Λιτότητα στους μικρομεσαίους της Ligue 1

Η επόμενη μέρα των γαλλικών συλλόγων χωρίς τηλεοπτικά έσοδα και στήριξη

Λιτότητα στους μικρομεσαίους της Ligue 1

Σε τροχιά οικονομικής λιτότητας εισέρχονται πλέον οι μεσαίου μεγέθους ποδοσφαιρικοί σύλλογοι της γαλλικής Ligue 1, καθώς η αβεβαιότητα γύρω από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και η έλλειψη οικονομικής ενίσχυσης από το ταμείο επενδύσεων CVC, οδηγούν τις διοικήσεις σε σφιχτή οικονομική πολιτική.

Η νέα αυτή πραγματικότητα είναι ήδη ορατή, παρότι δεν φαίνεται να την έχουν συνειδητοποιήσει όλοι οι εμπλεκόμενοι στον χώρο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της στροφής προς την οικονομική εγκράτεια αποτελεί η κίνηση της Μπρεστ, που προκάλεσε έκπληξη και χλευασμό σε πρώτη ανάγνωση.

Ο συμπρόεδρος της ομάδας, Ζεράρ Λε Σεν, ανακοίνωσε τη διεξαγωγή μιας «ψηφιακής λαχειοφόρου αγοράς» για την ενίσχυση του συλλόγου. Η κίνηση αυτή φάνηκε σουρεαλιστική: μια ομάδα που εξασφάλισε έσοδα άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ χάρη στη συμμετοχή της στο Champions League, να ζητά οικονομική στήριξη από τους φιλάθλους της, με τρόπο που θυμίζει ομάδες ερασιτεχνικού επιπέδου. Ωστόσο, η απόφαση αυτή δεν είναι παράλογη. Είναι ενδεικτική της κατάστασης στην οποία βρίσκονται οι περισσότερες μη «μεγάλες» ομάδες της Ligue 1.

Οι συμφωνίες για τα τηλεοπτικά δικαιώματα, που παλιότερα αποτελούσαν βασικό έσοδο για τους συλλόγους, είναι πλέον στον αέρα, με τον ανταγωνισμό και τη ζήτηση να έχουν υποχωρήσει. Η απουσία επιπλέον χρηματοδότησης από το CVC – το ταμείο που είχε επενδύσει στη Ligue 1 με στόχο την ενίσχυση των ομάδων – επιτείνει την πίεση.

Έτσι, οι σύλλογοι καλούνται να επινοήσουν νέους τρόπους χρηματοδότησης: από crowdfunding και ειδικές καμπάνιες έως πιο δραστικά μέτρα, όπως η μείωση του μισθολογικού κόστους ή η συγκράτηση των μεταγραφών. Η περίοδος χάριτος φαίνεται να τελειώνει και η βιωσιμότητα βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο. Παρά την επιτυχία ορισμένων ομάδων – όπως της Μπρεστ, που πέρυσι εξασφάλισε ιστορική πρόκριση στο Champions League – το οικοσύστημα του γαλλικού ποδοσφαίρου μοιάζει εύθραυστο.

Όσο οι «μεγάλοι» σύλλογοι (Παρί Σεν Ζερμέν, Μαρσέιγ, Λυών) διαθέτουν ακόμα πόρους και ονόματα, οι μεσαίοι πρέπει να συμβιβαστούν με μια νέα εποχή σφιχτών προϋπολογισμών και δημιουργικών λύσεων. Η πορεία της Ligue 1 θα εξαρτηθεί από την ικανότητα προσαρμογής των συλλόγων αυτών. Οι διοικήσεις οφείλουν να δράσουν με ρεαλισμό και ευρηματικότητα, καθώς η εποχή των «εύκολων» χρημάτων από τηλεοπτικά δικαιώματα έχει παρέλθει – ίσως οριστικά.

Η Παρί ΣΖ, με την Μαρσέιγ και την Μονακό που ακόμα έχουν χρήματα φαίνεται πως θα συνεχίσουν να κάνουν… πάρτι και τα επόμενα χρόνια. Οι υπόλοιποι απλώς θα φυτοζωούν…

OT Originals

Περισσότερα από Business of Sport

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο