Οι εισαγωγές σε πολλά από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια των ΗΠΑ μειώθηκαν απότομα τον Μάιο, αφού οι βραχύβιοι δασμοί 145% του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ σε πολλά αγαθά από την Κίνα σταμάτησαν το εμπόριο, σύμφωνα με στοιχεία του Descartes Datamyne, που παρουσίασε το Reuters.
Οι δύο μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου ανακοίνωσαν ένα πλαίσιο εμπορικής συμφωνίας που ορίζει τους δασμούς στην Κίνα στο προηγούμενο ποσοστό 30%, με την επιφύλαξη της τελικής έγκρισης. Αυτός ο συντελεστής θα συνδυαστεί με τους δασμούς 25% που επιβλήθηκαν κατά την πρώτη θητεία του Τραμπ, ανεβάζοντας τον συνολικό συντελεστή για την Κίνα στο 55%.
Η Κίνα είναι ο κορυφαίος προμηθευτής αγαθών των ΗΠΑ που φτάνουν δια θαλάσσης. Αυτό το φορτίο προορίζεται συχνά για λιανοπωλητές όπως η Walmart (WMT.N), ανοίγει νέα καρτέλα, καθώς και για μεγάλους κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η Κίνα είναι ο κορυφαίος προμηθευτής αγαθών των ΗΠΑ που φτάνουν δια θαλάσσης.
Τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής διαχειρίζονται ένα σημαντικό ποσοστό των εισαγωγών από Κίνα και υπέστησαν μεγάλες μειώσεις όγκου σε ετήσια βάση τον Μάιο. Στην Καλιφόρνια, οι εισαγωγές από το Λονγκ Μπιτς μειώθηκαν κατά 20,9% και από το Λος Άντζελες κατά 8,5%. Στην πολιτεία της Ουάσινγκτον, το Σιάτλ σημείωσε πτώση 17,3% και η Τακόμα σημείωσε πτώση 39,4%.
Στην Ανατολική Ακτή, ο όγκος εισαγωγών στο λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ μειώθηκε κατά 15,3%. Το Νόρφολκ της Βιρτζίνια κατέγραψε μείωση κατά 14,7% και το Γουίλμινγκτον της Βόρειας Καρολίνας κατά 17,6%.
Στα λιμάνια του Κόλπου του Μεξικού, Χιούστον και Μόμπιλ της Αλαμπάμα, οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 3,4% και 20,4% αντίστοιχα.
Μείωση εισαγωγών 28,5%
Συνολικά, οι εισαγωγές αγαθών από την Κίνα στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 28,5% σε ετήσια βάση τον Μάιο, σύμφωνα με τον πάροχο τεχνολογίας εφοδιαστικής αλυσίδας Descartes (DSG.TO), ο οποίος ανοίγει νέα καρτέλα.
Οι εισαγωγείς έσπευσαν να εξασφαλίσουν κρατήσεις για τις αποστολές από την Κίνα που είχαν διακοπεί, μετά την πρώτη εκεχειρία δασμών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, η οποία μείωσε τους συντελεστές στο 30% τον περασμένο μήνα. Παρ ‘όλα αυτά, ο επικεφαλής του λιμανιού του Λος Άντζελες, του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας, δήλωσε ότι δεν αναμένει μεγάλο φόρτο εισαγωγών εμπορευμάτων, επειδή οι δασμοί 30% εξακολουθούν να μεταφράζονται σε σημαντικά υψηλότερο κόστος για τους εισαγωγείς.