
Σε διαδικασία λειτουργικού μετασχηματισμού βρίσκεται η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ.
Σημείο αιχμής είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία πλέον κερδίζουν έδαφος συνεχώς στα καταστήματα της αλυσίδας. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχουν φτάσει στο 30% των συνολικών πωλήσεων της αλυσίδας. Αν αφαιρεθούν τα φρέσκα προϊόντα – μαναβική και κρέας – τότε ανέρχονται στο 22%.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Το στοίχημα για επιστροφή στα κέρδη – Τι συμβαίνει με τα καταστήματα
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν κατηγορίες που έχουν δύο ακόμη και τρία προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας – «του πουλιού το γάλα» με διαφορετική σύνθεση.
Σήμερα η αλυσίδα διαθέτει 2.780 κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας και τους αυξάνει συνεχώς. Ο στόχος που έχει βάλει η διοίκηση – κι οι ολλανδοί μέτοχοι της «AB» Ahold – Delhaize -,είναι να στρέψει όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές προς τα συγκεκριμένα προϊόντα, που η κερδοφορία τους είναι υψηλότερη. Και φυσικά ο κυριότερος στόχος είναι η ελληνική αλυσίδα να μπορέσει το οικονομικό αποτέλεσμα να αποκτήσει θετικό πρόσημο. Μάλιστα δεν αποκλείεται αυτό, λένε οι πληροφορίες, να επιτευχθεί εντός του 2025.
Οι πωλήσεις
Πάντως οι πωλήσεις του 2024, κινήθηκαν στα επίπεδα του 2023. Επισημαίνεται επίσης πως η απομείωση των παγίων – δηλαδή την μετατροπή μικρών καταστημάτων του δικτύου από ιδιόκτητα σε franchise – επηρεάζει τόσο τις πωλήσεις όσο και την κερδοφορία. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις επηρεάζονται διότι η πώληση της ΑΒ προς τον franchisee είναι στην χονδρική και τα κέρδη επηρεάζονται διότι μειώνονται τα πάγια της εταιρείας και γράφονται ζημιές.
Ογδόντα καταστήματα franchise
Σύμφωνα με πληροφορίες, πέρυσι περίπου 42 καταστήματα «γύρισαν» σε franchise και άλλα 6 καταστήματα έκλεισαν, διότι ήταν ζημιογόνα. Για το 2025 πηγές της εταιρείας έλεγαν πως απομένουν ακόμη περίπου 30 καταστήματα να μετατραπούν σε franchise, ενώ παράλληλα στο δίκτυο του franchise θα προστεθούν άλλα 50 καταστήματα – συνολικά 80 καταστήματα «ευκολίας» όπως λέγονται χαρακτηριστικά. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις έρευνες της Circana ο τύπος του καταστήματος με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης είναι ο μικρότερος – μέχρι τα 400 τμ.
«Ότι χάσαμε χάσαμε»
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν πως «το ξεσκαρτάρισμα έχει πλέον ολοκληρωθεί και το 2025 θα είναι χρονιά ανάπτυξης. Φέτος θέλουμε να κερδίσουμε μερίδιο αγοράς, ότι χάσαμε χάσαμε». Είναι γεγονός ότι η εταιρεία από 2017 και εντεύθεν η εταιρεία κάθε χρόνο χάνει μερίδιο αγορά. Φαίνεται πως οι απώλειες έχουν «πιάσει πάτο…» Από την άλλη πλευρά θα δημιουργηθούν και νέα καταστήματα ΑΒ σε διάφορες περιοχές (Πάρος, Ρόδος κλπ). Οι πληροφορίες λένε πως το 2024 κινήθηκε εντός του πλάνου της διοίκησης κι ως εκ τούτου οι ολλανδοί μέτοχοι είναι ικανοποιημένοι.


Latest News

ΕΤΕπ: Ολική επαναφορά για επενδύσεις και αισιοδοξία στην Ελλάδα – Η σύγκριση με την Ευρώπη
Τι αποκαλύπτει έκθεση της ΕΤΕπ που βασίζεται σε δημοσκοπήσεις περίπου 13.000 επιχειρήσεων σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ

Eurolife FFH:Απόδοση 3,70% στα ατομικά προγράμματα διαχείρισης κεφαλαίου
Η Eurolife FFH προσφέρει ουσιαστικό όφελος στους ασφαλισμένους της

«Ψήφος» στις ελληνικές τράπεζες από τη Mediobanka – Οι νέες τιμές στόχοι
Η τάση αύξησης των ελληνικών δανείων παραμένει ισχυρή και πολύ πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ, επισημαίνει μεταξύ άλλων η Mediobanca για τις ελληνικές τράπεζες
![Avax: Έναρξη κάλυψης από Euroxx – Στα 3,40 ευρώ/μετοχή η τιμή στόχος [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/avax-600x401.jpg)
Avax: Έναρξη κάλυψης από Euroxx – Στα 3,40 ευρώ/μετοχή η τιμή στόχος [πίνακας]
Οι εκτιμήσεις των αναλυτών της Euroxx για το διάστημα 2024-2028 - Η avax εκτιμάται ότι θα παράγει σημαντικές ελεύθερες ταμειακές ροές τα επόμενα έτ

Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες

Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί

Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές

Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean

Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo

Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