Τράπεζες: Καλπάζουν οι ψηφιακές πωλήσεις και φέρνουν έσοδα

Το μερίδιο των πωλήσεων μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών στις τράπεζες διευρύνεται από χρονιά σε χρονιά

Τράπεζες: Καλπάζουν οι ψηφιακές πωλήσεις και φέρνουν έσοδα

Με αμείωτη ένταση συνεχίζουν οι τράπεζες τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, θέτοντας τις βάσεις για την ενίσχυση των εσόδων τους και τη βελτίωση της αποδοτικότητας σε μεσοβραχυπρόθεσμο ορίζοντα.

Τα συστήματά τους αναβαθμίζονται συνεχώς με στόχο την ποιοτική και γρήγορη εξυπηρέτηση νέων και υφιστάμενων πελατών, που οδηγεί εν τέλει σε αυξημένη παραγωγή εργασιών με αυτοματοποιημένο τρόπο.

Οι τράπεζες και η στρατηγική ανάπτυξης

Τα αποτελέσματα αυτής της στρατηγικής είναι ήδη εμφανή:

– ‎Το μερίδιο των πωλήσεων μέσω των ηλεκτρονικών τους υπηρεσιών διευρύνεται από χρονιά σε χρονιά, φτάνοντας σε ορισμένες κατηγορίες ακόμη και το 80% των συνολικών μεγεθών.

– ‎Ολοένα και περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες διατίθενται ακόμη και χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση μέσω των συγκεκριμένων καναλιών.

– ‎Με την αξιοποίηση του ΑΙ οι χρήστες των ψηφιακών δικτύων εξυπηρετούνται μέσω chatbox, που απαντά στις περισσότερες απορίες τους και δίνει τις κατάλληλες διευκρινίσεις και κατευθύνσεις.

– ‎Ο αριθμός των ενεργών χρηστών e-banking και m-banking συνεχίζει την αυξητική του πορεία.

– ‎Σημαντική είναι η άνοδος των συνδρομητών του video banking, υπηρεσία που καθίσταται σταδιακά διαθέσιμη σε ολοένα και μεγαλύτερο μέρος του πελατολογίου.

– ‎Διευρύνουν τις συνεργασίες τους στο πλαίσιο του embeded banking για τη διάθεση προϊόντων, κυρίως δανειακών, μέσω δικτύων τρίτων επιχειρήσεων και λοιπών πλατφορμών.

Η πρόοδος

Οι σχετικές αναβαθμίσεις διατρέχουν όλες τις διευθύνσεις των τραπεζικών ομίλων και θεωρούνται από τις διοικήσεις τους συνθήκη αναγκαία για τη διατήρηση βιώσιμης κερδοφορίας τα επόμενα χρόνια.

Λειτουργούν δε ως αντίβαρο στην διείσδυση των ψηφιακών τραπεζών στην Ελλάδα, ο ανταγωνισμός από τις οποίες αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια.

Η πρόοδος που συντελείται καταγράφεται πλέον σε τακτική βάση στις παρουσιάσεις των τραπεζών προς τους αναλυτές και την επενδυτική κοινότητα.

Από τα τελευταία στοιχεία που έχουν δημοσιοποιηθεί προκύπτουν τα εξής:

-Στην Alpha Bank το μερίδιο των ψηφιακών πωλήσεων στο α΄ τρίμηνο του 2025 έφτασε το 30%, ξεπερνώντας το στόχο που έχει τεθεί για το σύνολο της χρονιάς έναντι 27% το 2024 και 23% το 2023.

Πλέον τέσσερα στα πέντε καταναλωτικά δάνεια εκδίδονται μέσω e-banking, όπως και το 43% των νέων πιστωτικών καρτών.

Επιπλέον, η τράπεζα δίνει τη δυνατότητα online υποβολής αίτησης για στεγαστικό δάνειο και λήψη προέγκρισης χωρίς επίσκεψη σε κατάστημα.

Σημειώνεται ότι η Alpha Bank θα λανσάρει μέσα στη χρονιά τις ανανεωμένες ηλεκτρονικές της υπηρεσίες, με e-banking τόσο για φυσικά, όσο και για νομικά πρόσωπα στο δεύτερο μισό του 2025 και ξεχωριστού mobile app για επιχειρήσεις, το οποίο με βάση το σχεδιασμό της θα είναι διαθέσιμο μέχρι το τέλος Ιουνίου.

– Η  Εθνική Τράπεζα κατά το α΄ τρίμηνο του 2025 ολοκλήρωσε 1,8 εκατ. ψηφιακές πωλήσεις μέσω των ηλεκτρονικών της υπηρεσιών.

Πρόκειται για μία εντυπωσιακή ανάπτυξη των σχετικών εργασιών, δεδομένου ότι στο σύνολο της χρήσης του 2021 το σχετικό μέγεθος είχε διαμορφωθεί στις 500.000.

Ο όμιλος κατέχει μερίδιο επί του συνόλου τις αγοράς των online πωλήσεων 42% στα ασφαλιστικά προγράμματα, 41% στις πιστωτικές κάρτες και 33% στα καταναλωτικά δάνεια.

Παράλληλα, είναι έτοιμη να λανσάρει μία νέα υπηρεσία video banking, η οποία θα απευθύνεται σε όλο το πελατολόγιό της και όχι μόνο στην κατηγορία του personal banking.

– Η Τράπεζα Πειραιώς έθεσε στη διάθεση των πελατών της πέρυσι τα αναβαθμισμένα ψηφιακά της κανάλια.

Η διείσδυση των online πωλήσεων έχει πλέον φτάσει στον όμιλο τη ζώνη του 20% έναντι 14% το 2023, συγκλίνοντας με το μέσο όρο στην ΝΑ Ευρώπη.

Πέρυσι οι ενέργειες αυτοεξυπηρέτησης των πελατών της μέσω από τα ηλεκτρονικά της δίκτυα έφτασαν τα 4 εκατομμύρια, σημειώνοντας άνοδο 36% σε ετήσια βάση.

Παράλληλα, προχωρά η αυτοματοποίηση των ελέγχων πιστοληπτικής ικανότητας των πελατών της μετά την online αίτηση για ένα δάνειο.

Τα μισά αιτήματα για καταναλωτικά δάνεια εξετάζονται με αυτόν τον τρόπο, καθώς και 1 στα 3 στεγαστικά.

Από την άλλη, στο 60% των συμβάσεων σε αγροτικές χορηγήσεις οι διαδικασίες έχουν αυτοματοποιηθεί.

OT Originals

Περισσότερα από Τράπεζες

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο