Starbucks: Γιατί οι barista είναι τόσο θυμωμένοι με το νέο dress code

Ο νέος ενδυματολογικός κώδικας στα Starbucks στις ΗΠΑ τέθηκε σε ισχύ στις 12 Μαΐου

Starbucks: Γιατί οι barista είναι τόσο θυμωμένοι με το νέο dress code

Περισσότεροι από 2.000 baristas της Starbucks σε 120 καταστήματα στις ΗΠΑ κατέβηκαν σε απεργία αυτή την εβδομάδα σε ένδειξη διαμαρτυρίας για ένα νέο κώδικα ενδυμασίας, σύμφωνα με το Starbucks Workers United, ένα συνδικάτο που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους του γίγαντα του καφέ στις ΗΠΑ.

Ο νέος ενδυματολογικός κώδικας τέθηκε σε ισχύ στις 12 Μαΐου και άνοιξε «τον ασκό του Αιόλου» καθώς περιορίζει το τι μπορούν να φορούν οι εργαζόμενοι κάτω από τις πράσινες ποδιές σε ένα μονόχρωμο μαύρο πουκάμισο και ένα χακί, μαύρο ή μπλε τζιν παντελόνι.

Προηγουμένως, οι baristas μπορούσαν να φορούν οποιοδήποτε χρωματιστό πουκάμισο καθώς και ένα ευρύτερο φάσμα χρωμάτων παντελονιών, συμπεριλαμβανομένων του καφέ, του ναυτικού και του γκρι. Δύο δωρεάν μαύρα πουκάμισα δίνονται σε κάθε εργαζόμενο.

Οι αντιδράσεις των baristas

Σύμφωνα με το RetailWire, η Starbucks Workers United διευκρίνισε πως ο νέος «συντηρητικός ενδυματολογικός κώδικας» περιορίζει την έκφραση του φύλου των εργαζομένων.

«Οι εργαζόμενοι της Starbucks είναι φυλετικά διαφορετικοί, ανάπηροι, ομοφυλόφιλοι και τρανς», ανέφερε το συνδικάτο σε ανακοίνωσή του τον Απρίλιο. «Χρειαζόμαστε έναν ενδυματολογικό κώδικα που να μας επιτρέπει να εμφανιζόμαστε ως ο κανονικός εαυτός μας στη δουλειά».

Σε μεταγενέστερη δήλωσή του, το συνδικάτο τόνισε ότι δεν διαμαρτυρόταν απλώς για το χρώμα της μπλούζας, αλλά υποστήριξε ότι η κίνηση αυτή θα έπρεπε να αποτελέσει αντικείμενο συλλογικής διαπραγμάτευσης.

Starbucks

Τι ισχυρίζεται το συνδικάτο

«Αρνούνται να στελεχώσουν σωστά τα καταστήματά μας, να δώσουν εγγυημένο ωράριο στους εργαζόμενους, να μας πληρώσουν ένα μισθό που να μας εξασφαλίζει τα προς το ζην ή να μας δώσουν υποτροφίες για να πληρώσουμε αυτόν τον αυθαίρετο κώδικα ένδυσης», δήλωσε το συνδικάτο. «Η Starbucks πρέπει να εκπληρώσει τη νομική της υποχρέωση και να διαπραγματευτεί με τους συνδικαλιστές εργαζόμενους για όλες τις αλλαγές πολιτικής – συμπεριλαμβανομένης της επιβολής αυτού του νέου, οπισθοδρομικού κώδικα ενδυμασίας».

Η Starbucks Workers United, η οποία συνδικαλίζει τα καταστήματα στις ΗΠΑ από το 2021, ισχυρίζεται ότι εκπροσωπεί περίπου 11.000 εργαζόμενους σε 570 από τα 10.000 καταστήματα της Starbucks στις ΗΠΑ. Οι δύο πλευρές δεν έχουν ακόμη καταλήξει σε συμφωνία σύμβασης, παρά το γεγονός ότι συμφώνησαν να επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων τον Φεβρουάριο του 2024.

Η θέση της Starbucks

Όπως αναφέρει και το Fast Company, o νέος ενδυματολογικός κώδικας έρχεται την ώρα που ο πρόσφατα προσληφθείς διευθύνων σύμβουλος της Starbucks, Brian Niccol, πρώην επικεφαλής της Chipotle, έχει θέσει σε λειτουργία τη στρατηγική «Επιστροφή στα Starbucks» με στόχο την αναζωογόνηση της αύξησης των πωλήσεων, η οποία περιλαμβάνει την επιστροφή στις ρίζες της αλυσίδας ως μέλους κάθε τοποικής κοινωνίας.

Η Starbucks ανέφερε σε δήλωσή της σχετικά με την αλλαγή του ενδυματολογικού κώδικα ότι η αλλαγή αυτή υποστηρίζει μια «πιο συνεπή εμπειρία καφετέριας» σε όλες τις τοποθεσίες, αναφέροντας ιδιαίτερα την πράσινη ποδιά που αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του concept της από το 1987 για να δημιουργήσει «μια αίσθηση οικειότητας για τους πελάτες μας».

Σύμφωνα με την USA Today, σε ανακοίνωσή της αυτή την εβδομάδα ως απάντηση στις απεργίες, η Starbucks δήλωσε ότι λιγότερο από το 1% των καταστημάτων συμμετείχε στις «προσπάθειες των Workers United να προκαλέσουν αναστάτωση».

«Ενώ το συνδικάτο επικεντρώνεται σε έναν απλοποιημένο κώδικα ενδυμασίας, εμείς επικεντρωνόμαστε στην παροχή της καλύτερης εργασίας με μισθό και πακέτο παροχών που κατά μέσο όρο ξεπερνά τα 30 δολάρια την ώρα για τους ωρομίσθιους συνεργάτες. Θα ήταν πιο παραγωγικό αν το συνδικάτο κατέβαλλε την ίδια προσπάθεια για να επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για την οριστικοποίηση μιας λογικής σύμβασης», πρόσθεσε η Starbucks.

Η κίνηση της αλυσίδας έρχεται καθώς οι εταιρείες γενικά έχουν υιοθετήσει πιο χαλαρούς κώδικες ένδυσης τα τελευταία χρόνια για να υποστηρίξουν την πρόσληψη προσωπικού σε μια πιο σφιχτή αγορά εργασίας και καθώς οι νεότεροι εργαζόμενοι αναζητούν πιο χαλαρό στυλ στην εργασία.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο