Η βιομηχανία παιχνιδιών στις ΗΠΑ, παρά τις προκλήσεις του πληθωρισμού και της οικονομικής αβεβαιότητας, δείχνει ανθεκτικότητα και συνεχίζει να αναπτύσσεται, με τους ενήλικες καταναλωτές να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων.
Σύμφωνα με νέα έκθεση της Circana, οι πωλήσεις παιχνιδιών παρουσίασαν αύξηση 6% το πρώτο τέταρτο του 2025, με τα παιχνίδια υψηλότερης και χαμηλότερης τιμής να καταγράφουν τη μεγαλύτερη αύξηση. Ωστόσο, οι μεσαίες κατηγορίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες, με τις προτιμήσεις των καταναλωτών να διαφοροποιούνται σημαντικά.
Βιομηχανία παιχνιδιών: Οι ενήλικες, o κυριότερος παράγοντας ανάπτυξης
Όπως αναφέρει το Retail Dive, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι πωλήσεις παιχνιδιών για καταναλωτές ηλικίας 18 ετών και άνω αυξήθηκαν κατά 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι ενήλικοι καταναλωτές ξόδεψαν 1,8 δισ. δολάρια για παιχνίδια κατά τη διάρκεια αυτού του τριμήνου και αποτελούν την μεγαλύτερη ομάδα δαπανών σε όλες τις ηλικιακές κατηγορίες.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις παιχνιδιών στις ΗΠΑ μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2025 σημείωσαν άνοδο 6% σε σχέση με το 2024, ενώ η αύξηση των μονάδων που πουλήθηκαν άγγιξε το 3%.
Αύξηση στις ακριβές και οικονομικές επιλογές παιχνιδιών
Σύμφωνα με την Circana, οι πωλήσεις παιχνιδιών στην κατηγορία τιμών άνω των 20 δολαρίων και εκείνων κάτω από 15 δολάρια παρουσίασαν την μεγαλύτερη ανάπτυξη, ενώ τα παιχνίδια μεσαίας κατηγορίας αντιμετώπισαν πτώση στη ζήτηση.
Οι καταναλωτές φαίνεται να επιλέγουν ή ακριβότερα, ποιοτικότερα προϊόντα ή πιο οικονομικές λύσεις, αντανακλώντας μία τάση «ανόδου» ή «υποχώρησης» στις επιλογές τους.
Η αμερικανική αγορά των παιχνιδιών είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τομέας από τις κατηγορίες που παρακολουθεί η Circana.
Αυτή η ανάπτυξη, σύμφωνα με την έκθεση, σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τις συλλεκτικές κάρτες των σπορ και στο Pokémon.
Η Juli Lennett, αντιπρόεδρος της Circana, τονίζει ότι οι καταναλωτές αποδεικνύουν ότι είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν για ό,τι τους προσφέρει χαρά και ικανοποίηση. Οι ενήλικοι καταναλωτές αγοράζουν παιχνίδια είτε για τον εαυτό τους είτε ως δώρα για τους αγαπημένους τους.
Οι πωλήσεις σε ενήλικες ξεπέρασαν τις πωλήσεις μικρότερων ηλιακιακών όμαδων
Σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές της Circana, η κατηγορία των παιχνιδιών για ενήλικες έχει αυξήσει τις πωλήσεις σημαντικά, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις πωλήσεις προς μικρότερες ηλικιακές ομάδες.
Το 43% των ενηλίκων αγόρασαν τουλάχιστον ένα παιχνίδι για τον εαυτό τους το προηγούμενο έτος, με τις κύριες αιτίες να περιλαμβάνουν την κοινωνικοποίηση και την προσωπική απόλαυση.
Το 43% των ενηλίκων αγόρασαν τουλάχιστον ένα παιχνίδι για τον εαυτό τους το προηγούμενο έτος
Παρά την αύξηση της ζήτησης, οι δασμοί που επιβλήθηκαν σε κινεζικά προϊόντα αναμένεται να προκαλέσουν ανατιμήσεις και να αυξήσουν το κόστος για τους καταναλωτές.
Προκλήσεις και αντιδράσεις της βιομηχανίας παιχνιδιών
Αν και οι πωλήσεις παιχνιδιών έχουν ανακάμψει, οι δασμοί έχουν δημιουργήσει πιέσεις στην κατηγορία.
Με την εστίαση των δασμών του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στα κινεζικά αγαθά, η βιομηχανία παιχνιδιών απειλείται, καθώς σχεδόν το 80% των παιχνιδιών που εισάγονται στις ΗΠΑ προέρχονται από την Κίνα.
Τα παιχνίδια γενικά έχουν χαμηλές τιμές, με πάνω από τα δύο τρίτα των προϊόντων να κοστίζουν λιγότερο από 25 δολάρια, κάτι που προστατεύει την κατηγορία κατά τη διάρκεια οικονομικών κρίσεων, σημείωσε η αναλύτρια της UBS Arpine Kocharyan.
Ωστόσο, η εισαγωγή των δασμών μπορεί να ωθήσει πολλές εταιρείες να μετακυλίσουν το κόστος στους καταναλωτές.
«Η βιομηχανία παιχνιδιών δείχνει την ανθεκτικότητά της σε μια ταραχώδη περίοδο, αλλά θα χρειαστεί να προσαρμοστεί γρήγορα σε ένα λιανικό τοπίο με πολωμένους καταναλωτές και συνεχιζόμενες ανησυχίες για τον πληθωρισμό», δήλωσε η Lennett.