Πλήγμα έχει δεχθεί η ιστοσελίδα της Marks & Spencer καθώς τέθηκε εκτός λειτουργίας, καθιστώντας αδύνατη την περιήγηση των χρηστών, με τον κολοσσό της ένδυσης να συνεχίζει να αντιμετωπίζει τις συνέπειες μιας κυβερνοεπίθεσης που δέχθηκε τον περασμένο μήνα.

Οι πελάτες δεν μπορούσαν να κάνουν ηλεκτρονικές παραγγελίες για εβδομάδες, αλλά το βράδυ της Τετάρτης οι χρήστες συνάντησαν μια οθόνη που έγραφε: “Λυπούμαστε, δεν μπορείτε να περιηγηθείτε στον ιστότοπο αυτήν τη στιγμή. Κάνουμε κάποιες ενημερώσεις και θα επιστρέψουμε σύντομα.”
Η M&S εκτιμά ότι η κυβερνοεπίθεση θα πλήξει τα κέρδη του τρέχοντος έτους κατά περίπου 300 εκατομμύρια λίρες – περισσότερο από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές και ισοδύναμο με το ένα τρίτο των κερδών της
Σε επικοινωνία του BBC με την εταιρεία δεν προέκυψε κάποια άλλη εξήγηση για το θέμα ενώ πιθανολογείται ότι η διακοπή μπορεί να οφείλεται σε συνήθη συντήρηση.
Νωρίτερα την Τετάρτη, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις της η, κυβερνοεπίθεση θα πλήξει τα κέρδη του τρέχοντος έτους κατά περίπου 300 εκατομμύρια λίρες. Πρόσθεσε ότι οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του θα συνεχίσουν να διακόπτονται μέχρι τον Ιούλιο, με σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα.
Ορισμένοι ιστότοποι για τους διεθνείς πελάτες της M&S φάνηκαν επίσης να είναι εκτός λειτουργίας την Πέμπτη.
Πολλά καταστήματα M&S εκτός Ηνωμένου Βασιλείου λειτουργούν μέσω συμφωνιών franchise ή συνεργασιών. Για παράδειγμα, το brand λειτουργεί στην Ινδία στο πλαίσιο κοινοπραξίας με τον κλάδο λιανικής του ομίλου Reliance Industries.
Marks & Spencer: Κλοπή προσωπικών δεδομένων πελατών
Μετά την κυβερνοεπίθεση, η M&S δήλωσε ότι ορισμένα προσωπικά δεδομένα πελατών κλάπηκαν στην πρόσφατη αυτή παραβίαση, η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει αριθμούς τηλεφώνου, διευθύνσεις κατοικίας και ημερομηνίες γέννησης.
Ο γίγαντας της High Street διαβεβαίωσε τους πελάτες ότι η κλοπή δεδομένων δεν περιελάμβανε χρησιμοποιήσιμα στοιχεία πληρωμής ή κάρτας ή κωδικούς πρόσβασης λογαριασμού, αλλά πρόσθεσε ότι το ιστορικό ηλεκτρονικών παραγγελιών θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στα προσωπικά δεδομένα που κλάπηκαν.
Η επίθεση πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Πάσχα, αρχικά επηρεάζοντας τις ηλεκτρονικές πληρωμές και τις ανέπαφες πληρωμές. Λίγες ημέρες αργότερα, η M&S ανάρτησε ένα banner στον ιστότοπό της ζητώντας συγγνώμη που οι ηλεκτρονικές παραγγελίες δεν ήταν διαθέσιμες.
“Τις τελευταίες εβδομάδες, διαχειριζόμαστε μια εξαιρετικά εξελιγμένη και στοχευμένη κυβερνοεπίθεση, η οποία οδήγησε σε μια περιορισμένη περίοδο αναστάτωσης”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της M&S, Stuart Machin.
Η αστυνομία επικεντρώνεται σε μια διαβόητη ομάδα αγγλόφωνων χάκερ, γνωστή ως Scattered Spider, σύμφωνα με πληροφορίες του BBC.
Η ίδια ομάδα πιστεύεται ότι βρισκόταν πίσω από τις επιθέσεις στο Co-op και το Harrods, αλλά η M&S ήταν αυτή που υπέστη τις μεγαλύτερες επιπτώσεις.