Pandora, Vakko, Chloé: Γιατί η πολυτέλεια επιλέγει την Αθήνα

Απέναντι στην απόβαση πολυτελών brands σε νησιά και θέρετρα, η Αθήνα δημιουργεί το δικό της χάρτη

Pandora, Vakko, Chloé: Γιατί η πολυτέλεια επιλέγει την Αθήνα

Στην αλλαγή του επιχειρηματικού κλίματος και την άνοδο του τουριστικού κύματος στην πρωτεύουσα, αποδίδουν πηγές της αγοράς την είσοδο στην Αθήνα ολοένα και περισσότερων brands που έχουν συνδέσει το όνομά τους με την αγορά της πολυτέλειας στο εξωτερικό.

Από την τουρκική Vakkο που εγκαινίασε το πρώτο της σημείο επί ελληνικού εδάφους στο Κολωνάκι τον Μάρτιο, την ανάπτυξη στην Ερμού του δανικού σήματος της Pandora, του μεγαλύτερου κατασκευαστή κοσμημάτων στον κόσμο, μέχρι τις στρατηγικές κινήσεις του ομίλου Fais, που μετά τον Jimmy Choo και την 100% απόκτηση της Καλογήρου που μετρά 50 φίρμες στο portfolio της, ανακοίνωσε την αντιπροσώπευση του γαλλικού οίκου Chloé και τη δημιουργία του πρώτου monobrand καταστήματος στο City Link.

Pandora, με σουηδική σφραγίδα

Ήδη λίγο πριν τη νέα χρονιά, εμφανίστηκαν στο δημοφιλέστερο και ακριβότερο εμπορικό δρόμο της Αθήνας, καταστήματα που ανέβασαν το level της πολυτέλειας, αρχής γενομένης από την εταιρεία κοσμημάτων Pandora, όπου οι πελάτες εξυπηρετούνταν με αριθμό προτεραιότητας, κατά τη διάρκεια της εορταστικής σεζόν, λίγες μόλις ημέρες αφού έγιναν τα επίσημα εγκαίνια του καταστήματος, δημιουργώντας ουρές και αποδεικνύοντας τη διείσδυση του brand σε Έλληνες και επισκέπτες από το εξωτερικό.

Η πιστότητα του γυναικείου κοινού – ανεξαρτήτως ηλικίας- στις συλλογές για bracelets, δαχτυλίδια, σκουλαρίκια και κολιέ, ήταν αυτή εξάλλου που οδήγησε τον περσινό Μάρτιο τη μητρική εταιρεία παράλληλα με την εκπροσώπευση από την εταιρεία «Μαραγκουδάκη Ελευθερία Μονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε.», να προχωρήσει στη δημιουργία και ελληνικής θυγατρικής της Pandora.

Απόδειξη ότι κατά την πρώτη εταιρική χρήση, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις στο ΓΕΜΗ, εμφάνισε πωλήσεις ύψους  1.640.334 εκατ. ευρώ, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται σε 7.436 ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια να κινούνται σε αρνητικούς ρυθμούς και να περιορίζονται σε 21.378 ευρώ.

Pandora Vakko Chloé

Η τουρκική Vakko

Στα τέλη Μαρτίου άνοιξε το πρώτο της κατάστημα η Vakko, εγκαινιάζοντας έτσι στην ελληνική αγορά την είσοδο του τουρκικού ομίλου.

Ήδη η Vakko μετρά δεκάδες μπουτίκ πολυτελών ενδυμάτων και αξεσουάρ, νυφικών, outlet, δύο πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες, σχολή τουριστικών επαγγελμάτων και υπηρεσιών, σχολή μόδας, bistrot και καταστήματα πώλησης σοκολάτας, όπως και ένα μιντιακό βραχίονα με ραδιοφωνικές, ιντερνετικές και τηλεοπτικές υπηρεσίες στη γειτονική χώρα.

Ο τουρκικός όμιλος έχει ιδρύσει από τις 6 Ιουνίου 2022 την Vakko Investment Mon. AE, με έδρα στην οδό Φραντζή στην Αθήνα, κεφάλαιο 1,5 εκατ. ευρώ και πλούσια βεντάλια δραστηριοτήτων.

Σύμφωνα με το ΓΕΜΗ, η ελληνική θυγατρική της Vakko με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Cem Hakko και αντιπρόεδρο τον Jeff Hakko, δραστηριοποιείται στον τομέα της αγοραπωλησίας ιδιόκτητων ακινήτων και την ενοικίαση ακινήτων που δεν προορίζονται για κατοικία.

Στο πλαίσιο αυτό άνοιξε τις πόρτες του το Vakko Athens, στο ιστορικό κτίριο του Κολωνακίου όπου έζησε η ηθοποιός Μαρίκα Κοτοπούλη τα τελευταία χρόνια της ζωή της, στην οδό Ηρακλείτου 9.

