Σούπερ μάρκετ: Το νέο παιχνίδι με την… «σούπερ τιμή» – Τι λένε οι προμηθευτές

Σε εξέλιξη νέος πόλεμος τιμών στα σούπερ μάρκετ για την προσέλκυση καταναλωτών - Τα ορια του ανταγωνισμού

Σούπερ μάρκετ: Το νέο παιχνίδι με την… «σούπερ τιμή» – Τι λένε οι προμηθευτές

Στη διάρκεια των τριών τελευταίων μηνών – ιδιαίτερα από τι αρχές του περασμένου Μαρτίου, μαίνεται στην αγορά του λιανεμπορίου ένας αδυσώπητος «πόλεμος τιμών». Η αιχμή αυτού του νέου «πολεμικού γύρου» είναι το σκέλος των προσφορών. Ιδιαίτερα μετά από την εφαρμογή του νέου κώδικα προσφορών, που θεσπίστηκε από τον Μάρτιου.

Υποτίθεται για να βάλει σε μία «τάξη» την κατάσταση που επικρατούσε μέχρι τότε στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, διαμορφώνοντας νέους κανόνες. Βασική παράμετρος του νέου πλαισίου είναι το γεγονός ότι μία εταιρεία αν έχει κάνει ανατίμηση και θέλει να κάνει προσφορά μειώνοντας τη νέα τιμή της, δεν μπορεί να το κάνει σε διάστημα ενός ημερολογιακού μήνα. Αν το κάνει ως προηγούμενη τιμή είναι η τιμή προ της ανατίμησης.

Τα κεφάλαια των σούπερ μάρκετ για προσφορές

Πολλές προμηθευτικές εταιρείες «μαζεύτηκαν» κι όπως έλεγε πηγή της αγοράς μιλώντας προς τον ΟΤ «οι εταιρείες έχουν διαθέσιμα κεφάλαια για προσφορές, αλλά δεν μπορούν να τα αξιοποοιήσουν». Άλλες πηγές επεσήμαναν πως υπάρχει μία «ανιχνεύσιμη» αλλά πολύ περιορισμένη ακόμη τάση, ορισμένες εταιρείες τα διαθέσιμα για προωθητικές ενέργειες κεφάλαια να τα ρίξουν τις τιμές, κάνοντας λόγο για νέους τιμοκαταλόγους με μειωμένες τιμές.

Είναι γεγονός ότι στη διάρκεια των τελευταίων μηνών έχουν μειωθεί οι προσφορές – σύμφωνα τουλάχιστον με τις εταιρείες ερευνών. Όμως σίγουρα αρκετοί καταναλωτές θα έχουν εκπλαγεί βλέποντας για πρώτη φορά στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ αντί για την ένδειξη «προσφορά» την ένδειξη επίσης σε καρτελάκι «Σούπερ τιμή», χωρίς όμως την προηγούμενη τιμή επί της οποίας γίνεται η προσφορά.

Το ύψος των προσφορών

Για τους καταναλωτές που είναι «πιστοί» σε συγκεκριμένα προϊόντα και συγκεκριμένες μπράντες, μπορούν να κατανοήσουν τη «σούπερ τιμή» – πρόκειται για προσφορά από 30% ως 40% επί της συγκεκριμένης αρχικής τιμής.

Οπως εξηγούσαν στον ΟΤ πηγές της αγοράς ο συγκεκριμένος τύπος προσφοράς – κατά το νέο κώδικα που υιοθέτησε το υπουργείο Ανάπτυξης – είναι νόμιμος και δεν μπορεί να αποκληθεί «προσφορά» διότι είτε έχει γίνει ανατίμηση, είτε έχει γίνει προσφορά εντός του ίδιου ημερολογιακού μήνα.

Ο ανταγωνισμός και οι καταναλωτές

Βέβαια μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ δεν παίζουν όλοι με τους ίδιους κανόνες. Άλλες εφαρμόζουν τα νόμιμα, άλλες χρησιμοποιούν κατά κόρον την παλιά μεθοδολογία κι άλλες χρησιμοποιούν την ένδειξη «προηγούμενη τιμή» – πρόκειται για «γκρίζες» πρακτικές σημειώνουν πηγές της αγοράς!

Ωστόσο κι αυτό είναι μία διάσταση του σκληρού ανταγωνισμού που παρατηρείται στην αγορά, στην προσπάθεια της κάθε μιας αλυσίδας να βελτιώσει το μερίδιο της, αποσπώντας μεγαλύτερο τζίρο από τον ανταγωνιστή της.

Το ενδιαφέρον εν προκειμένω βρίσκεται στη στάση του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο σε τελευταία ανάλυση αυτό που το ενδιαφέρει είναι ο ανταγωνισμός να … «απαλύνει» την δυσαρέσκεια των καταναλωτών από το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα….

OT Originals

Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο