
Έχοντας κλείσει το 2024 με θεαματικά αυξημένη καθαρή κερδοφορία κατά 28,90% στα 820 εκατ. ευρώ, από 636,5 εκατ. ευρώ το 2023, γεγονός που «γιορτάστηκε» στο χρηματιστηριακό ταμπλό, η Coca-Cola HBC με έμφαση σε κατηγορίες premium έθεσε υψηλότερους στόχους για το 2025, επισημαίνοντας ωστόσο τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στο μακροοικονομικό και το γεωπολιτικό περιβάλλον.
Coca Cola HBC: Στα €1,19 δισ. τα λειτουργικά κέρδη το 2024 – Μέρισμα 1,03 ευρώ ανά μετοχή
Όπως ανέφερε ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC κατά τη διάρκεια της χθεσινής τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές, η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία εμφιάλωσης της Coca-Cola στον κόσμο αναμένει αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση 6-8%, έναντι των προσδοκιών της αγοράς 7,3%, καθώς και αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 7-11%, έναντι των προηγούμενων προσδοκιών των αναλυτών για άνοδο 10,7%.
«Παραμένουμε πεπεισμένοι ότι χάρη στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, τις δυνατότητες και τους ανθρώπους μας, θα σημειώσουμε πρόοδο όσον αφορά τους μεσοπρόθεσμους στόχους ανάπτυξης που έχουμε θέσει», σημείωσε ο επικεφαλής.
Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό πλάνο για το 2025, η διοίκηση εκτίμησε ότι θα κυμανθεί μεταξύ 6,5%-7,5% των συνολικών πωλήσεων.
Το «όπλο» των ανατιμήσεων
Και εφέτος προκειμένου να επιτευχθεί η προσδοκώμενη άνοδος των εσόδων, ο όμιλος θα έχει το «όπλο» των ανατιμήσεων… παρά πόδα.
Όπως ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη, πιθανόν οι πληθωριστικές πιέσεις να οδηγήσουν και το 2025 σε αυξήσεις τιμών αλλά θα είναι μικρότερες και ενδεχομένως σε ορισμένες αγορές να μη γίνουν καθόλου ώστε να μην επηρεαστεί η καταναλωτική ζήτηση.
Σημειώνεται ότι το 2024 τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν στα 10,75 δισ. ευρώ αυξημένα κατά 13,8% σε σχέση με το 2023, ωστόσο ο όγκος των προϊόντων που πουλήθηκαν ενισχύθηκε μόλις κατά 2,8%.
Πάντως σε επίπεδο λειτουργικού κόστους, η διοίκηση, όπως υποστήριξε, έχει φροντίσει να μην δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα, καθώς έχουν γίνει το απαραίτητο hedging, ώστε να αντιμετωπιστούν οι διακυμάνσεις των τιμών στις πρώτες ύλες, κυρίως ζάχαρη και αλουμίνιο.
Το ειρηνευτικό σενάριο στην Ουκρανία
Την ίδια ώρα μια πιθανή κατάπαυση του πυρός στην Ουκρανία μπορεί να επηρεάσει θετικά τις οικονομικές επιδόσεις της Coca-Cola HBC.
Οι αναλυτές ρώτησαν τη διοίκηση για το ειρηνευτικό σενάριο στο ρωσο-ουκρανικό μέτωπο, ωστόσο δεν υπήρξε κάποιο συγκεκριμένο σχόλιο παρά μόνο ότι ευχή όλων είναι να επικρατήσει ειρήνη και πως οι διοικούντες παρακολουθούν τις εξελίξεις.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος εξακολουθεί να πουλάει προϊόντα στην Ουκρανία, ενώ με τοπικές μάρκες δραστηριοποιείται και στη Ρωσία, μια χώρα από την οποία πριν τον πόλεμο αντλούσε το 19% των κερδών του.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τους αναλυτές, το τέλος του ρωσο-ουκρανικού πολέμου μπορεί να τονώσει την καταναλωτική εμπιστοσύνη και σε γειτονικές χώρες, όπως η Πολωνία και η Ρουμανία.
Οι επιδόσεις στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, ο όγκος πωλήσεων το 2024 αυξήθηκε κατά 6,1%, παρά την υψηλή συγκριτική βάση, χάρη στην υλοποίηση της στρατηγικής στην αγορά κατά τη διάρκεια των κρίσιμων εμπορικών περιόδων αξιοποιώντας την ανοδική τουριστική τάση.
Πιο αναλυτικά, σημειώθηκε μεσαία μονοψήφια αύξηση στα ανθρακούχα αναψυκτικά, χάρη κυρίως στην Coke Zero, την Sprite και τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες. Η κατηγορία του καφέ κατέγραψε διψήφιο ποσοστό αύξησης στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20%, ενώ τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά σημείωσαν υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στο εμφιαλωμένο νερό.


Latest News

Αρχίζει την κάλυψη της METLEN και η Berenberg - Δίνει στόχο στα 51 ευρώ
Η κάλυψη της Berenberg, έρχεται λίγο μετά την πρόσφατη κάλυψη της μετοχής από την Bank of America

Volton Smart: Νέα κυμαινόμενα προγράμματα ηλεκτρικής ενέργειας
Τα πακέτα Volton Smart προσφέρουν ξεκάθαρη και προσιτή μηνιαία χρέωση, που ξεκινά από 26,50

ΔΕΗ: Πρεμιέρα στη Βουλγαρία με την κατασκευή φωτοβολταϊκού165 MW
Δυναμική επέκταση του Ομίλου ΔΕΗ στη Βουλγαρία

Snappi: Ανοίγει η Λίστα Αναμονής για early access στην εφαρμογή
Τι αναφέρει η εταιρεία

Σκανδιναβική «επέλαση» στο ελληνικό retail - Τα νέα brands
Επεκτείνονται στην ελληνική αγορά ολοένα και περισσότερες σκανδιναβικές λιανεμπορικές αλυσίδες – Πού στοχεύουν

Στροφή από τις τράπεζες στο asset management – Οι ευκαιρίες και οι τρείς κινήσεις
Αλλαγή της αποταμιευτικής κουλτούρας των Ελλήνων επιδιώκουν οι τράπεζες καθώς βλέπουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια

Το νέο τοπίο στα ράφια των σούπερ μάρκετ – Ο κίνδυνος του συμπιεσμένου ελατηρίου
Από τη συρρίκνωση των προϊόντων στο πλαφον στα κέρδη - Το στοίχημα του Πάσχα στα σούπερ μάρκετ

Τι ψάχνουν τα ξένα funds στην Ελλάδα – Ποιοι κλάδοι βρίσκονται στο «στόχαστρο»
Το θετικό μομέντουμ για την Ελλάδα προσελκύει τα ξένα funds – Τα deals που ξεχώρισαν και ο ρόλος της σταθερότητας

Γιατί «γκρεμίζονται» οι φούρνοι – 800 λουκέτα μέσα τρία χρόνια
«Λουκέτο» έχουν βάλει την τελευταία τριετία 800 φούρνοι – Οι λόγοι – Η επιδότηση του κόστους ενέργειας, ο καφές και η κόντρα με την Ελληνική Ένωση Αρτοποιίας- Ζαχαροπλαστικής

Ξεκινούν οι έλεγχοι για προσφορές και εκπτώσεις - Από Δευτέρα οι «καταδρομικές» στα σούπερ μάρκετ
Τι πρέπει να ξέρετε για τις προσφορές των σούπερ μάρκετ 1+1 δώρο, πολυσυσκευασίες και stickers - Οι παγίδες