Στον κόσμο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η ταχύτητα δεν είναι πλέον μόνο θέμα δρόμου — αλλά και πληρωμών.
Καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εμπλέκονται σε έναν ανελέητο αγώνα τιμών, το Πεκίνο πατά φρένο και αλλάζει τις προτεραιότητες στις πρακτικές καθυστερημένων πληρωμών.
Με νέα κυβερνητική παρέμβαση και δημόσιες δεσμεύσεις, οι γίγαντες της αυτοκίνητοβιομηχανίας υπόσχονται να πληρώνουν τους προμηθευτές τους μέσα σε 60 ημέρες — μια αλλαγή που αναμένεται να φέρει πιο ισότιμους όρους παιχνιδιού σε έναν εξαντλημένο κλάδο.
Εταιρείες όπως η BYD, η Geely, η Xiaomi και άλλες μεγάλες εγχώριες φίρμες, δεσμεύτηκαν να πληρώνουν τους προμηθευτές τους εντός της διορίας.
Η απόφαση αυτή έρχεται μετά από έντονη ανησυχία των ρυθμιστικών αρχών του Πεκίνου, που εκφράστηκε με αυστηρή προειδοποίηση σε κλειστή συνάντηση με 16 μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αντεπιτίθεται
Το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Κίνας προειδοποίησε για τις συνέπειες της υπερβολικής εξάρτησης από τη λεγόμενη «χρηματοδότηση της εφοδιαστικής αλυσίδας», δηλαδή τη χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων μέσω καθυστερημένων πληρωμών προς τους προμηθευτές.
Σε πολλές περιπτώσεις, αυτοί οι προμηθευτές περίμεναν έως και 200 ημέρες για πληρωμή, ή αναγκάζονταν να δεχθούν μεταχρονολογημένες επιταγές ως μοναδική επιλογή.
Οι προμηθευτές περίμεναν έως και 200 ημέρες για πληρωμή
Από την 1η Ιουνίου, τέθηκε σε ισχύ νέα νομοθεσία που επιβάλλει σε μεγάλες επιχειρήσεις να εξοφλούν τις υποχρεώσεις τους προς μικρότερους προμηθευτές εντός 60 ημερών.
Η κυβέρνηση προσπαθεί έτσι να αποτρέψει την καταστροφική πίεση που ασκείται στα χαμηλότερα στρώματα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Όπως αναφέρει στους Financial Times προμηθευτής που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του: «Αν δεν δεχτείς τους όρους, θα βρουν απλά άλλον».
Η πρακτική αυτή έχει δημιουργήσει ένα τοξικό περιβάλλον για πολλές μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες βλέπουν τα ταμεία τους να αδειάζουν όσο οι πελάτες τους θριαμβεύουν στις πίστες του ανταγωνισμού.
Με τις νέες δεσμεύσεις και παρεμβάσεις του κράτους, αναμένεται ότι το τοπίο θα αρχίσει να εξισορροπείται — με στόχο όχι μόνο τη σταθερότητα της αγοράς αλλά και την επιβίωση των κρίσιμων κρίκων της παραγωγικής αλυσίδας.