Αυστηρή προειδοποίηση στην Amazon έστειλε η αντιμονοπωλιακή υπηρεσία της Γερμανίας, επισημαίνοντας πως κατά τη διαδικασία ελέγχων διαπιστώθηκε πως είναι πιθανό να παραβιάζουν τόσο την εθνική νομοθεσία όσο και τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μάλιστα, οι ομοσπονδιακές αρχές ενημέρωσαν τον κολοσσό του ηλεκτρονικού εμπορίου ότι – κατά την προκαταρκτική τους αξιολόγηση – η αστυνόμευση της εταιρείας σχετικά με το πόσο χρεώνουν οι λιανοπωλητές έρχεται σε αντίθεση με τους κανονισμούς για την ψηφιακή οικονομία και τον θεμιτό ανταγωνισμό.
«Ο ανταγωνισμός στο διαδικτυακό λιανεμπόριο στη Γερμανία καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τους κανόνες της Amazon για την πλατφόρμα», ανέφερε ο Andreas Mundt, πρόεδρος της ρυθμιστικής αρχής, σύμφωνα με το Bloomberg.
«Δεδομένου ότι η Amazon ανταγωνίζεται άμεσα άλλους λιανοπωλητές στην πλατφόρμα της, ο βαθμός που επηρεάζονται οι τιμές των ανταγωνιστών της, συμπεριλαμβανομένων των ανώτατων ορίων, τίθεται υπό αμφισβήτηση».
Μπροστά σε ελέγχους η Amazon
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Amazon, όπως και άλλοι αμερικανικοί τεχνολογικοί κολοσσοί, βρίσκεται αντιμέτωπη με ελέγχους από τις ρυθμιστικές αρχές στη Γερμανία, την ΕΕ και παγκοσμίως σχετικά με την κυριαρχία της στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις πρακτικές που βασίζονται στη συλλογή των δεδομένων.
Η εταιρεία με έδρα το Σιάτλ προέβη σε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία, η εφαρμογή αυτής της προκαταρκτικής αξιολόγησης θα είχε αρνητικές συνέπειες για τους καταναλωτές και τους συνεργάτες της.
«Εάν η Amazon εμποδίζονταν να βοηθήσει τους πελάτες να βρουν ανταγωνιστικές προσφορές, αυτό θα οδηγούσε σε κακή εμπειρία αγορών, καθώς θα έπρεπε να ευνοήσουμε μη ανταγωνιστικές ή ακόμη και καταχρηστικές τιμές στο κατάστημά μας», δήλωσε η εταιρεία. «Οι πελάτες θα πίστευαν ότι παίρνουν αξία για τα χρήματά τους, ενώ στην πραγματικότητα αυτό δεν θα συνέβαινε».
Η άλλη άποψη
Εάν η Amazon αξιολογεί τις τιμές των εμπόρων ως πολύ υψηλές, οι προσφορές τους είτε αφαιρούνται εντελώς από την αγορά είτε δεν εμφανίζονται στο επισημασμένο πεδίο αγορών, σύμφωνα με τις γερμανικές αντιμονοπωλιακές υπηρεσίες. Οι προσφορές υπόκεινται επίσης σε περαιτέρω περιορισμούς εμφάνισης, όπως στη λίστα αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Για τον έλεγχο των τιμών, η Amazon χρησιμοποιεί αλγόριθμους και στατιστικά μοντέλα, αντλώντας δεδομένα από τρέχουσες ή προηγούμενες προσφορές και από εξωτερικούς ανταγωνιστές για τον υπολογισμό δυναμικών ανώτατων ορίων. Το πρόβλημα είναι ότι η Amazon χρησιμοποιεί τις παραμέτρους της για τον έλεγχο των τιμών κατά την κρίση της και τα όρια που θέτει δεν είναι διαφανή, σύμφωνα με τον Mundt.