Το πρώτο αυτό σημείο εκτείνεται σε πέντε επίπεδα. Οι δύο πρώτοι όροφοι είναι αφιερωμένοι στη γυναικεία μόδα και τα αξεσουάρ της εταιρείας, ενώ ο 3ος και ο 4ος όροφος φιλοξενούν τις συλλογές ένδυσης, αξεσουάρ και υποδημάτων για άνδρες.

Pandora Vakko Chloé

Και Jimmy Choo και Chloé

Συνεχίζοντας το μπαράζ των deals, τον Απρίλιο, ο όμιλος Fais προχώρησε στη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας με τον διεθνώς αναγνωρισμένο οίκο Jimmy Choo, μέσω της εταιρείας Καλογήρου ΑΕ.

Βάσει της συμφωνίας, το πρώτο φυσικό κατάστημα του Jimmy Choo στην ελληνική αγορά θα ανοίξει στο City Link στην Αθήνα, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Η επιλογή της Καλογήρου Α.Ε. για την είσοδο του brand στην Ελλάδα αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην πολυετή εμπειρία και λειτουργική υπεροχή της εταιρείας στον χώρο του luxury retail.

Ομοίως έπραξε και λίγες ημέρες όταν ο γενικός διευθυντής του ομίλου, Χασδάι Καπόν, μίλησε για πρώτη φορά για αντίστοιχη συμφωνία με το γαλλικό οίκο Chloé, σηματοδοτώντας και το άνοιγμα της πρώτης ομώνυμης monobrand boutique στην Ελλάδα.

Και αυτό το κατάστημα αναμένεται να ανοίξει μέσω της Καλογήρου ΑΕ, στο City Link, στο κέντρο της πόλης, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025, αποτελώντας μία από τις πιο κομψές αφίξεις στον κόσμο της πολυτελούς μόδας.

Αέρας πολυτελείας από το «νέο Μινιόν»

Στις 10 Απριλίου, εξάλλου, άνοιξε τις πόρτες του η Zara στο ισόγειο του ιστορικού κτιρίου του Μινιόν που αναπλάστηκε εξ ολοκλήρου και απέκτησε νέα, μεικτή χρήση, από τη Dimand, με τη νοσταλγική αναφορά σε δύο εμβληματικά λογότυπα, μετατοπίζοντας το εμπορικό ενδιαφέρον από τις κλασικές πιάστες σε μια ανερχόμενη γειτονιά, που συνορεύει με τον πόλο της Ομόνοιας και των ξενοδοχείων.

Πρόκειται για το νέο giga κατάστημα της ισπανικής Inditex, του Zara Minion, συνολικής επιφάνειας 6.000 τ.μ., που αναπτύσσεται σε 4 επίπεδα (υπόγειο, ισόγειο, 1ος και 2ος όροφος).

Σε αντίθεση με το Zara flagship store στον Πύργο του Πειραιά δεν διαθέτει τμήμα με είδη σπιτιού, αλλά επικεντρώνεται αποκλειστικά σε ανδρικά, γυναικεία και παιδικά ρούχα και αξεσουάρ, λανσάροντας μέσα απ’ αυτό το διεθνές concept με αέρα πολυτέλειας, που προωθείται ήδη στο εξωτερικό.

Pandora Vakko Chloé

Το κατάστημα έχει σχεδιαστεί με χρήση τεχνολογιών που υποστηρίζουν τη σύνδεση του φυσικού και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Περιλαμβάνει αυτόνομο σταθμό παραλαβής online παραγγελιών, καθώς και ειδικά ταμεία για επιστροφές και αυτοματοποιημένες ζώνες πληρωμής, με παρουσία προσωπικού για καθοδήγηση. Υπάρχει επίσης σταθμός για την επεξεργασία επιστροφών ηλεκτρονικών αγορών.

Η ITX Ελλάς, η θυγατρική του ισπανικού κολοσσού μόδας στην ελληνική αγορά, μίσθωσε και γραφειακές εγκαταστάσεις στον 3ο και στον 4ο όροφο, δημιουργώντας εκεί το νέο της «στρατηγείο», σε ελάχιστη απόσταση από τα HQ που διατηρούσε μέχρι πρότινος στην Σταδίου 59.

Όπως έχει αποκαλύψει και ο αντιπρόεδρος της ITX Ελλάς, Ηλίας Μάλαμας, ο άνθρωπος που «τρέχει» την ισπανική θυγατρική εδώ και τρεις δεκαετίες στην Ελλάδα, η Zara στη νέα της τοποθέτηση στο Μινιόν, ουσιαστικά λανσάρει το μετασχηματισμένο της concept: από 400 μέχρι 1.200 τ.μ. που συνήθιζαν να έχουν τα καταστήματά της, πάει σε πάνω από 6.000 τ.μ., εγκαινιάζει δηλαδή μεγάλα μαγαζιά, προχωρώντας και σε αλλαγές στο design.

OT Originals

Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο