ΑΒ Βασιλόπουλος: Ρίχνει 250 εκατ. στη μείωση των τιμών – Σχέδια και για εξαγορές

Η ΑΒ Βασιλόπουλος θα μετατρέψει φέτος άλλα 40 εταιρικά καταστήματα σε franchise

ΑΒ Βασιλόπουλος: Ρίχνει 250 εκατ. στη μείωση των τιμών – Σχέδια και για εξαγορές

«Καταβάλλουμε μεγάλη προσπάθεια στο θέμα των τιμών» έλεγε μιλώντας προς τον ΟΤ πηγή της ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ, εξηγώντας πως στη διάρκεια του 2025 η εταιρεία πρόκειται να επενδύσει συνολικά περί τα 260 εκατ. ευρώ στη μείωση των τιμών και στην ενίσχυση των προσφορών – πέρυσι το αντίστοιχο ποσό ήταν 250 εκατ. ευρώ. Κι όπως σημειώνει ο «μηχανισμός» στην ανταγωνιστικότητα των τιμών είναι οι «δωροεπιταγές». Πράγματι, έλεγε η ίδια πηγή, εκτός από τις προσφορές η εταιρεία έχει «καθηλώσει» τις τιμές σε 50 βασικούς κωδικούς (κοτόπουλο, φέτα, μαναβική κλπ).

Αυτή είναι η μία από τις τέσσερις βασικές διαστάσεις της στρατηγικής της ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ, που γίνεται εξόχως ορατή από τους καταναλωτές. Σχετικά με τον ρυθμό ανάπτυξης της εταιρείας, σημείωσε πως «τρέχει» κάτω από 5% – πέρυσι οι πωλήσεις της, σύμφωνα με άλλες πηγές, ανήλθαν στα 1,94 δισ. ευρώ έναντι 1,97 δισ. ευρώ το 2023. Παράλληλα αναπτύσσεται με εξαιρετική ταχύτητα το δίκτυο των μικρών καταστημάτων που λειτουργούν με την μέθοδο του franchise. Οπως έλεγε προς τον ΟΤ ήδη μέχρι τώρα το εν λόγω δίκτυο διαθέτει 336 καταστήματα και ως το τέλος του χρόνου υπολογίζεται ότι ο αριθμός τους θα έχει ξεπεράσει τα 400 καταστήματα.

Εκτός από τις προσφορές η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει «καθηλώσει» τις τιμές σε 50 βασικούς κωδικούς (κοτόπουλο, φέτα, μαναβική κλπ).

Ο μετασχηματισμούς του δικτύου της ΑΒ Βασιλόπουλος

Μόνο φέτος πρόκειται να ενσωματωθούν στο συγκεκριμένο δίκτυο 80 καταστήματα – από τα οποία τα 40 είναι εταιρικά και πρόκειται να «γυρίσουν» σε franchise και τα άλλα 40 θα είναι νέα καταστήματα. Ολα αυτά βεβαίως κυρίως εκτός της Αττικής. Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος το δίκτυο των franchise καταστημάτων θα πραγματοποιήσει περίπου το 20% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας – θα πλησιάσει περίπου τα 400 εκατ. ευρώ. Μάλιστα στο διάστημα μιας πενταετίας υπολογίζεται ότι το εν λόγω δίκτυο θα διαθέτει περί τα 600 σημεία πώλησης. Βέβαια στο σκέλος των καταστημάτων που είναι εταιρικά και «γυρίζουν» σε franchise, όπως επισημαίνει η ίδια πηγή, η εταιρεία έχει απώλεια τζίρου, διότι πλέον προσφέρει τα προϊόντα της σε τιμές χονδρικής.

Και από την άλλη πλευρά σε συνδυασμό με την μείωση των παγίων της, υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις στα οικονομικά της αποτελέσματα. Ωστόσο εκτιμάται ότι η μετατροπή εταιρικών καταστημάτων σε franchise θα ολοκληρωθεί εντός του 2026 το αργότερο. Βέβαια η διοίκηση της εταιρείας ιδιαίτερα στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την τάση που επικρατεί στην αγορά, σύμφωνα με την οποία ο τύπος του καταστήματος μέχρι 400 τμ «τρέχει» με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης.

Στο ραντάρ νέες εξαγορές τοπικής εμβέλειας

Και παράλληλα επιταχύνει – παίζοντας πρωταγωνιστικό ρόλο – την συγκέντρωση του λιανεμπορίου στο «κάτω μέρος» της αγοράς, όπου ακόμη υπάρχουν σε διάφορες περιοχές της χώρας πολλές εκατοντάδες καταστήματα είτε σε μικρές τοπικές αλυσίδες είτε μεμονωμένα. Ενώ, η ίδια πηγή, έλεγε πως στην παρούσα φάση υπάρχει ενδιαφέρον για την εξαγορά μικρών τοπικών αλυσίδων – εκτός Αττικής φυσικά, που δεν έχουν απομείνει παρά μόνο δύο! Αναφορικά με τη δημιουργία μεγάλων εταιρικών καταστημάτων έλεγε η ίδια πηγή προς τον ΟΤ ότι αυτό γίνεται με εξαιρετικά επιλεκτικό τρόπο και αφορά κυρίως τα νησιά και εν γένει τουριστικές περιοχές – πρόκειται σύντομα να ανοίξει ένα ακόμη κατάστημα στη Ρόδο, ενώ πέρυσι άνοιξε στη Πάρο.

Η τέταρτη συνιστώσα της επιχειρηματικής στρατηγικής της ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ αφορά στην κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Οπως εξηγούσε στον ΟΤ η αρμόδια πηγή εταιρείας, σήμερα η Βασιλόπουλος διαθέτει τέσσερις κατηγορίες ιδιωτικής ετικέτας, την «ΑΒ επιλογή» που αφορά προϊόντα που έχουν την χαμηλότερη τιμή, οι «μπράντες» ιδιωτικής ετικέτας που προέρχονται από τον μητρικό όμιλο της Ahold, τα προϊόντα «κοντά στην ελληνική γη», που είναι κυρίως ΠΟΠ και την κατηγορία «Nature’s Promise», που αφορά κυρίως βιολογικά προϊόντα και προϊόντα υγιεινής διατροφή. Οπως επεσήμανε ήδη τα συσκευασμένα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνολικά αντιστοιχούν στο 20% των πωλήσεων της εταιρείας κι αν συνυπολογιστεί και η μαναβική, τότε ανέρχονται στο 30%.

OT Originals

Περισσότερα από Τρόφιμα – ποτά

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο