχώρησε σε αύξηση εταιρικού κεφαλαίου, που έφτασε πλέον τις 400 χιλ. με το δανεισμό να παραμένει σε μηδενικό επίπεδο.

Ο κυριότερος στόχος της διοίκησης για το 2024 είναι η διατήρηση της θετικής πορείας των αποτελεσμάτων της, μέσα από την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, ώστε να επιτευχθεί η ανάπτυξη πωλήσεων σε νέες αγορές.
Σχετικά με τις πωλήσεις και με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία, προσδοκούμε αύξηση κατά ποσοστό – 15 % περίπου. Σχετικά με τα κέρδη προ φόρων και με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία, η διοίκηση προσδοκά σε αύξηση κατά ποσοστό 20 % περίπου.