Η Boeing οδεύει προς την αεροπορική έκθεση του Παρισιού, Paris Air Show, μετά από έναν επιτυχημένο Μάιο που περιελάμβανε 303 νέες παραγγελίες και 38 νέα αεροσκάφη 737 MAX, έναν ρυθμό παραγωγής που προσπαθεί να επιτύχει για περισσότερο από ένα χρόνο. Η εταιρεία παρέδωσε επίσης 45 αεροσκάφη τον περασμένο μήνα, ανέφερε την Τρίτη.
Ήταν ο έκτος υψηλότερος μηνιαίος αριθμός παραγγελιών στην ιστορία της Boeing, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας.
Oι παραγγελίες περιελάμβαναν τη μεγαλύτερη συμφωνία τζετ ευρείας ατράκτου στην ιστορία της Boeing: την παραγγελία της Qatar Airways για 130 787 και 30 777X, καθώς και δικαιώματα προαίρεσης για άλλα 50 αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων. Ωστόσο, μόνο 120 787 προστέθηκαν στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών της Boeing, σύμφωνα με την εταιρεία. Δεν διευκρίνισε την απόκλιση.
Oι παραγγελίες περιελάμβαναν τη μεγαλύτερη συμφωνία τζετ ευρείας ατράκτου στην ιστορία της Boeing
Παραγγελίες από Κόλπο για την Boeing
Η συμφωνία με το Κατάρ ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της περιοδείας του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στη Μέση Ανατολή, η οποία περιελάμβανε μια σειρά από επιχειρηματικές συμφωνίες υψηλού προφίλ.
Μία ημέρα νωρίτερα, η AviLease, εταιρεία εκμίσθωσης σαουδαραβικών συμφερόντων, παρήγγειλε 20 αεροσκάφη 737-8 MAX.
Ένας άλλος αερομεταφορέας της περιοχής του Κόλπου, η Etihad, δήλωσε ότι σχεδίαζε να παραγγείλει 28 αεροσκάφη Boeing ευρείας ατράκτου, αλλά δεν έκανε οριστική παραγγελία, επομένως τα αεροσκάφη δεν συμπεριλήφθηκαν στο σύνολο του Μαΐου.
Η καναδική αεροπορική εταιρεία WestJet παρήγγειλε επίσης επτά αεροσκάφη 737 MAX. Η εταιρεία ακύρωσε επίσης δύο παραγγελίες για 737.
Συνολικά, τρεις παραγγελίες ακυρώθηκαν κατά τη διάρκεια του μήνα, με αποτέλεσμα 300 καθαρές νέες παραγγελίες τον Μάιο. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών της αυξήθηκε σε 5.943 παραγγελίες στις 31 Μαΐου.
45 αεροπλάνα τον μήνα
Η Boeing παρέδωσε 45 αεροσκάφη τον μήνα, τον πέμπτο συνεχόμενο μήνα με 40 ή περισσότερες παραδόσεις. Το σύνολο ήταν σχεδόν διπλάσιο από τις παραδόσεις των 24 αεροσκαφών που παρέδωσε η εταιρεία σε πελάτες τον ίδιο μήνα ένα χρόνο νωρίτερα. Οι παραδόσεις αεροσκαφών παρακολουθούνται στενά από τη Wall Street, επειδή οι κατασκευαστές αεροσκαφών είναι σε θέση να εισπράττουν το μεγαλύτερο μέρος της πληρωμής τους όταν παραδίδουν τα αεροσκάφη στους πελάτες.
Η εταιρεία παρέδωσε 31 αεροσκάφη 737 MAX, συμπεριλαμβανομένων επτά στην United Airlines και τεσσάρων στην Alaska Airlines, και επτά 787, συμπεριλαμβανομένων τριών στην Qatar Airways από προηγούμενες παραγγελίες.
Παρέδωσε επίσης πέντε εμπορικά αεροσκάφη 777, ένα εμπορευματικό 767 και ένα 737 NG για να μετατραπούν σε P-8 Poseidon για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ.
Καμία από τις παραδόσεις δεν αφορούσε κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες σταμάτησαν να δέχονται νέα αεροσκάφη Boeing τον Απρίλιο, καθώς οι δύο χώρες βρίσκοντα σε σύγκρουση για τους δασμούς. Η Κίνα ήρε την απαγόρευση αφού η Ουάσινγκτον και το Πεκίνο συμφώνησαν να μειώσουν προσωρινά τους δασμούς. Ένα νέο 737 MAX προσγειώθηκε στην Κίνα τη Δευτέρα, σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης πτήσεων, το πρώτο που φτάνει από την άρση της απαγόρευσης.
Μέχρι στιγμής, το 2025, η Boeing έχει παραδώσει 220 αεροσκάφη: 164 737 MAX, τρία 737 NG για μετατροπή σε P-8, 28 787, 16 777 και εννέα 767.
Η ευρωπαϊκή ανταγωνίστρια Airbus έχει παραδώσει 243 αεροσκάφη μέχρι στιγμής φέτος, συμπεριλαμβανομένων 51 παραδόσεων τον Μάιο.
Η εταιρεία δεν ανακοίνωσε καμία νέα παραγγελία τον περασμένο μήνα. Ωστόσο, η Airbus αναμένεται να ανακοινώσει αρκετές συμφωνίες κατά τη διάρκεια της Αεροπορικής Έκθεσης του Παρισιού, η οποία ξεκινά τη Δευτέρα.
Η Boeing δήλωσε την Τρίτη ότι κυκλοφόρησε 38 νέα αεροσκάφη 737 MAX τον Μάιο, επιτυγχάνοντας έναν στόχο παραγωγής που προσπαθεί να επιτύχει για περισσότερο από ένα χρόνο. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) έθεσε όριο στην παραγωγή της στα 38 αεροπλάνα τον μήνα λόγω ανησυχιών για την ποιότητα που αποκάλυψε η έκρηξη ενός πάνελ στον αέρα σε ένα σχεδόν καινούργιο 737 τον Ιανουάριο του 2024.
Η μηνιαία παραγωγή του 737 MAX, του πιο επιτυχημένου αεροσκάφους, παρουσίασε διακυμάνσεις τα τελευταία χρόνια, καθώς η εταιρεία αντιμετώπιζε εσωτερικά και εξωτερικά προβλήματα και περιορισμούς παραγωγής. Μια απεργία πέρυσι στα εργοστάσιά της στην Ουάσινγκτον και το Όρεγκον διέκοψε την παραγωγή του δημοφιλούς αεροσκάφους μονού διαδρόμου. Από την επανέναρξη της παραγωγής τον Δεκέμβριο, η εταιρεία έχει υιοθετήσει μια αργή προσέγγιση για την αύξηση του ρυθμού.
Ο CEO της Boeing, Κέλι Όρτμπεργκ Kelly Ortberg, δήλωσε ότι η εταιρεία πρέπει να σταθεροποιήσει την παραγωγή στα 38 αεροπλάνα τον μήνα για αρκετούς μήνες πριν ζητήσει από την FAA να αυξήσει την παραγωγή.
Και οι έξι μετρήσεις ποιότητας και ασφάλειας παραγωγής που δημιουργήθηκαν από την εταιρεία και τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ είναι πράσινες, σύμφωνα με την εταιρεία.