Δασμοί Τραμπ: Η πτώση της ζήτησης πλήττει τα λιμάνια και τις αερομεταφορές των ΗΠΑ

Οι εταιρείες logistics δήλωσαν ότι οι κρατήσεις κοντέινερ προς τις ΗΠΑ έχουν μειωθεί απότομα από όταν επιβλήθηκαν οι δασμοί Τραμπ

Δασμοί Τραμπ: Η πτώση της ζήτησης πλήττει τα λιμάνια και τις αερομεταφορές των ΗΠΑ

Οι δασμοί που επέβαλε ο Ντόναλντ Τραμπ στο Πεκίνο όλα δείχνουν ότι αρχίζει να επηρεάζει την ευρύτερη οικονομία των ΗΠΑ, καθώς οι φορείς εκμετάλλευσης λιμένων εμπορευματοκιβωτίων και οι διαχειριστές αεροπορικών μεταφορών αναφέρουν απότομες μειώσεις στα εμπορεύματα που μεταφέρονται από την Κίνα, όπως σημειώνουν οι Financial Times.

Οι εταιρείες logistics δήλωσαν ότι οι κρατήσεις εμπορευματοκιβωτίων προς τις ΗΠΑ έχουν μειωθεί απότομα μετά την εισαγωγή δασμών 145% στις κινεζικές εισαγωγές στις ΗΠΑ.

Το λιμάνι του Λος Άντζελες, η κύρια οδός εισόδου για εμπορεύματα από την Κίνα, αναμένει ότι οι προγραμματισμένες αφίξεις την εβδομάδα που ξεκινά στις 4 Μαΐου θα είναι κατά ένα τρίτο χαμηλότερες από ό,τι πριν από ένα χρόνο, ενώ οι εταιρείες διαχείρισης αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών έχουν επίσης αναφέρει απότομες μειώσεις στις κρατήσεις.

Οι κρατήσεις για τυπικά εμπορευματοκιβώτια μεταφοράς 20 ποδιών από την Κίνα προς τις ΗΠΑ ήταν 45% χαμηλότερες από ό,τι πριν από ένα χρόνο μέχρι τα μέσα Απριλίου, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από την υπηρεσία παρακολούθησης εμπορευματοκιβωτίων Vizion.

Το λιμάνι του Λος Άντζελες, η κύρια οδός εισόδου για εμπορεύματα από την Κίνα, αναμένει ότι οι προγραμματισμένες αφίξεις την εβδομάδα που ξεκινά στις 4 Μαΐου θα είναι κατά ένα τρίτο χαμηλότερες από ό,τι πριν από ένα χρόνο

Ο Τζον Ντέντον, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC), δήλωσε ότι η αναταραχή στις εμπορικές ροές Κίνας-ΗΠΑ αντανακλά την «ανάπτυξη αποφάσεων» από τους traders καθώς περίμεναν να δουν πόσο γρήγορα η Ουάσινγκτον και το Πεκίνο θα μπορούσαν να καταλήξουν σε συμφωνία για τη μείωση των δασμών. Μια έρευνα μεταξύ των μελών του ICC που διεξήχθη σε περισσότερες από 60 χώρες μετά την ανακοίνωση των δασμών από τον Τραμπ στις 2 Απριλίου έδειξε εκτιμήσεις ότι το εμπόριο θα επηρεαστεί μόνιμα, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα των επερχόμενων διαπραγματεύσεων.

Το κόστος πρόσβασης στην αγορά των ΗΠΑ θα είναι το υψηλότερο από τη δεκαετία του 1930, δήλωσε ο Ντέντον. Αναφερόμενος στον βασικό δασμό για όλες τις χώρες, είπε ότι υπάρχει «σχεδόν μια αποδοχή ότι το 10% θα είναι η ελάχιστη χρέωση για την πρόσβαση στην αγορά των ΗΠΑ, όποιες άλλες αβεβαιότητες μπορεί να υπάρχουν».

Οι δασμοί Τραμπ κάνουν εμφανείς τις πρώτες επιπτώσεις

Η Ουάσινγκτον και το Πεκίνο έδειξαν σημάδια ότι αρχίζουν να αισθάνονται τις επιπτώσεις — με τις δύο πλευρές να ανακοινώνουν ορισμένες δασμολογικές απαλλαγές αυτή την εβδομάδα σε σημαντικά προϊόντα για τις αντίστοιχες οικονομίες τους και τον Τραμπ να προβλέπει ότι ο δασμός 145% θα «μειωθεί σημαντικά». Ωστόσο, η Κίνα δήλωσε την Παρασκευή ότι δεν βρίσκεται σε συνομιλίες με τις ΗΠΑ.

