Albertsons: H CEO της αλυσίδας κόντρα στον γίγαντα Kroger

Η Susan Morris αναλαμβάνει τα ηνία της Albertsons σε μια κρίσιμη καμπή. Μετά το μπλόκο στη συγχώνευση με την Kroger, η μάχη για το μερίδιο αγοράς μόλις έχει ξεκινήσει... 

Albertsons: H CEO της αλυσίδας κόντρα στον γίγαντα Kroger

Σε έναν κόσμο όπου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ δίνουν καθημερινά μάχη για το καλάθι του καταναλωτή, μια γυναίκα από το Κολοράντο ετοιμάζεται να γράψει τη δική της ιστορία.

Η Susan Morris δεν είναι απλώς CEO — είναι το «όπλο» της Albertsons στη μάχη ενάντια στην Kroger.

Και αυτή τη φορά, το παιχνίδι είναι προσωπικό.

Η Morris δεν ήρθε για να συμβιβαστεί. Ήρθε για να κερδίσει.

Είναι ένα από τα πιο έμπειρα στελέχη της αμερικανικής λιανικής τροφίμων, που βρίσκεται πλέον στην κορυφή της Albertsons, σε μια από τις πιο δύσκολες περιόδους της ιστορίας της εταιρείας.

Albertsons vs Kroger

Η πολυαναμενόμενη συγχώνευση με τον γίγαντα Kroger μπλοκαρίστηκε από τις αμερικανικές αρχές ανταγωνισμού, και τώρα η Morris καλείται να δώσει νέα μάχη στην πιο ανταγωνιστική αγορά σούπερ μάρκετ του κόσμου.

Με σχεδόν τέσσερις δεκαετίες εμπειρίας στην Albertsons, η 57χρονη Morris ξεκίνησε την καριέρα της ως μαθήτρια στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών, ενημερώνοντας πελάτες για ακάλυπτες επιταγές.

Σήμερα, κρατά το τιμόνι μιας εταιρείας με δεκάδες αλυσίδες όπως τα Safeway και Jewel-Osco και τζίρο δισεκατομμυρίων.

Η επιμονή της και η αγάπη της για τις λεπτομέρειες είναι θρυλικές. «Μπορεί να πάρει ένα μήλο από το ράφι και να σου πει πόσες μέρες είναι εκεί», είχε δηλώσει ο πρώην CEO της Albertsons, Vivek Sankaran, στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Πόρτλαντ.

Η συγχώνευση με την Kroger, αξίας 20 δισ. δολαρίων, κατέρρευσε λόγω ανησυχιών για μονοπωλιακές πρακτικές.

Όμως, η Morris δεν το έβαλε κάτω.

Πλέον, όχι μόνο έχει αναλάβει τη διοίκηση της Albertsons, αλλά και προχωρά σε επιθετικά σχέδια αναδιάρθρωσης.

Στόχος της: μείωση κόστους 1,5 δισ. δολαρίων σε βάθος τριετίας.

Ήδη έχουν απολυθεί περίπου 800 εργαζόμενοι και έχουν κλείσει αρκετά καταστήματα.

«Θα γίνουμε πιο ευέλικτοι», δήλωσε σε συνέντευξή της. «Ήρθε η ώρα να κάνουμε δύσκολες επιλογές».

Η Morris δεν κρύβει τον ανταγωνιστικό της χαρακτήρα. Όταν κάποια στιγμή η Albertsons ξεπέρασε την Kroger σε πωλήσεις τριμήνου, έστειλε εσωτερικό email με το χαρακτηριστικό σχόλιο: «Φάε τη σκόνη μας, Kroger».

«Φάε τη σκόνη μας, Kroger»

Το μεγάλο στοίχημα της Morris δεν είναι νέες συγχωνεύσεις, αλλά η ενίσχυση της καθημερινής λειτουργίας: καλύτερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, βελτίωση στα φρέσκα προϊόντα, επένδυση στη διαφήμιση μέσα στα καταστήματα και πλήρη αξιοποίηση του προγράμματος επιβράβευσης πελατών.

Η πίεση για χαμηλότερες τιμές είναι τεράστια. Κατά τη διάρκεια της δίκης για τη συγχώνευση, η Kroger υποστήριξε πως οι τιμές της Albertsons είναι 10% υψηλότερες. Η Morris δεν επιβεβαιώνει τον αριθμό, αλλά γνωρίζει καλά ότι πρέπει να διαπραγματευτεί σκληρά με προμηθευτές και να επενδύσει στην αυτοματοποίηση.

Ήδη, το 30% της διανομής της Albertsons αυτοματοποιείται, ενώ μηχανικοί σχεδιάζουν εκ νέου την εσωτερική διάταξη αρτοποιείων και ντελικατέσεν για μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

«Ό,τι αυξάνει την παραγωγικότητα, αυξάνει και τα κέρδη», τονίζει.

Η Susan Morris δεν κυνηγά απλώς τη βιωσιμότητα της Albertsons.

Κυνηγά την πρωτιά.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο