ΗΠΑ: Αναστέλλουν τις πωλήσεις κινητήρων στην κινεζική εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων COMAC

Ο Τραμπ έχει σταματήσει τις εξαγωγές στην Κίνα ορισμένων κρίσιμων προϊόντων και τεχνολογιών που κατασκευάζονται μόνο στις ΗΠΑ, μεταξύ των οποίων και κινητήρων αεροσκαφών

ΗΠΑ: Αναστέλλουν τις πωλήσεις κινητήρων στην κινεζική εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων COMAC

Οι Ηνωμένες Πολιτείες ανέστειλαν ορισμένες πωλήσεις στην Κίνα κρίσιμων αμερικανικών τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με κινητήρες τζετ στην κινεζική κρατική εταιρεία κατασκευής αεροδιαστημικής COMAC, ανέφεραν οι New York Times την Τετάρτη.

Η COMAC αναπτύσσει τα δικά της εμπορικά αεροσκάφη για να ανταγωνιστεί τις κυρίαρχες εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών Airbus και Boeing, αλλά η Κίνα δεν διαθέτει ακόμη κατάλληλους εγχώριους κινητήρες και εξακολουθεί να εξαρτάται από τις εισαγωγές.

Επικαλούμενη δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα, οι New York Times ανέφεραν ότι η κίνηση αυτή έγινε σε απάντηση στον πρόσφατο περιορισμό της Κίνας στις εξαγωγές κρίσιμων ορυκτών προς τις ΗΠΑ.

Η εφημερίδα ανέφερε ότι το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ ανέστειλε ορισμένες άδειες που επέτρεπαν σε αμερικανικές εταιρείες να πωλούν προϊόντα και τεχνολογία στην COMAC για την ανάπτυξη του αεροσκάφους C919, σύμφωνα με μια πηγή.

Το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ δήλωσε στο Reuters σε ανακοίνωσή του ότι επανεξετάζει τις εξαγωγές στρατηγικής σημασίας προς την Κίνα. «Σε ορισμένες περιπτώσεις, το Υπουργείο Εμπορίου έχει αναστείλει τις υφιστάμενες άδειες εξαγωγής ή έχει επιβάλει πρόσθετες απαιτήσεις αδειοδότησης ενώ η αναθεώρηση εκκρεμεί», ανέφερε.

ΗΠΑ

Τι θεωρούν οι ΗΠΑ εθνική ασφάλεια

Ο αεροπορικός εξοπλισμός είναι μεταξύ των τομέων που επηρεάζονται, δήλωσαν στο Reuters τρία άτομα που γνωρίζουν το θέμα.

Ένας εκπρόσωπος της κινεζικής πρεσβείας στην Ουάσινγκτον δήλωσε στο Reuters: «Η Κίνα αντιτίθεται σθεναρά στην τεράστια υπερβολή της έννοιας της εθνικής ασφάλειας από τις ΗΠΑ, στην κατάχρηση των ελέγχων εξαγωγών και στον κακόβουλο αποκλεισμό και καταστολή της Κίνας».

Το αεροσκάφος C919 μονού διαδρόμου της COMAC κατασκευάζεται στην Κίνα, αλλά πολλά από τα εξαρτήματά του προέρχονται από το εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένου του κινητήρα LEAP-1C που κατασκευάζεται από κοινοπραξία μεταξύ της GE Aerospace και της γαλλικής Safran.

Το C919 – σχεδιασμένο για να ανταγωνιστεί τα πιο δημοφιλή μοντέλα στενής ατράκτου από την Airbus και την Boeing – τέθηκε σε λειτουργία στην Κίνα το 2023, αφού κέρδισε την εγχώρια πιστοποίηση ασφάλειας το 2022.

Δεκαοκτώ C919 βρίσκονται επί του παρόντος σε λειτουργία, σύμφωνα με τον πάροχο πληροφοριών αεροπορίας ch-aviation, και πετούν μόνο εντός της ηπειρωτικής Κίνας και του Χονγκ Κονγκ.

Η GE έλαβε για πρώτη φορά άδεια πώλησης των κινητήρων LEAP του C919 στην COMAC το 2014. Στις αρχές του 2020, οι Ηνωμένες Πολιτείες εξέτασαν το ενδεχόμενο να απορρίψουν το τελευταίο αίτημα άδειας της GE για τον κινητήρα, αλλά η πρώτη κυβέρνηση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ το ενέκρινε.

«Θέλω η Κίνα να αγοράσει τους κινητήρες τζετ μας, τους καλύτερους στον κόσμο», δήλωσε ο Τραμπ τον Φεβρουάριο του 2014. «Θέλω να κάνω ΕΥΚΟΛΟ να κάνουν δουλειές με τις Ηνωμένες Πολιτείες, όχι δύσκολο».

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο