Οι θαυμαστές των Oasis αναμένεται να ξοδέψουν πάνω από 1 δισεκατομμύριο λίρες στην περιοδεία επανένωσης, συμπεριλαμβανομένων εισιτηρίων, διαμονής, φαγητού, ποτού, ρούχων και εμπορευμάτων, σύμφωνα με έρευνα που διαπίστωσε ότι το ένα τέταρτο των κατόχων εισιτηρίων θα ήταν ευτυχείς να ξοδέψουν ακόμη περισσότερα.
Οι συναυλίες επιστροφής του συγκροτήματος μετά από 15 χρόνια παύσης αναμένεται να είναι η πιο δημοφιλής και κερδοφόρα σειρά συναυλιών στην βρετανική ιστορία.
Έρευνα της Wonderwallets, μέρος της έκθεσης Barclays Consumer Spend, εκτιμά ότι 1,06 δισεκατομμύρια λίρες θα ξοδευτούν από τους 1,4 εκατομμύρια θαυμαστές που θα παρακολουθήσουν τις 17 ημερομηνίες περιοδείας στο Ηνωμένο Βασίλειο, δηλαδή περισσότερες από 757 λίρες ανά άτομο.
Ωστόσο, ο ενθουσιασμός για την επανέναρξη live εμφανίσεων της μπάντας έχει αμαυρωθεί από ένα σκάνδαλο σχετικά με τη «δυναμική» τιμολόγηση των εισιτηρίων, το οποίο οδήγησε ορισμένους θαυμαστές να πληρώσουν πάνω από 350 λίρες για εισιτήρια ονομαστικής αξίας 150 λιρών, και έχει προκαλέσει έρευνα από την αρμόδια αρχή ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου.
Παρ’ όλα αυτά, έξι στους 10 κατόχους εισιτηρίων δήλωσαν ότι ενώ είχαν ξοδέψει περισσότερα από όσα είχαν προγραμματίσει για εισιτήρια, πίστευαν ότι η εμπειρία του να δουν τον Λίαμ και τον Νόελ Γκάλαχερ να τα «βρίσκουν» τελικά θα άξιζε τον κόπο, με το 24% να λέει ότι εύχονται να είχαν ξοδέψει περισσότερα για να εξασφαλίσουν καλύτερα εισιτήρια.
Εκτός από τα εισιτήρια, οι θαυμαστές αναμένεται να ξοδέψουν τα περισσότερα για διαμονή, κατά μέσο όρο 108 λίρες. Τα ταξίδια και οι νέες εμφανίσεις για τη συναυλία θα προσελκύσουν επίσης σημαντικές δαπάνες, οι οποίες υπολογίζονται σε 70,50 και 73,70 λίρες αντίστοιχα, ενώ κατά μέσο όρο 59,70 λίρες θα δαπανηθούν για εμπορεύματα.

Έξοδα για τους φαν των Oasis πέραν των εισητηρίων
Πάνω από 75 λίρες θα δαπανηθούν για φαγητό και ποτά πριν από τη συναυλία, ενώ το κόστος μιας μπύρας σε χώρους όπως το Στάδιο Γουέμπλεϊ και το Χίτον Παρκ του Μάντσεστερ θα φτάσει περίπου τις 8 λίρες.
Σχεδόν το 30% των θαυμαστών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι σκόπευαν να υιοθετήσουν τις τάσεις της μόδας της δεκαετίας του ’90 στη συναυλία, φορώντας φαρδιά τζιν, αθλητικά σακάκια και αθλητικά παπούτσια, ενώ το 14% σκοπεύει να φορέσει ένα κούρεμα εμπνευσμένο από τους αδελφούς Γκάλαχερ.
Το ποσό των 1,06 δισεκατομμυρίων λιρών υπερβαίνει την εκτίμηση που έκανε η Barclays για την περιοδεία Eras της Τέιλορ Σουίφτ, ύψους 997 εκατομμυρίων λιρών, αν και οι Oasis παίζουν δύο περισσότερες βραδιές από την περιοδεία της Αμερικανίδας τραγουδίστριας στο Ηνωμένο Βασίλειο πέρυσι.
Για να δικαιολογήσουν το κόστος, το 16% των θαυμαστών δήλωσαν ότι αγόρασαν εισιτήρια ως δώρο, ενώ το 30% το χαρακτήρισε ως «συναισθηματική αγορά» λόγω της σημασίας που είχε παίξει η μουσική του συγκροτήματος στη ζωή τους.
Η Barclays δήλωσε ότι η έξαρση δαπανών για τους Oasis ήταν μέρος ενθαρρυντικών σημαδιών στους κλάδους της φιλοξενίας και αναψυχής, με τη συνολική εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις δαπάνες για μη απαραίτητα είδη – όπως εισιτήρια συναυλιών, εμπειρίες και άλλες εκδηλώσεις – να αυξάνεται κατά 60% τον Απρίλιο στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων τριών ετών.
«Η οικονομία των εμπειριών δεν είναι πλέον μια τάση, είναι μια θεμελιώδης μετατόπιση στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές καθορίζουν τις οικονομικές τους προτεραιότητες», δήλωσε στον Guardian ο Ριτς Ρόμπινσον, επικεφαλής φιλοξενίας και αναψυχής στην Barclays.
«Όπως είδαμε και με την περιοδεία Eras, οι θαυμαστές είναι πρόθυμοι να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια όταν υπάρχει συναισθηματική σύνδεση. Δεν έχει σημασία μόνο η παρακολούθηση της εκδήλωσης.»