Διαμάντια: Οι δασμοί θολώνουν την λάμψη τους

Η κρίση στην αγορά ειδών πολυτελείας και τα τεχνητά διαμάντια είχαν κλονίσει τον τομέα

Διαμάντια: Οι δασμοί θολώνουν την λάμψη τους

Μπορεί να είναι φτιαγμένα από το πιο σκληρό υλικό στη γη, αλλά τα διαμάντια, με τις πολύπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού τους και την ακριβή τιμή τους, είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στην επιθετική δασμολογική ατζέντα του Ντόναλντ Τραμπ.

Το πολύτιμο ορυκτό αντιμετωπίζει βασικό δασμό εισαγωγής 10% στις ΗΠΑ, μια αγορά που αντιπροσωπεύει πάνω από το ήμισυ της παγκόσμιας ζήτησης για γυαλισμένα διαμάντια. Ο τομέας προετοιμάζεται επίσης για πρόσθετους δασμούς σε περίπτωση που η 90ήμερη παύση του Τραμπ τερματιστεί χωρίς νέες συμφωνίες.

«Είναι πολύ σαφές ότι η βιομηχανία διαμαντιών, σε παγκόσμιο επίπεδο, αντιμετωπίζει μια τέλεια καταιγίδα προκλήσεων», δήλωσε στο CNBC η Κάρεν Ρεντμίστερς, διευθύνουσα σύμβουλος του Παγκόσμιου Κέντρου Διαμαντιών της Αμβέρσας, προσθέτοντας ότι οι δασμοί είναι απλώς «το τελευταίο πλήγμα».

Οι μικρές πολύτιμες πέτρες συχνά διασχίζουν πολλά σύνορα πριν καταλήξουν σε ένα κατάστημα. Από ορυχεία στην Μποτσουάνα ή τη Νότια Αφρική, σε εμπορικούς κόμβους στη Μέση Ανατολή ή την Ευρώπη, και στη συνέχεια σε κόμβους κοπής και στίλβωσης, πριν επιστρέψουν σε έναν κατασκευαστή κοσμημάτων – συχνά υπάρχει ένα μακρύ ταξίδι πριν το αντικείμενο φτάσει σε ένα κατάστημα. Αυτή η πολύπλοκη αλυσίδα εφοδιασμού σημαίνει ότι η βιομηχανία διαμαντιών είναι ιδιαίτερα ευάλωτη σε τυχόν εμπορικές διαταραχές.

Πρώτες ύλες όπως ο χρυσός και ο χαλκός έχουν εξαιρεθεί από τους δασμούς των ΗΠΑ και η βιομηχανία πιέζει για να εξαιρεθούν και τα διαμάντια.

Η Ρεντμίστερς, επικεφαλής της 580 ετών συλλογικότητας που εκπροσωπεί πάνω από 1.400 εταιρείες στον κλάδο των διαμαντιών της Αμβέρσας, δήλωσε: «Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι τα άδετα διαμάντια είναι πρώτη ύλη. Δεν περπατάς με ένα γυαλισμένο διαμάντι στη χούφτα σου. Το φοράς σε ένα κόσμημα. Είναι σε ένα δαχτυλίδι ή ένα ζευγάρι σκουλαρίκια».

διαμάντια

Η αβεβαιότητα των δασμών και τα καλλιεργημένα διαμάντια

Ωστόσο, η μεγαλύτερη αναστάτωση στον κλάδο ήταν η δημιουργία διαμαντιών που καλλιεργούνται σε εργαστήριο (LGD). Χημικά πανομοιότυπες, οι πέτρες είναι αδύνατο να διακριθούν με γυμνό μάτι. Πωλούνται 80% φθηνότερα από τα εξορυγμένα και οι πελάτες εκμεταλλεύονται τις φθηνότερες τιμές.

Πάνω από τα μισά ζευγάρια που συμμετείχαν σε έρευνα στις ΗΠΑ πέρυσι δήλωσαν ότι το δαχτυλίδι αρραβώνων τους περιείχε ένα διαμάντι που καλλιεργείται σε εργαστήριο, σύμφωνα με τη μελέτη Real Weddings του 2025 από το The Knot, η οποία περιελάμβανε πληροφορίες από σχεδόν 17.000 ζευγάρια.

Μια κρίσιμη στιγμή ήταν το 2021, όταν η Pandora, η μεγαλύτερη μάρκα κοσμημάτων στον κόσμο σε όγκο πωλήσεων, έγινε η πρώτη που σταμάτησε να πουλάει διαμάντια εξόρυξης.

«Στις ΗΠΑ, πριν από περίπου 18 μήνες, ο όγκος των διαμαντιών που καλλιεργούνται σε εργαστήριο ξεπέρασε αυτόν των εξορυγμένων. Έτσι, αν υπάρχει οποιαδήποτε αμφιβολία στο μυαλό των ανθρώπων ότι υπάρχει μια αλλαγή, ήταν πολύ ορατή από τότε και έκτοτε συνεχίζει να αυξάνεται», δήλωσε στο CNBC ο Διευθύνων Σύμβουλος της Pandora, Aλεξάντερ Λάτσικ.

«Με αυτό το είδος πρότασης αξίας που μπορούν να προσφέρουν τα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήριο, μπορούμε στην πραγματικότητα να προσφέρουμε διαμάντια σε περισσότερους ανθρώπους. Δεν είναι λοιπόν απαραίτητο να βλέπουμε ότι ο συνολικός όγκος των διαμαντιών θα μειωθεί».

Με τις κακές μακροοικονομικές συνθήκες και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την τεχνολογία LGD, η τιμή των διαμαντιών που εξορύσσονται έχει μειωθεί σχεδόν κατά 60% από την κορύφωσή της τον Μάρτιο του 2022.

Οι δασμοί απειλούν τη δημιουργία σημείου σταθεροποίησης

Ωστόσο, ορισμένοι αναλυτές λένε ότι η βιομηχανία βρίσκεται κοντά στο να φτάσει σε ένα σημείο σταθεροποίησης μεταξύ καλλιεργημένων και εξορυγμένων διαμαντιών. «Το ερώτημα που πρέπει να θέσετε είναι, πόσο χαμηλότερα μπορούν να πέσουν οι τιμές πριν οι καταναλωτές δουν σαφή διαφοροποίηση μεταξύ των δύο προϊόντων», δήλωσε ο ανεξάρτητος αναλυτής διαμαντιών Πολ Ζιμνίσκι.

Ενώπιον αυτών των προκλήσεων, ορισμένοι βασικοί παράγοντες επανεξετάζουν τις στρατηγικές τους.

Η De Beers, ένας σημαντικός παράγοντας στη βιομηχανία διαμαντιών, δήλωσε ότι υπήρχαν σημάδια αύξησης της ζήτησης στις ΗΠΑ πριν τα Χριστούγεννα και πριν την αβεβαιότητα των δασμών. Αντί να επενδύσει στην αναπτυσσόμενη αγορά καλλιεργημένων λίθων, η DeBeers διπλασιάζει τις επενδύσεις της σε φυσικά διαμάντια.

Η De Beers ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα κλείσει την μάρκα κοσμημάτων LGD Lightbox για να ενισχύσει «τη δέσμευσή της στα φυσικά διαμάντια στον τομέα των κοσμημάτων».

Η εταιρεία δήλωσε ότι το κλείσιμο ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική που παρουσίασε τον Μάιο του περασμένου έτους, «να επικεντρωθεί σε δραστηριότητες υψηλής απόδοσης και να βελτιστοποιήσει την επιχείρηση».

Το κλείσιμο έρχεται επίσης σε μια εποχή που η Anglo American, η μητρική εταιρεία της De Beers, εκποιεί την εταιρεία και βρίσκεται στη διαδικασία αναζήτησης πιθανών αγοραστών.

Στην τρέχουσα επιβράδυνση της αγοράς πολυτελείας, τα κοσμήματα αποτελούν ένα αξιοσημείωτο φωτεινό σημείο, ειδικά ο τομέας των κοσμημάτων υψηλής ποιότητας, που θεωρείται λιγότερο κυκλικός και απευθύνεται στην πιο εύπορη πελατεία.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, το κλειδί για τη βιομηχανία εξόρυξης στο μέλλον βρίσκεται στο μήνυμα: «Πρέπει να θυμάσαι ότι ένα διαμάντι, είναι μια πολύ συναισθηματική αγορά. Δεν είναι μια πρακτική αγορά. Και αρέσει στον κόσμο η ιστορία πίσω από τη δημιουργία», είπε ο Ζιμνίσκι.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο