Αύξηση οργανικών εσόδων κατά 10,6% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 ανακοίνωσε η Coca-Cola HBCΒ, την οποία η εταιρεία αποδίδει στη συνεχιζόμενη υλοποίηση της στρατηγικής της σε σχέση με τα προϊόντα 24/7 κατανάλωσης.
Πιο αναλυτικά,
- Σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,8% σε οργανική βάση, η οποία αποδίδεται στις καλές επιδόσεις των αναδυόμενων αγορών. Οι όγκοι πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκαν κατά 1,1% και στα ποτά ενέργειας κατά 25,5%.
- Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 8,7% σε οργανική βάση, ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών της εταιρείας για την αύξηση των εσόδων.
- Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 8,7% σε δημοσιευμένη βάση, με την ισχυρή αύξηση σε οργανική βάση να αντισταθμίζεται εν μέρει από τον αντίκτυπο των δυσμενών συναλλαγματικών διαφορών μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου στις αναδυόμενες αγορές.
- Αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία, στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, σε συνέχεια των ισχυρών επιδόσεων του 2024.
Στις αγορές
Επίσης, ανακοινώθηκε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση σε όλες τις αγορές, παρά τις διαφορετικές συνθήκες του καταναλωτικού περιβάλλοντος μεταξύ των αγορών, με ιδιαίτερα καλές επιδόσεις στις αναδυόμενες αγορές. Ειδικότερα:
- Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,1% σε οργανική βάση, με ανθεκτικές επιδόσεις στον όγκο πωλήσεων και μικρή διεύρυνση των εσόδων ανά κιβώτιο.
- Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,6% σε οργανική βάση, λόγω της διεύρυνσης των εσόδων ανά κιβώτιο, ενώ σημειώθηκε μικρή μείωση του όγκου πωλήσεων.
- Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα απο πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 20,3% σε οργανική βάση λόγω της διεύρυνσης των εσόδων ανά κιβώτιο και των καλών επιδόσεων του όγκου πωλήσεων.
Επενδύσεις – καινοτομία
Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων επισημαίνονται οι περαιτέρω επενδύσεις στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης και στις εξειδικευμένες δυνατότητές της εταιρείας. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία:
- Eνεργοποίησε τις Coke and Meals εκστρατείες της σε όλες τις αγορές της κατά τη διάρκεια του τριμήνου, αξιοποιώντας τη σημαντικότερη περίσταση κατανάλωσης Coca-Cola. Από τις αρχές Απριλίου, σχεδόν όλες οι αγορές της Coca Cola έχουν ξεκινήσει να ενεργοποιούν την εκστρατεία «Share a Coke» με συνεχιζόμενη ενεργοποίηση στη διάρκεια του καλοκαιριού.
- Κυκλοφόρησε νέες καινοτομίες του Monster, συνεχίστηκε η ισχυρή διανομή του Monster Energy Green Zero Sugar και πραγματοποιήθηκαν ποικίλες προωθητικές δράσεις σε τοπικό επίπεδο.
- Οι όγκοι πωλήσεων του καφέ επηρεάστηκαν από την κοινή στρατηγική απόφαση με την Costa Coffee, για επανεστίαση στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης, όπου εξακολουθεί παρατηρείται μεγαλύτερη μακροπρόθεσμη δυναμική.
- Συνεχίζει την υποστήριξη της κυκλικότητας της συσκευασίας. Τον Ιανουάριο η Αυστρία ξεκίνησε να εφαρμόζει σύστημα επιστροφής εγγυήσεων συσκευασιών.
Επιχειρηματικές προοπτικές
Το 2025 η εταιρεία αναμένει να επιτύχει περαιτέρω πρόοδο όσον αφορά στους μεσοπρόθεσμους στόχους ανάπτυξης που έχει θέσει, παρότι αναμένει ότι το ευρύτερο μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον θα συνεχίσει να εμφανίζει προκλήσεις και να παραμένει απρόβλεπτο.
Επιβεβαιώνει τις χρηματοοικονομικές μας κατευθύνσεις για το 2025:
· αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση στο εύρος 6% με 8%, και
· αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 7% με 11%.
Τεχνική ανάλυση 2025
Συναλλαγματικές ισοτιμίες: Αναμένεται ότι η αρνητική επίδραση στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη, από συναλλαγματικές διαφορές μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του Ομίλου, θα ανέλθει στα επίπεδα €15-35 εκατ. (χωρίς μεταβολή).
Έξοδα αναδιάρθρωσης: Δεν αναμένονται σημαντικά έξοδα αναδιάρθρωσης (χωρίς μεταβολή).
Φόροι: Αναμένοεταει ότι ο συγκρίσιμος πραγματικός φορολογικός συντελεστής θα διαμορφωθεί στο εύρος 26% έως 28% (χωρίς μεταβολή).
Χρηματοοικονομικά έξοδα: Αναμένεται ότι τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα θα ανέλθουν στα επίπεδα €40 – 60 εκατ. (χωρίς μεταβολή).
Περίμετρος ενοποίησης: Αναμένεται μικρή θετική επίδραση από την ενοποίηση της BDS Vending στην Ιρλανδία από τις 28 Φεβρουαρίου 2025 (νέο).
Αναπτυγμένες αγορές: Ελλάδα
Στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, συνεχίζοντας τις καλές επιδόσεις του προηγούμενου έτους.
Ο όγκος πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, με υψηλή μονοψήφια αύξηση στην Coke Zero και αύξηση στις Fanta και Sprite.
Στα ποτά ενέργειας σημειώθηκε υψηλή μονοψήφια αύξηση, ενώ στον καφέ σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση.
Στα μη ανθρακούχα αναψυκτικά σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στην αύξηση που καταγράφηκε στα εμφιαλωμένα νερά και στην ισχυρή διψήφια αύξηση, σε μικρή συγκριτική βάση που σημειώθηκε στα ισοτονικά ποτά.
Δήλωση του CEO
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
«Συνεχίσαμε τη θετική δυναμική ανάπτυξης της εταιρείας μας, σημειώνοντας ένα ισχυρό ξεκίνημα της χρονιάς, εν μέσω διαφορετικών συνθηκών αγοράς. Η επιτυχημένη υλοποίηση της στρατηγικής μας για ανάπτυξη απέδωσε αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση κατά 10,6%, με αυξημένους όγκους πωλήσεων. Η δυναμική του χαρτοφυλακίου προϊόντων μας 24/7 κατανάλωσης και η συνεχιζόμενη επένδυση στις εξειδικευμένες δυνατότητές μας, σε συνδυασμό με την υλοποίηση της στρατηγικής μας ανά τομέα δραστηριοποίησης στην αγορά, οδήγησαν σε περαιτέρω αύξηση των εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο κατά τη διάρκεια της περιόδου.
»Παρότι αναμένουμε ότι το ευρύτερο μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον θα συνεχίζει να εμφανίζει προκλήσεις και να παραμένει απρόβλεπτο, έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να διαχειριστούμε περιόδους αστάθειας, χάρη στο χαρτοφυλάκιο, στις δεξιότητες και στους ανθρώπους μας. Επιβεβαιώνουμε τις χρηματοοικονομικές μας κατευθύνσεις για το υπόλοιπο του έτους και αναμένουμε περαιτέρω πρόοδο σε σχέση με την επίτευξη των μεσοπρόθεσμων στόχων ανάπτυξης.
»Θα ήθελα να ευχαριστήσω τις ομάδες μας για την αφοσίωση και τη σκληρή τους προσπάθεια, καθώς και τους πελάτες μας, τους προμηθευτές μας, την The Coca-Cola Company και όλους τους πολύτιμους εταίρους μας για τη συνεχή υποστήριξή τους.»