Η Burberry είπε ότι θα μπορούσε να περικόψει 1.700 θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο έως το 2027 -συμπεριλαμβανομένης της κατάργησης ολόκληρης της νυχτερινής βάρδιας στο εργοστάσιο αδιάβροχων στο Yorkshire- σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους για τη διάσωση της κερδοφορίας της.
Η βρετανική μάρκα πολυτελείας ανακοίνωσε τις περικοπές την Τετάρτη, αφού προηγουμένως ανακοίνωσε μείωση 117% των ετήσιων κερδών της προ φόρων το τελευταίο οικονομικό έτος. Κατέγραψε ζημία 66 εκατομμυρίων λιρών, από κέρδη 383 εκατομμυρίων λιρών, σε μια περίοδο κατά την οποία έδωσε μάχη ενάντια σε μια γενικευμένη δυσφορία στην παγκόσμια βιομηχανία ειδών πολυτελείας.
Η εταιρεία ανέφερε ότι ένα σχέδιο εξοικονόμησης κόστους 60 εκατομμυρίων λιρών θα μπορούσε να επηρεάσει 1.700 θέσεις εργασίας στα παγκόσμια γραφεία της. Η Burberry απασχολούσε περίπου 9.300 άτομα σε όλο τον κόσμο πέρυσι, επομένως οι περικοπές θα μπορούσαν να επηρεάσουν σχεδόν το 20% του προσωπικού της.
Τι είπε ο CEO
Ο Τζόσουα Σούλμαν, διευθύνων σύμβουλος της Burberry, δήλωσε ότι οι περισσότερες από τις περικοπές θα γίνουν στα κεντρικά γραφεία του ομίλου σε όλο τον κόσμο, αλλά θέσεις εργασίας θα χαθούν επίσης στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του προσωπικού στα καταστήματα και την κατάργησης μιας βάρδιας στο εργοστάσιο του Castleford.
Είπε ότι η αλλαγή στο Castleford, η οποία αναμένεται να επηρεάσει περίπου 150 θέσεις εργασίας, ήρθε πριν από μια «σημαντική επένδυση» το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους στο εργοστάσιο. «Για πολύ καιρό είχαμε πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα σε αυτήν την εγκατάσταση και αυτό απλά δεν είναι βιώσιμο σε αυτό το σημείο», είπε. «Πραγματοποιούμε αυτήν την αλλαγή για να προστατεύσουμε την παραγωγή μας στο Ηνωμένο Βασίλειο και θα κάνουμε μια σημαντική επένδυση στην ανακαίνιση του εργοστασίου [αργότερα αυτό το οικονομικό έτος]».
Το νέο σχέδιο για τη μείωση του κόστους προστίθεται σε ένα πρόγραμμα εξοικονόμησης 40 εκατομμυρίων λιρών που ανακοίνωσε ο Σούλμαν τον Νοέμβριο. Οι μετοχές της Burberry ανέκαμψαν έως και 8,6% το πρωί της Τετάρτης.
Ο Σούλμαν δήλωσε «πιο αισιόδοξος από ποτέ ότι οι καλύτερες μέρες της Burberry είναι μπροστά», αν και παραδέχτηκε ότι το πρώτο εξάμηνο του περασμένου οικονομικού έτους ήταν δύσκολο.
Δύσκολη χρονιά
Τα συνολικά έσοδα κατά το οικονομικό έτος που έληξε στις 29 Μαρτίου μειώθηκαν κατά 15%, εξαλείφοντας τον αντίκτυπο των συναλλαγματικών ισοτιμιών.
Ο Τσάρλι Χάγκινς από τον επενδυτικό χρηματιστή Wealth Club είπε ότι η περίοδος του 2025 ήταν ένα “annus horribilis” για τη Burberry.
«Οι καταναλωτές πολυτελείας σε όλο τον κόσμο έσφιξαν σημαντικά τη ζώνη τους πλήττοντας ολόκληρο τον τομέα της πολυτελείας. Αλλά η Burberry έχει δει περισσότερες επιπτώσεις από τους περισσότερους», σχολίασε στον Guardian ο Τσάρλι Χάγκινς της Wealth Club, προσθέτοντας ότι η μάρκα έχει χάσει τη λάμψη της, επιδεινώνοντας τα προβλήματα του ευρύτερου κλάδου».
Μια ευρύτερη ύφεση στον τομέα των ειδών πολυτελείας έπληξε επίσης τις πωλήσεις μεγαλύτερων αντιπάλων όπως η Kering, η οποία κατέχει εμπορικά σήματα όπως η Gucci και η Balenciaga και η LVMH, στην οποία ανήκουν οι Louis Vuitton και Christian Dior.
Ο Burberry έχασε περίπου το ένα τέταρτο της αγοραίας του αξίας το περασμένο έτος, ενώ η LVMH έχασε περίπου το ένα τρίτο και η Kering υποχώρησε περισσότερο από τα δύο πέμπτα.