Μαρίνες: Το νέο χρυσωρυχείο για τη Wall Street

Περισσότερες από 30 επενδυτικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων εισηγμένες εταιρείες και οικογενειακά γραφεία, θέλουν να αγοράσουν αμερικανικές μαρίνες

Μαρίνες: Το νέο χρυσωρυχείο για τη Wall Street

Το ενδιαφέρον τους στις μαρίνες, στρέφουν τα τελευταία χρόνια, μεγάλοι επενδυτικοί όμιλοι της Wall Street επιδιώκοντας την εξαγορά και αναβάθμιση εγκαταστάσεων που θεωρούνται ανεπαρκείς για τις σύγχρονες ανάγκες των ιδιοκτητών σκαφών, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Η στρατηγική αυτή βασίζεται στην εκτίμηση ότι οι περισσότερες μαρίνες δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των σημερινών κατόχων σκαφών, ο οποίος είναι διατεθειμένος να καταβάλει υψηλότερα ποσά για ποιοτικότερες υπηρεσίες και καλύτερες υποδομές.

Πολλοί ιδιοκτήτες μαρίνων αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην κάλυψη του αυξανόμενου κόστους ασφάλισης και εργασίας, ενώ η χρηματοδότηση νέων πλωτών προβλητών ή έργων εκβάθυνσης λιμανιών αποτελεί συχνά ανυπέρβλητο εμπόδιο. Οι νέοι επενδυτές εκτιμούν ότι μπορούν να συγκεντρώσουν ακίνητα, να προχωρήσουν σε εκσυγχρονισμούς και να αυξήσουν τα ενοίκια, ιδιαίτερα καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων μαρίνων μειώνεται σταδιακά κάθε χρόνο.

Μπαίνει στις μαρίνες η Wall Street

Σύμφωνα με τον Άντριου Κάντορ, διευθύνοντα σύμβουλο της Colliers International Group Inc., περισσότερες από 30 επενδυτικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων εισηγμένες εταιρείες και οικογενειακά γραφεία, αναζητούν ευκαιρίες στην αγορά μαρίνων. Η Carlyle Group, η Wafra που συνδέεται με το Κουβέιτ, και ο τομέας ακινήτων της Koch Industries έχουν προχωρήσει σε αγορές και πωλήσεις μαρίνων τα τελευταία χρόνια (η Koch Industries έχει πλέον μετονομαστεί σε Koch).

Αντίστοιχα, η Centerbridge Partners LP στηρίζει τη Suntex Marina Investors LLC, μια εταιρεία με έδρα το Ντάλας που ήδη διαθέτει περίπου 100 μαρίνες και συνεχίζει να επεκτείνεται. Η Suntex είχε εξετάσει το ενδεχόμενο αρχικής δημόσιας εγγραφής το 2022, με αποτίμηση άνω των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά εγκατέλειψε τα σχέδια λόγω της ανόδου των επιτοκίων.

Η Safe Harbor Marinas, επίσης με έδρα το Ντάλας, αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου. Το 2017 απέκτησε τη δραστηριότητα της Brewer και, τον Μάιο, εξαγοράστηκε από τη Blackstone Inc. Η Blackstone κατέβαλε 5,65 δισεκατομμύρια δολάρια για τη Safe Harbor, πραγματοποιώντας τη μεγαλύτερη συναλλαγή που έχει καταγραφεί στον χώρο, όπου συνήθως αλλάζουν χέρια περίπου 100 ακίνητα ετησίως. Με την εξαγορά αυτή, η Blackstone απέκτησε 138 μαρίνες, συμπεριλαμβανομένης μιας Safe Harbor στο West Palm Beach της Φλόριντα, γνωστής για τη φιλοξενία υπερ-γιότ που προσελκύουν δισεκατομμυριούχους.

Η Blackstone επιδιώκει την απόκτηση περισσότερων μαρίνων στις ΗΠΑ και ενδεχομένως στην Ευρώπη, όπου η Safe Harbor δεν έχει ακόμη παρουσία. Παράλληλα, σχεδιάζει να αναβαθμίσει τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις, διευρύνοντας και επιμηκύνοντας τις θέσεις για να φιλοξενήσουν μεγαλύτερα σκάφη ή προσθέτοντας υποδομές και ανέσεις που απαιτούν οι πιο απαιτητικοί πελάτες.

Η άλλη όψη

Ωστόσο, ο εκσυγχρονισμός των μαρίνων συνοδεύεται από αυξανόμενα παράπονα ότι αποκλείονται οι μικρότεροι κάτοχοι και αλλοιώνεται ο χαρακτήρας των χώρων, οι οποίοι θεωρούνταν δημόσιο αγαθό. Αρκετοί υποστηρίζουν ότι το 1% εκτοπίζει τη μεσαία τάξη.

Στις νοτιοανατολικές πολιτείες των ΗΠΑ, οι χρεώσεις για θέσεις σκαφών αυξάνονται έως και 15% ετησίως σε ορισμένες μαρίνες, καθώς εύποροι κάτοικοι του βορρά είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα όταν μετακομίζουν, σύμφωνα με τον Μελίλο. Η περιορισμένη προσφορά δίνει στις μαρίνες σημαντική διαπραγματευτική ισχύ, με τον κλάδο να αναφέρει συχνά ότι στις ΗΠΑ αντιστοιχούν 12 σκάφη για κάθε διαθέσιμη θέση μαρίνας.

Οι ανησυχίες εντείνονται από το γεγονός ότι η Blackstone και άλλοι επενδυτές της Wall Street συνήθως αποκτούν ακίνητα όπως πολυκατοικίες ή αποθήκες με στόχο την αύξηση της αξίας και την πώληση εντός λίγων ετών. Η Blackstone απέκτησε τη Safe Harbor μέσω ενός ταμείου υποδομών, το οποίο της επιτρέπει να διατηρεί τις εταιρείες επ’ αόριστον, αν και αυτό δεν έχει καθησυχάσει όλους τους εμπλεκόμενους.

Συνολικά, η είσοδος των μεγάλων επενδυτικών ομίλων στην αγορά μαρίνων αναδιαμορφώνει τον κλάδο, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις, τόσο για τους ιδιοκτήτες σκαφών όσο και για τις τοπικές κοινωνίες.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο