Stellantis – Renault: Πιέσεις στην ΕΕ για λιγότερους κανόνες – Οι φόβοι για τα κινεζικά μικρά οχήματα

Stellantis και Renault ασκούν πιέσεις για μια νέα, λιγότερο ρυθμισμένη κατηγορία μικρών αυτοκινήτων με λιγότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας

Stellantis – Renault: Πιέσεις στην ΕΕ για λιγότερους κανόνες – Οι φόβοι για τα κινεζικά μικρά οχήματα

Καθώς οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν… απόβαση στην Ευρώπη, η Stellantis και η Renault ασκούν πιέσεις για μια νέα, λιγότερο ρυθμισμένη κατηγορία μικρών αυτοκινήτων με λιγότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας, καθιστώντας τα φθηνότερα στην κατασκευή τους.

Τους τελευταίους δύο μήνες, ο πρόεδρος της Stellantis, Τζον Έλκαν και ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο έχουν συμμετάσχει σε μια ασυνήθιστη δημόσια εκστρατεία προτρέποντας την ΕΕ να εξετάσει το θέμα.

Στόχος είναι να αναβιώσει μια κατηγορία μικρών αυτοκινήτων που έχει εγκαταλειφθεί σε μεγάλο βαθμό από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς τέτοια μοντέλα ήταν ασύμφορα, ένα πρόβλημα που αποδίδουν στους κανονισμούς που καθιστούν τα οχήματα μεγαλύτερα, βαρύτερα και πιο ακριβά.

Αν και τα μικρά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν επί του παρόντος μόνο το 5% της αγοράς, αποτελούσαν έως και το ήμισυ της αγοράς τη δεκαετία του 1980 και ο τομέας θα μπορούσε να ανακάμψει με περισσότερες κυκλοφορίες, σύμφωνα με την S&P Global

Ο Έλκαν δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η Ευρώπη χρειάζεται τη δική της έκδοση των ιαπωνικών “kei cars”, μικρών, αστικών οχημάτων με περιορισμούς μεγέθους και κινητήρα που απολαμβάνουν χαμηλότερους φόρους και κόστος ασφάλισης – τα οποία, όπως είπε, θα μπορούσαν να ονομαστούν “e-car”.

Ενα δείγμα Kei cars της Honda

«Δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο, η Ιαπωνία έχει ένα αυτοκίνητο kei, το οποίο αποτελεί το 40% της αγοράς, και η Ευρώπη δεν έχει τα δικά της e-car», δήλωσε σε μια εκδήλωση στο Τορίνο, επαναλαμβάνοντας παρόμοια σχόλια σε ένα κοινό κύριο άρθρο με τον ντε Μέο της Renault που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα.

Αν και ο ντε Μέο πρόκειται να αποχωρήσει από τη Renault τον Ιούλιο, η εταιρεία αναμένεται να διατηρήσει την υποστήριξή της στην πρόταση.

«Τα μικρά αυτοκίνητα αποτελούν μια εστία ανάπτυξης που δεν μπορεί και δεν πρέπει να αγνοηθεί αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Φρανσουά Προβόστ, διευθυντής προμηθειών, συνεργασιών και δημοσίων σχέσεων της Renault.

Οι Κινέζοι αντίπαλοι έχουν μέχρι στιγμής επικεντρωθεί σε μεγαλύτερα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στην προσπάθειά τους να κερδίσουν μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, αλλά τα μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα είναι καθ’ οδόν.

Το Dolphin Surf της κινεζικής BYD κυκλοφόρησε στην αγορά πριν από ένα μήνα, με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ (23.124 δολάρια) με χαρακτηριστικά όπως μια περιστρεφόμενη μεγάλη οθόνη αφής και πίσω καθρέφτες με αντιατμό.

Συγκριτικά, το Renault 5, το οποίο είναι παρόμοιο αν και μπορεί να μεταφέρει έναν επιπλέον επιβάτη, κοστίζει σχεδόν 5.000 ευρώ περισσότερο όταν είναι εξοπλισμένο με παρόμοιο εξοπλισμό.

Αντιμετωπίζοντας αυτή την πίεση, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές εξετάζουν τις δυνατότητες για φθηνότερα αυτοκίνητα που θα τους βοηθήσουν να ενισχύσουν τις πωλήσεις και να επιτύχουν τους στόχους τους για τις εκπομπές CO2, δήλωσε ο Flavien Neuvy, αναλυτής αυτοκινήτων και επικεφαλής της ερευνητικής εταιρείας Cetelem.

«Η αγορά έχει μειωθεί κατά 20% σε σύγκριση με το 2019, επομένως δεν υπάρχει αρκετός όγκος για όλους και οι Κινέζοι έρχονται», είπε.

Αν και τα μικρά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν επί του παρόντος μόνο το 5% της αγοράς, αποτελούσαν έως και το ήμισυ της αγοράς τη δεκαετία του 1980 και ο τομέας θα μπορούσε να ανακάμψει με περισσότερες κυκλοφορίες, δήλωσε η S&P Global, η οποία εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα μπορούσαν να φτάσουν τις 600.000 έως το 2030, αυξημένες κατά περίπου 20% σε σχέση με πέρυσι.

Ασκηση πίεσης

Η προσπάθεια άσκησης πίεσης στοχεύει τους Γενικούς Κανονισμούς Ασφάλειας 2 (GSR2) της ΕΕ, οι οποίοι επιβάλλουν χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως πλευρικούς αερόσακους, αισθητήρες που ανιχνεύουν εάν ο οδηγός αποκοιμιέται, προειδοποίηση για διάβαση λωρίδας και πιο διεξοδικές δοκιμές πρόσκρουσης.

Τέτοιες απαιτήσεις και οι ευρωπαϊκοί κανόνες για τη ρύπανση προσθέτουν μεταξύ 850 και 1.400 ευρώ στο κόστος ενός αυτοκινήτου, εκτιμά μια πηγή που γνωρίζει τις δραστηριότητες άσκησης πίεσης.

Οι λομπίστες υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει ανάγκη για απαιτήσεις ασφαλείας όπως αυτές για συγκρούσεις υψηλής ταχύτητας όταν πρόκειται για μικρά αυτοκίνητα που έχουν σχεδιαστεί για οδηγούς πόλης.

Υποστηριζόμενοι από την βιομηχανική ομάδα του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), θέλουν μια εντελώς νέα κατηγορία οχημάτων που ονομάζεται M0 ή e-car.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει το θέμα, δήλωσε η εκπρόσωπος Lea Zuber.

Η ανανέωση των απαιτήσεων για μικρότερα αυτοκίνητα χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια θα είναι περίπλοκη και δεν θα εφαρμοστεί απαραίτητα, δήλωσαν άτομα που γνωρίζουν τις συζητήσεις.

Και το αν τα λιγότερο ρυθμιζόμενα μοντέλα θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα μένει επίσης να φανεί. Ο Matthew Avery, διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης στο Euro NCAP, το οποίο δοκιμάζει νέα αυτοκίνητα για λόγους ασφαλείας, δήλωσε ότι η ιδέα ότι τα μικρά αυτοκίνητα πόλης δεν θα εμπλέκονται σε ατυχήματα αυτοκινητοδρόμων είναι ανοησία.

Οι Κινέζοι φέρνουν στην Ευρώπη αυτοκίνητα που λαμβάνουν σταθερά πέντε αστέρια από το Euro NCAP, δήλωσε ο Avery. Αν και οι αξιολογήσεις του δεν έχουν νομική βαρύτητα, οι καταναλωτές τις λαμβάνουν υπόψη και πολλοί εταιρικοί στόλοι δεν θα αγοράσουν αυτοκίνητα με λιγότερα από πέντε αστέρια.

Μια αλλαγή στους κανονισμούς για τη μείωση ορισμένων απαιτήσεων ασφαλείας θα μπορούσε να αφήσει τα μικρότερα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα με αξιολογήσεις δύο ή τριών αστέρων, δήλωσε ο Avery.

«Αν θέλουν, μπορούν να αποχαρακτηρίσουν ένα αυτοκίνητο για λόγους ασφαλείας», δήλωσε ο Avery, αλλά σημείωσε ότι οι δοκιμές και οι αξιολογήσεις ασφαλείας του Euro NCAP θα παραμείνουν αμετάβλητες. «Η δουλειά μας είναι απλώς να πούμε, λοιπόν, αυτό το αυτοκίνητο είναι ασφαλέστερο από εκείνο το αυτοκίνητο».

Ο Emmanuel Bret, αναπληρωτής επικεφαλής της BYD France, λέει ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να προσφέρει μικρά αυτοκίνητα που πληρούν όλους τους ισχύοντες κανονισμούς της ΕΕ και ότι το να κατηγορούμε το μπλοκ ότι τα καθιστά μη προσιτά είναι απλώς «πολλές δικαιολογίες». «Αφήστε τους πελάτες να επιλέξουν», δήλωσε ο Bret.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο