Διαμάντια, πολύτιμοι λίθοι, χρυσός, πλατίνα… οι πλούσιοι ανά τον κόσμο συνεχίζουν να στολίζονται με τα καλύτερα κοσμήματα, ακόμη και παρά το γεγονός ότι καταναλωτές ειδών πολυτελείας έχουν αρχίσει να μαζεύονται.
Ωστόσο, από κόσμημα σε κόσμημα υπάρχει μεγάλη διαφορά, ακόμα κι αν γράφουν πάνω τους τα ίδια καράτια: καθώς οι υπερπλούσιοι γίνονται ακόμη πιο επιλεκτικοί, όλο και περισσότερο μόνο οι καλύτεροι θα κάνουν τη δουλειά.
Και αυτό αποτελεί θετικό νέο για τον ελβετικό όμιλο ειδών πολυτελείας Richemont, που διαθέτει μερικές από τις πιο περιζήτητες μάρκες της αγοράς πολυτελών κοσμημάτων, όπως οι Van Cleef & Arpels, Buccellati και Cartier.
«Οι μάρκες κοσμημάτων της Richemont βρίσκονται πραγματικά στην κορυφή της καταναλωτικής προτίμησης», δήλωσε στο «Squawk Box Europe» του CNBC ο Luca Solca, επικεφαλής του τομέα παγκόσμιων ειδών πολυτελείας στην Bernstein.
«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Παρά τις προσπάθειες της LVMH να αμφισβητήσει αυτήν την ηγεσία, νομίζω ότι άλλες μάρκες είναι σαφώς πίσω.»
Η Richemont ανακοίνωσε την Παρασκευή καλύτερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις για το τέταρτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, με επικεφαλής την αύξηση 11% στον τομέα των κοσμημάτων. Για ολόκληρο το έτος, τα κοσμήματα ήταν επίσης ο ισχυρότερος τομέας του ομίλου, σημειώνοντας ανάπτυξη 8%.

FILE PHOTO: High-end jewellery is displayed at a Cartier store on Place Vendome in Paris, France, July 2, 2019. REUTERS/Regis Duvignau/File Photo
Ονόματα πολυτέλειας
Τα αποτελέσματα ολοκληρώνουν μια σεζόν αποτελεσμάτων στην οποία μεγάλα ονόματα πολυτελείας από την LVHM και την Kering, μέχρι την Burberry ανέφεραν επιβράδυνση στις πωλήσεις πρώτου τριμήνου, διαψεύδοντας προηγούμενες ελπίδες για ανάκαμψη στον προβληματικό τομέα.
Η παγκόσμια αγορά ρολογιών παρουσίασε επιβράδυνση που επηρέασε τους όγκους πωλήσεων
Οι πωλήσεις στον τομέα ρολογιών και κοσμημάτων της LVMH, ειδικότερα, παρέμειναν αμετάβλητες σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο, έχοντας υποχωρήσει κατά 2% σε οργανική βάση το 2024 εν μέσω μειωμένης ζήτησης για βασικές μάρκες όπως οι Tiffany & Co, Bvlgari, TAG Heuer και Hublot.
«Κερδίζουμε μερίδιο αγοράς στα κοσμήματα, από επώνυμες και μη επώνυμες εταιρείες», δήλωσε ο πρόεδρος της Richemont, Johann Rupert, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης για την ανακοίνωση των κερδών την Παρασκευή.
Τα ρολόγια βγαίνουν από τη μόδα
Παρά τη συνεχιζόμενη γοητεία των εμπορικών σημάτων κοσμημάτων της, ωστόσο, η Richemont δεν είναι εντελώς άτρωτη σε ευρύτερες τομεακές αντιξοότητες.
Η απόδοση του τμήματος Specialized Watchmakers, στο οποίο συμμετέχουν οι Piaget και Roger Dubuis, σκιαγραφεί μια πιο λεπτομερή εικόνα. Οι πωλήσεις ρολογιών της Richemont μειώθηκαν κατά 13% το 2024, κυρίως λόγω της αδυναμίας στην Κίνα. Αυτός ο ρυθμός μείωσης μειώθηκε μόνο ελαφρώς κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, χάρη στην ανάκαμψη της οικονομίας στην Αμερική.
«Η παγκόσμια αγορά ρολογιών παρουσίασε επιβράδυνση που επηρέασε τους όγκους πωλήσεων. Αυτό οφείλεται στην αδυναμία της ζήτησης στην Κίνα, με μεγαλύτερη ανθεκτικότητα των τμημάτων τιμών υψηλής τεχνολογίας», ανέφερε η εταιρεία στην έκθεσή της.
Η Richemont συνεχίζει να αντιμετωπίζει αρκετές σημαντικές αντιξοότητες, όπως η ισχύς του ελβετικού φράγκου έναντι του δολαρίου, οι υψηλότερες τιμές του χρυσού και ο αντίκτυπος των δασμών
Θολώνοντας περαιτέρω την εικόνα, πολλές άλλες κορυφαίες ελβετικές ωρολογοποιίες, όπως οι Rolex, Patek Philippe και Audemars Piguet, είναι ιδιωτικές, γεγονός που καθιστά δύσκολη την αποκρυπτογράφηση των επιδόσεών τους.
Πέρα από τη μακροοικονομία, ωστόσο, ο Solca της Bernstein δήλωσε ότι η θεμελιώδης φύση της αγοράς πολυτελών ρολογιών – όπου τα προϊόντα συνήθως τοποθετούνται ως μακροπρόθεσμες, αν όχι ως αγορές εφ′ όρου ζωής – αναπόφευκτα καθυστερεί την ανάκαμψή της.
Πιθανοί αντίθετοι άνεμοι
Η ανάπτυξη της αγοράς κοσμημάτων υψηλής ποιότητας σε σύγκριση με άλλα βασικά είδη υψηλής ραπτικής, όπως η μόδα και τα δερμάτινα είδη, θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη για την Richemont εν μέσω της αναζωπύρωσης των αντιξοοτήτων στο παγκόσμιο εμπόριο.
Ο Ρούπερτ της Richemont δήλωσε την Παρασκευή ότι η εταιρεία δεν θα δεχτεί αυξήσεις τιμών που δεν μπορεί να αντέξει, σε αντίθεση με τις προειδοποιήσεις για αυξήσεις τιμών από άλλους παίκτες πολυτελών ειδών και κοσμημάτων.
«Η επιχείρηση εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από τον κλάδο των κοσμημάτων της και ελπίζει ότι η ισχύς των εμπορικών σημάτων της σε αυτόν τον τομέα θα τη στηρίξει», δήλωσε σε σημείωμα την Παρασκευή ο Russ Mold, διευθυντής επενδύσεων στην AJ Bell.
Παρ ’όλα αυτά, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η εταιρεία ενδέχεται να αντιμετωπίσει προκλήσεις που απειλούν την κυριαρχία της στην αγορά.
«Η Richemont συνεχίζει να αντιμετωπίζει αρκετές σημαντικές αντιξοότητες, όπως η ισχύς του ελβετικού φράγκου έναντι του δολαρίου, οι υψηλότερες τιμές του χρυσού και ο αντίκτυπος των δασμών», πρόσθεσε ο Mould.