Καθώς οι πρώτες αποστολές εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα που θα αντιμετωπίσουν δασμούς αναμένεται να φτάσουν στις ΗΠΑ την ερχόμενη εβδομάδα, οι μεταφορείς εμπορευματικών μεταφορών δήλωσαν ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού μετατοπίζονται.

Ο Νέιθαν Στράνγκ, διευθυντής θαλάσσιων μεταφορών στον αμερικανικό όμιλο logistics Flexport, δήλωσε ότι οι εταιρείες περίμεναν να στείλουν εμπορεύματα εν αναμονή της συμφωνίας μεταξύ Ουάσινγκτον και Πεκίνου για τον μετριασμό των δασμών.

Οι Αμερικανοί εισαγωγείς επιδιώκουν να χρησιμοποιήσουν τα αποθηκευμένα αποθέματα πριν εισαγάγουν νέο απόθεμα από την Κίνα, δήλωσαν στελέχη logistics. Διατηρούν επίσης αποθέματα σε τελωνειακές αποθήκες όπου τα αποθέματα μπορούν να αποθηκευτούν αφορολόγητα με φόρους που καταβάλλονται κατά την απόσυρση ή να τα εκτρέψουν σε άλλες κοντινές χώρες όπως ο Καναδάς.

«Κρατούν αγαθά στην προέλευση, κρατούν αγαθά στον προορισμό», δήλωσε ο Στράνγκ, προειδοποιώντας ότι εάν επιτευχθεί συμφωνία για τη μείωση των δασμών, οι τιμές αποστολής θα αυξηθούν απότομα.

Η Hapag-Lloyd, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε ότι οι Κινέζοι πελάτες έχουν ακυρώσει περίπου το 30% των κρατήσεών της από την Κίνα.

Η εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Ταϊβάν, TS Lines, ανέστειλε μία από τις υπηρεσίες της από την Ασία προς τη δυτική ακτή των ΗΠΑ τις τελευταίες εβδομάδες. «Δεν υπάρχει ζήτηση», δήλωσε ένας εκπρόσωπος της εταιρείας.

Η μείωση του όγκου των παραγγελιών έχει επηρεάσει τις εκφορτώσεις στο Λος Άντζελες, σύμφωνα με τους αναλυτές δεδομένων ναυτιλίας Sea-Intelligence, οι οποίοι ανέφεραν αύξηση των «κενών δρομολογίων», όπου ακυρώθηκαν προγραμματισμένα πλοία από την Κίνα.

Σχεδόν 400.000 λιγότερα εμπορευματοκιβώτια έχουν κρατηθεί στις διαδρομές Ασίας προς τη Βόρεια Αμερική κατά τη διάρκεια των τεσσάρων εβδομάδων από τις 5 Μαΐου σε σχέση με το προγραμματισμένο – μια μείωση 25% σε σχέση με τον αριθμό που είχε προγραμματιστεί για την ίδια περίοδο στις αρχές Μαρτίου, πριν από την επιβολή δασμών.

Στροφή σε Καμπότζη και Βιετνάμ

Μόνο το λιμάνι του Λος Άντζελες αναμένει 20 κενά δρομολόγια τον Μάιο, που αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 250.000 εμπορευματοκιβώτια – από έξι τον Απρίλιο. Αυτή είναι μια απότομη πτώση από αυτήν την εβδομάδα, όταν οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 56% σε ετήσια βάση – ένα σημάδι ότι οι εισαγωγείς έχουν προκαταβάλει τις παραδόσεις από άλλα βιομηχανικά κέντρα της νοτιοανατολικής Ασίας, όπως η Καμπότζη και το Βιετνάμ, που απολαμβάνουν μια 90ήμερη «παύση» στους δασμούς.

Οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων αντανακλούσαν την αλλαγή στην αλυσίδα εφοδιασμού, σύμφωνα με στοιχεία του κόμβου logistics Freightos, με αύξηση 15% στην τιμή ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών από το Βιετνάμ σε σύγκριση με πτώση 27% στις κύριες διαδρομές Κίνας-ΗΠΑ.

«Οι τιμές από άλλες ασιατικές χώρες προς τις ΗΠΑ ενδέχεται να συνεχίσουν να αυξάνονται πριν από την προθεσμία των δασμών του Ιουλίου», δήλωσε ο Judah Levine, επικεφαλής έρευνας της Freightos.

Μείωση όγκου αερομεταφορών

Ο όγκος των αερομεταφορών έχει επίσης μειωθεί απότομα, σύμφωνα με την ένωση βιομηχανιών των ΗΠΑ, την Airforwarders Association, με τις κρατήσεις των μελών της από την Κίνα να μειώνονται περίπου κατά 30%.

«Πολλά μέλη έχουν μόλις σταματήσει να λαμβάνουν παραγγελίες από την Κίνα», δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής Brandon Fried. «Δημιουργεί επίσης ένα φαινόμενο αρνητικής επίδρασης στις τιμές και τα ποσοστά κρατήσεων, καθώς οι traders αντιδρούσαν σε κάθε είδηση ​​από τον Λευκό Οίκο».

Ο κλάδος αναμένεται να πληγεί περαιτέρω από την απόφαση των ΗΠΑ να κλείσουν το πρόγραμμα «de minimis» που επέτρεπε την εισαγωγή αγαθών αξίας κάτω των 800 δολαρίων χωρίς δασμούς, μια σημαντική εναλλακτική διαδρομή για τους λιανοπωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου όπως οι Shein και Temu. Τα κινεζικά προϊόντα πρόκειται να χάσουν την εξαίρεση από τις 2 Μαΐου.

Η Lavinia Lau, επικεφαλής εμπορική διευθύντρια της Cathay Pacific του Χονγκ Κονγκ, της οποίας η επιχείρηση αεροπορικών μεταφορών συνεισφέρει περίπου το ένα τέταρτο των εσόδων της, δήλωσε ότι αναμένει «μείωση» της ζήτησης μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ λόγω των δασμών και των αλλαγών στους κανόνες de minimis.

Η εταιρεία μεταφορών του Χονγκ Κονγκ Easyway Air Freight δήλωσε ότι οι δραστηριότητες από την Κίνα προς τις ΗΠΑ μειώθηκαν περίπου κατά 50% μετά τις αυξήσεις των δασμών.

Τα στελέχη του ηλεκτρονικού εμπορίου έκαναν λόγο για μείωση της ζήτησης για μεταφορές. Ο Wang Xin, επικεφαλής του Συνδέσμου Διασυνοριακού Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Σενζέν, δήλωσε: «Βλέπουμε αισθητά λιγότερα αιτήματα προσφοράς τιμών σε σχέση με τις αποστολές αεροπορικών μεταφορών».

Παρόλο που η δημιουργία αποθεμάτων και ο αναπροσανατολισμός της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν βοηθήσει στην προστασία των καταναλωτών από την απότομη πτώση του όγκου των εμπορευματικών μεταφορών, οι μεταφορείς και οι λιανοπωλητές αρχίζουν να αισθάνονται τις επιπτώσεις της επιβράδυνσης των εισαγωγών.

Η Knight-Swift Transportation, με έδρα την Αριζόνα, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφορών των ΗΠΑ, προειδοποίησε για χαμηλότερους αναμενόμενους όγκους, επικαλούμενη την αβεβαιότητα που προκαλείται από την απειλή δασμών.

Ο διευθύνων σύμβουλος Άνταμ Μίλερ δήλωσε ότι ορισμένοι από τους μεγαλύτερους πελάτες του ομίλου «εξέφραζαν ανησυχία» ότι το κόστος των δασμών θα οδηγούσε σε χαμηλότερους όγκους τον Μάιο.

Οι σύμβουλοι λιανικής πώλησης δήλωσαν ότι τα πρότυπα αγορών αντανακλούσαν τους τρεις συνεχόμενους μήνες εξασθένισης των δεικτών καταναλωτικής εμπιστοσύνης.

Ο Τζον Σία, διευθύνων σύμβουλος της Momentum Commerce, η οποία βοηθά τις καταναλωτικές εταιρείες να πωλούν περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως στην Amazon, προειδοποίησε για ένα πιθανό «διπλό χτύπημα» αυξανόμενων τιμών και μείωσης των καταναλωτικών δαπανών.

«Βλέπουμε στοιχεία ότι οι καταναλωτές αρχίζουν να κάνουν περικοπές… ενώ ταυτόχρονα οι τιμές αυξάνονται», είπε.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο