Η BYD πούλησε περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη από την Tesla για πρώτη φορά, σηματοδοτώντας μια σημαντική επιτυχία στις προσπάθειες της κινεζικής εταιρείας να επεκταθεί στις διεθνείς αγορές.
Συγκεκριμένα, η BYD κατέγραψε πωλήσεις 7.231 πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα, ενώ η Tesla σημείωσε 7.165, σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics, εταιρείας ανάλυσης δεδομένων αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 49% σε ετήσια βάση, ενώ η BYD κατέγραψε αύξηση 169%. Επιπλέον, οι εγγραφές της κινεζικής εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών, εκτοξεύτηκαν κατά 359%.
Η επιθετική επέκταση της BYD στην Ευρώπη συνέπεσε με την πτώση των πωλήσεων της Tesla, η οποία οφείλεται τόσο στο παλαιωμένο χαρτοφυλάκιό της όσο και στις αντιδράσεις για τις πολιτικές παρεμβάσεις του Ίλον Μασκ.
«Αυτή είναι μια καθοριστική στιγμή για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι η Tesla ηγείτο για χρόνια στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η BYD ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία της εκτός Νορβηγίας και Ολλανδίας στα τέλη του 2022», δήλωσε ο Φελίπε Μούνιοζ, παγκόσμιος αναλυτής της Jato Dynamics, μιλώντας στου Financial Times.
Αυξάνεται ο ανταγωνισμός για την Tesla
Παρά την πρόσφατη αναβάθμιση του Model Y, η Tesla συνεχίζει να χάνει έδαφος σε κύριες ευρωπαϊκές αγορές. Παράλληλα, ο Μασκ ανακοίνωσε ότι εγκαταλείπει τον κυβερνητικό του ρόλο στις ΗΠΑ για να επικεντρωθεί στη διαχείριση της εταιρείας, μετά την πτώση των κερδών της στο χαμηλότερο επίπεδο από το τέταρτο τρίμηνο του 2020.
Η υποχώρηση της αμερικανικής εταιρείας στην Ευρώπη έρχεται σε μια περίοδο που η Renault, η Stellantis και άλλες μάρκες μπει επιθετικά στο παιχνίδι με νέα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων σε πιο προσιτές τιμές, ως απάντηση στους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών της ΕΕ που ισχύουν από φέτος. Τον Απρίλιο, η Renault, η Škoda, η Volkswagen, η Audi και η BMW ξεπέρασαν επίσης την Tesla στις πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η BYD έχει ήδη ξεπεράσει την Tesla ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων, χάρη στη μεγάλη ζήτηση στην εγχώρια αγορά της Κίνας. Ωστόσο, στην Ευρώπη η κινεζική εταιρεία παραμένει σε αρχικά στάδια, και η ταχεία άνοδός της έχει προκαλέσει ανησυχίες στους δυτικούς ανταγωνιστές.
Η BYD, μαζί με άλλες κινεζικές εταιρείες, έχει επεκτείνει την ποικιλία των προϊόντων της στην Ευρώπη, με έμφαση στα plug-in υβριδικά, τα οποία δεν υπόκεινται στους αυστηρούς δασμούς της ΕΕ (έως και 45%) για ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα.
Σύμφωνα με την Jato, οι εγγραφές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικών εταιρειών στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 59% ετησίως τον Απρίλιο, φτάνοντας τις 15.300 μονάδες, ενώ τα plug-in υβριδικά σημείωσαν εκρηκτική αύξηση 800%, με 9.649 πωλήσεις.
Η BYD
Τα τελευταία χρόνια, η BYD έχει εισάγει οκτώ μοντέλα σε πάνω από 30 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένου του συμπαγούς hatchback Seagull, με τιμή εκκίνησης μόλις 22.990 ευρώ, χωρίς άμεσο ανταγωνισμό σε αυτή την κατηγορία.
«Έχουμε ως αποστολή να φέρουμε την υψηλή τεχνολογία και την καινοτομία της BYD στον περισσότερο κόσμο δυνατό», δήλωσε η Τζολίν Ζανγκ (Jolin Zhang), αναπληρώτρια γενική διευθύντρια της BYD Ευρώπης, στο συνέδριο «Future of the Car» των Financial Times.
Πρόσθεσε ότι η εταιρεία προσφέρει ένα «πλήρες φάσμα» προϊόντων, από ηλεκτρικά έως υβριδικά, για να καλύψει τις ανάγκες όλων των πελατών.
Για να αντιμετωπίσει τους δασμούς, η BYD σχεδιάζει τοπική παραγωγή μέσω εργοστασίων στην Ουγγαρία και την Τουρκία. Ωστόσο, ορισμένες από αυτές τις πρωτοβουλίες έχουν συναντήσει γεωπολιτικές δυσκολίες.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διερευνά εάν η Κίνα παρείχε παράνομες επιδοτήσεις για το εργοστάσιο της BYD στην Ουγγαρία. Επιπλέον, τα σχέδια της εταιρείας για εγκατάσταση στο Μεξικό αντιμετωπίζουν εμπόδια από τις κινεζικές αρχές, λόγω ανησυχιών για πιθανή διαρροή τεχνολογίας έξυπνων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.