Για κάποιο λόγο, οι Κινέζοι δεν μείωσαν τις αγορές ειδών άσκησης και ευεξίας, παρά την φαινομενική ύφεση στην λιανική. Η On, η ελβετική εταιρεία υποδημάτων, με την υποστήριξη του αστέρα του τένις Ρότζερ Φέντερερ, η οποία είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες αθλητικών υποδημάτων στον κόσμο, εντείνει την προσπάθειά της να αξιοποιήσει την ακμάζουσα βιομηχανία υγείας και φυσικής κατάστασης στην Κίνα, καθώς προσβλέπει στην ασιατική οικονομία για περαιτέρω επέκταση.
Γνωστά για τις χαρακτηριστικές τρύπες στις ελαστικές σόλες “CloudTec”, τα παπούτσια της On έχουν γίνει μια δημοφιλής επιλογή τόσο μεταξύ των δρομέων όσο και των καταναλωτών αναψυχής, από επιχειρηματίες τεχνολογίας της Silicon Valley έως influencers στην Ιαπωνίας.
Οι μετοχές της εταιρείας, η οποία ξεκίνησε το 2010, έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2021, δίνοντάς της κεφαλαιοποίηση αγοράς σχεδόν 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων και επιβεβαιώνοντας την ιδιότητά της ως μία από τις κορυφαίες νεοσύστατες μάρκες που κερδίζουν μερίδιο αγοράς από τους ηγέτες του κλάδου, Nike και Adidas.
Έχοντας απολαύσει μια ραγδαία άνοδο στις ΗΠΑ χάρη σε συνεργασίες με εταιρείες όπως η σταρ του Χόλιγουντ Zendaya και ο όμιλος πολυτελείας Loewe, η On βασίζεται πλέον στην Ασία, ιδιαίτερα στην ηπειρωτική Κίνα και την Ιαπωνία, για να οδηγήσει ένα μεγάλο μέρος της μελλοντικής της ανάπτυξης.
«Πολύ σύντομα η Κίνα θα είναι μεταξύ των τριών κορυφαίων αγορών για εμάς… στόχος μας είναι να φέρουμε την Κίνα στο 10% των παγκόσμιων καθαρών πωλήσεών μας τα επόμενα δύο έως τρία χρόνια», δήλωσε στους Financial Times ο συν-διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής Μάρτιν Χόφμαν.
Η εταιρεία ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι καθαρές πωλήσεις του πρώτου τριμήνου στην Ασία αυξήθηκαν κατά 130% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, στα 120 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα, την ισχυρότερη ανάπτυξή της από οποιαδήποτε άλλη μεγάλη αγορά. Οι παγκόσμιες καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 40% στα 726,6 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα σε σταθερή συναλλαγματική βάση.
Η On έχει ήδη παρουσία στην ηπειρωτική Κίνα, όπου αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης άνθησης στον αθλητικό και ψυχαγωγικό τομέα. Η μάρκα διαθέτει ένα κατάστημα στην πολυτελή εμπορική και ψυχαγωγική περιοχή της Σαγκάης, Xintiandi — μέρος ενός συμπλέγματος που περιλαμβάνει επίσης τις Lululemon, Descente, Salomon και ένα κοντινό Hoka — και τον Απρίλιο άνοιξε ένα νέο κατάστημα – ναυαρχίδα στο Chengdu, το μεγαλύτερο στην Κίνα.

Η άνοδος της αγοράς αθλητικών της Κίνας που ευνοεί την On
Η ανάπτυξη στην Κίνα εμπορικών σημάτων αθλητικών ειδών υψηλής ποιότητας, όπως η On, της οποίας τα παπούτσια Cloud X 4 AD κοστίζουν 1.190 γιουάν (165 δολάρια), έρχεται σε αντίθεση με την ευρύτερη ύφεση της αγοράς ειδών πολυτελείας, η οποία έχει πλήξει παγκόσμιες εταιρείες από τη γαλλική LVMH μέχρι τον ελβετικό ανταγωνιστή της Richemont.
«Βλέπουμε ξεκάθαρα ότι οι πελάτες απομακρύνονται από την πολυτέλεια και καταλήγουν στην premium κατηγορία, η οποία βρίσκεται ακριβώς εκεί που είμαστε», δήλωσε ο Χόφμαν.
Η επανεκκίνηση της παραγωγής στην Κίνα για την κινεζική αγορά, μετά τη μεταφορά μεγάλου μέρους της παραγωγής της στο Βιετνάμ και την Ινδονησία, ήταν επίσης στον «οδικό χάρτη», είπε.
Ο Χόφμαν δήλωσε ότι οι δασμοί που επέβαλε Τραμπ είχαν εκθέσει την εταιρεία σε αβεβαιότητα, αλλά ότι τα τελευταία της αποτελέσματα έδειξαν ότι βρισκόταν στο «σωστό δρόμο».
Ωστόσο, αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό στη χώρα, και όχι μόνο από τους νεοσύστατους ανταγωνιστές της, καθώς η Adidas, η οποία ανέφερε διψήφια αύξηση πωλήσεων στην Κίνα πέρυσι, έχει επίσης επεκτείνει την παρουσία της στα καταστήματα στην ηπειρωτική χώρα.
Εν τω μεταξύ, εγχώριες μάρκες όπως η Anta Sports, η Li-Ning και η Xtep έχουν κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς και έσοδα, καθώς αξιοποιούν την ελκυστικότητα των εγχώριων εταιρειών. Η Anta, ο μεγαλύτερος όμιλος αθλητικών ειδών της Κίνας, ανέφερε καλύτερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις το 2024, αφού επωφελήθηκε από μια συμφωνία υποστήριξης με τον Αμερικανό αστέρα του μπάσκετ Καϊρί Ίρβινγκ.
Ο Χόφμαν δήλωσε ότι είναι «πολύ νωρίς» για την On στην Κίνα και επικεντρώνεται στον καθορισμό νέων προτύπων για τους καταναλωτές.
«Παρέχουμε ένα πολύ μοναδικό προϊόν, έχουμε μια μοναδική ταυτότητα [ως] ελβετική μάρκα, η οποία επίσης, ελπίζουμε, βοηθά στο τρέχον περιβάλλον», είπε.