Με την εκτίμηση ότι η ανάπτυξη της L’ Oreal στην Ελλάδα θα κινηθεί σε διψήφια νούμερα -γύρω στο 12%- το 2024, έκλεισε την ετήσια εκδήλωση για τη στρατηγική βιωσιμότητας της εταιρείας, η Country Manager, Alessandra Delfini.
«Έχουμε την πεποίθηση ότι το ίδιο θετική είναι η αγορά και για το ξεκίνημα του 2025, ενώ προβλέπουμε ότι οι τιμές θα μείνουν οι ίδιες, με τον πληθωρισμό να κινείται στα περσινά επίπεδα», σημείωσε η κα. Delfini στον ΟΤ.
Η πορεία του ομίλου
Στο ίδιο μοτίβο κινείται εξάλλου ολόκληρος ο όμιλος. Κατά το α’ τρίμηνο του έτους, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 11,73 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένες κατά +4,4% σύμφωνα με τις αναφορές για τα οικονομικά αποτελέσματα σε ομιλικό επίπεδο.
Like-for-like, δηλαδή με βάση συγκρίσιμη δομή και ίδιες συναλλαγματικές ισοτιμίες, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +3,5%. Η καθαρή επίπτωση των αλλαγών στο πεδίο ενοποίησης ήταν +0,5%. Η ανάπτυξη σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες ανήλθε σε +4,0%.
Φέτος η L’Oreal συνμπληρώνει 116 χρόνια παρουσίας στις διεθνείς αγορές
Οι τρεις πυλώνες της L’ Oreal
Βασικό όχημα για την ανάπτυξη και σε διεθνές και σε ελληνικό επίπεδο, αποτελεί ο συνδυασμός τριών διαφορετικών πυλώνων για τη βιωσιμότητα, η καινοτομία, οι δράσεις για τον πλανήτη και οι κοινωνικές δράσεις.
Όπως επισήμανε η κα. Delfini στην ετήσια εκδήλωση της L’ Oreal Hellas στη γαλλική πρεσβεία, «σε έναν κόσμο που αλλάζει τόσο γρήγορα, χρειαζόμαστε κάποιες σταθερές. Η εταιρεία δεν μιλά απλώς για προϊόντα, αλλά και αξίες και πρότυπα, που αφορούν τη δέσμευσή μας, ένα ολόκληρο οικοσύστημα που μας αφορά όλους – καταναλωτές, λιανοπωλητές, μέσα ενημέρωσης.

Η καινοτομία
Φέτος που η εταιρεία γιορτάζει 116 χρόνια παρουσίας, γίνεται ευδιάκριτη η δύναμη της καινοτομίας με περισσότερους από 4.000 ερευνητές να εργάζονται στα 20 εργαστήρια της L’ Oreal σε όλο τον κόσμο για να δώσουν τη σωστή κατεύθυνση στην καινοτομία.
«Το 3% που αντιστοιχεί σε 1,3 δισ. ευρώ, διατίθεται σταθερά από την εταιρεία σε έρευνα και ανάπτυξη, καθώς έχουμε καθήκον και ευθύνη προς 90 χιλιάδες εργαζομένους μας διεθνώς και όλους τους καταναλωτές», επισήμανε η κα. Delfini. «Και αυτό είναι σημαντικό καθώς το 68% του προσωπικού μας διεθνώς ειναι γυναίκες, με το 57% εξ αυτών να καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης».
Η L’ Oreal είναι ο 4ος μεγαλύτερος διαφημιζόμενος σε όλο τον κόσμο
Στο επίκεντρο, ο πλανήτης
Σε όλους τους τομείς, όπου δραστηριοποιείται η L’ Oreal, επιμελείται το αποτύπωμά της και τη συμβολή της στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
«Το ίδιο συμβαίνει και στην Ελλάδα, από το Microforest Project στην Κυψέλη που εγκαινιάσαμε πέρυσι με το δήμο Αθηναίων, την πράσινη στέγη των κεντρικών μας γραφείων, την εξοικονόμηση κατανάλωσης νερού κατά 20%, τον κατά 100% οικολογικό σχεδιασμό των υλικών σημείων πώλησης, τη χρήση ΑΠΕ, την αναβάθμιση του στόλου μας σε πράσινο», εξήγησε η κα. Delfini.
«Πρόσφατα μάλιστα, πήγαμε ένα βήμα παραπέρα, εγκαινιάζοντας ως όμιλος ένα νέο εργαλείο, το Sustainable Startup Accelator, μέσα από το οποίο αποφασίσαμε να αφιερώσουμε και να επενδύσουμε 150 εκατ. στη βιωσιμότητα και το πώς αυτή διαχέεται στην τεχνολογία. Αρχικά αναγνωρίζουμε τον κάθε τομέα, μετά προωθούμε και επεκτείνουμε τις καινοτόμες τεχνολογίες στο πρόγραμμα βιωσιμότητας, που με τη σειρά του “περνάει” σε όλα μας τα προϊόντα», τόνισε η Country Manager.

Η αρχή της βιωσιμότητας
Ως ο 4ος μεγαλύτερος διαφημιζόμενος σε όλο τον κόσμο, η L’ Oreal θέσπισε το 2022 συγκεκριμένες αρχές για την υπεύθυνη χρήση ΑΙ, τη διάφανεια και τη διασφάλιση δεδομένων. Όπως διευκρίνισε και ο Αλέξης Επιθυμιάδης, Head of Media της L’Oréal Hellas, σε συζήτηση με την Νερίνα Κομιώτη, Γενική Διευθύντρια του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ), «μεταφέρουμε την αρχή της βιωσιμότητας στο μάρκετινγκ, ενισχύοντας το business με κερδοφόρο τρόπο αλλά όχι σε βάρος των ανθρώπων. Για παράδειγμα, δεν χρησιμοποιούμε φωτογραφίες από τεχνητή νοημοσύνη, ως μια έμπρακτη απόδειξη, πίστη στην αρχή του better marketing, όπου δεν χρειάζεται κανένα φίλτρο».
Χαρακτηριστικό της διείσδυσης της βιωσιμότητας ως αξίας στην καταναλωτική συνείδηση, είναι το γεγονός ότι το διάστημα 2020-2022, ήταν πρώτη σε αξιολογήσεις. Όπως όμως σημείωσε η κα. Κομιώτη φέτος -κοντά στα Χριστούγεννα- τα στοιχεία έδειξαν ότι η βιωσιμότητα υποχωρεί «αποκαλύπτοντας μια απόκλιση μεταξύ των προθέσεων των καταναλωτών για αγορά/ επιλογή προϊόντων με green χαρακτηριστικά και την πραγματικότητα. Και ίσως να έχουν δίκιο, με αποτέλεσμα να μην πείθουν οι εταιρείες για το premium της τιμής, ενώ παρατηρήθηκε και το φαινόμενο του green washing (ακούσια ή εκούσια) που έπληξε κι άλλο την εμπιστοσύνη. Αυτό οδήγησε στη διστακτικότητα των επιχειρήσεων και την εμφάνιση του φαινομένου green hushing, να μην επικοινωνούν δηλαδή οτιδήποτε “πράσινο” πράττουν από φόβο».
Η βιωσιμότητα αρχίζει να υποχωρεί σε σημαντικότητα στην καταναλωτική συνείδηση
Αναφέρθηκε, δε, και σε έρευνες που έχουν δείξει εξάλλου ότι στον ενθουσιασμό τους για το κομμάτι αυτό, πολλές φορές οι επιχειρήσεις ήταν αυτοαναφορικές και δεν προσπαθούσαν να πείσουν τους αγοραστές.
«Αναγνωρίζουμε όλοι όμως πως η πράσινη οικονομία έφερε ένα μεγάλο μέρος της ανάπτυξης σύμφωνα με τα στοιχεία του 2024, επομένως βλέπουμε πως υπάρχει προοπτική και εμείς υποστηρίζουμε τη συνέχιση και τη διάρκεια των προσπαθειών των εταιρειών προς την κατεύθυνση αυτή. Αυτό κάνει και η L’ Oreal στην Ελλάδα», πρόσθεσε.
Η ψηφιακή πλευρά της βιωσιμότητας
Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος αποφάσισε να περιορίσει το ψηφιακό του αποτύπωμα – στο 12% του συνολικού αποτυπώματος – μέσω του προγράμματος L’ Oreal For the Future, δίνοντας έμφαση σε 3 πυλώνες, media – content- websites.
Όπως διευκρίνισε ο κ. Επιθυμιάδης, η εταιρεία συνεργάστηκε με τη γαλλική Impact Plus για να αξιολογήσουν το πού βρίσκονται και να βρουν τον τρόπο να μειώσουν τις εκπομπές της σε όλα τα επίπεδα, στο περιεχόμενο και τα βίντεο από καμπάνιες, όπως και στη διασύνδεση συσκευών που μπαίνουν online. «Είδαμε πως αν μειώσουμε το χρόνο των βίντεο ή τα υλικά που ανεβάζουμε στα sites, η μείωση θα αγγίξει το 30% στις εκπομπές διοξειδίου άνθρακα, ενώ αν παίζουν οι καμπάνες σε wifi επιπλέον 15% ή και παραπάνω. Γι’ αυτό και ξεκινήσουμε από πέρυσι τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία», συμπλήρωσε.

Ευθύνη και ευκαιρία για τη L’ Oreal
Για το ρόλο της βιωσιμότητας και των επιχειρήσεων στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη μίλησε η Αγγελική Κοσμοπούλου, συγγραφέας και ιδρυτής της MKO Story Mentor, και η Δήμητρα Πετρίδη, Corporate Affairs της L’ Oreal, υπογραμμίζοντας πως η τάση τα τελευταία χρόνια είναι πως οι εταιρείες καταλαβαίνουν ότι δεν μπορούν να μιλούν μόνο για προϊόντα και υπηρεσίες.
«Πρέπει να κάνουν και κάτι για τον κόσμο – άλλοι το κάνουν επειδή το θέλουν, άλλοι επειδή πρέπει. Ωστόσο για να αποκτήσουν βάθος έννοιες όπως η συμπερίληψη και η βιωσιμότητα, χρειάζεται να το δείξουν όλοι στην πράξη και έτσι να διασφαλιστεί η επιβίωση και η ανάπτυξη των επιχειρήσεων αυτών, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους», εξήγησε η κα. Κοσμοπούλου.
Σύμφωνα με έρευνα της L’ Oreal, μάλιστα, 8 στους 10 Έλληνες ισχυρίζονται πως περιμένουν περισσότερα από τις εταιρείες, «καλύπτοντας» το χώρο και την ανεπάρκεια που θεωρούν πως έχουν θεσμοί, κοινωφελής χώρος και ιδρύματα. «Αυτό σημαίνει ότι μετακυλύεται το αίτημα στις εταιρείες και σε όλο τον κόσμο,, καθώς το 77% των καταναλωτών περιμένουν να κάνουν περισσότερα οι επιχειρήσεις σύμφωνα με διεθείς έρευνες», συμπλήρωσε η κα. Πετρίδη, η οποία αναφέρθηκε στα προγράμματα που «τρέχουν» τα brands της ελληνικής θυγατρικής.
«Το αποτέλεσμα είναι άμεσο και απτό. Το 2024 έχουμε βοηθήσει 17.500 Έλληνες με δράσεις που θα συνεχίσουμε και στο μέλλον για την ενδυνάμωση των γυναικών, τη γυναικεία επιχειρηματικότητα, την παρενόχληση σε δημόσιο χώρο, την ενδοοικογενειακή βία».
Τα προγράμματα ΕΚΕ της L’ Oreal έχουν βοηθήσει 17.500 Έλληνες
Τα μεγέθη
Με 37 παγκόσμια brands στο χαρτοφυλάκιό της η L’ Oreal σε διεθνές επίπεδο αποτελεί μια από τις κυρίαρχες μάρκες στην κατηγορία προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, ενώ εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο απολαμβάνουν προϊόντα όπως Kiehl’s, Lancôme, Giorgio Armani Beauty, Yves Saint Laurent Beauté, Ralph Lauren, Clarisonic, Maybelline New York, Essie, Kérastase, IT Cosmetics, Prada Beauty, Biotherm, Shu Uemura, Viktor&Rolf, Maison Martin Margiela, Urban Decay, Redken, Vichy, La Roche-Posay, Diesel, Garnier και τόσα άλλα.
Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 1909 από τον χημικό Eugène Schueller, σήμερα ανήκει κατά 30,7% σε διεθνείς θεσμικούς επενδυτές, 20,13% στη Nestlé, 6,63% σε Γάλλους θεσμικούς επενδυτές, 5,92% σε ιδιώτες μετόχους, 1,89% σε εργαζόμενους.
Σύμφωνα με τη Statista, το 2024 η L’Oréal εμφάνισε διεθνείς πωλήσεις 43 δισ. ευρώ, γεγονός που την καθιστά τη μεγαλύτερη εταιρεία ομορφιάς στον κόσμο.
Η L’Oréal συνέχισε να ενισχύει τη θέση της στα πιο δυναμικά κανάλια: τα φαρμακεία, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα φαρμακεία. Χαρακτηριστικό είναι πως το κομμάτι του e-commerce άγγιξε το 28,2%, ποσοστό που αντιστοιχεί και στα μερίδια της ευρωπαϊκής αγοράς.