Σε μια εποχή όπου ο πληθωρισμός πιέζει τα πορτοφόλια και οι καταναλωτικές προτεραιότητες αλλάζουν με ταχύτητα φωτός, ακόμα και οι μεγαλύτεροι παίκτες της αγοράς αναγκάζονται να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές τους.
Ο CEO της Kroger, Ρον Σάρτζεντ, βλέπει καθαρά την αλλαγή: οι Αμερικανοί δεν αγοράζουν όπως παλιά — και αυτό επηρεάζει άμεσα το παρόν και το μέλλον της αλυσίδας.
Παρά την οικονομική αστάθεια και τις ανησυχίες για νέους δασμούς, η Kroger σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 3,2% στο πρώτο τρίμηνο του 2025 (σε συγκρίσιμες πωλήσεις χωρίς καύσιμα).
Το αποτέλεσμα; Κέρδη ύψους 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με 2% πάνω σε σχέση με πέρυσι, όπως μεταδίδει το TheStreet.
Όμως, όπως δείχνουν τα δεδομένα από την Placer.ai, η επισκεψιμότητα στα καταστήματα είχε μικρές διακυμάνσεις: άνοδος τον Ιανουάριο, αλλά μικρή πτώση τον Φεβρουάριο.
Kroger: Φρέσκα τρόφιμα και φαρμακευτικά προϊόντα σε άνοδο
Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα στις 20 Ιουνίου, ο Σάρτζεντ τόνισε πως οι πωλήσεις σε κατηγορίες όπως φρέσκα τρόφιμα, φαρμακεία και e-commerce ήταν ιδιαίτερα ενισχυμένες.
«Τα φρέσκα τρόφιμα υπεραπέδωσαν σε σχέση με τις πωλήσεις του κεντρικού καταστήματος», υπογράμμισε, δείχνοντας τη στροφή των καταναλωτών σε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές.
Σημαντικό ρόλο παίζει και το brand Simple Truth, το οποίο σχεδιάζει την κυκλοφορία 80 νέων προϊόντων πρωτεΐνης — bars, shakes, powders — ως απάντηση στην αυξημένη ζήτηση από καταναλωτές που χρησιμοποιούν φαρμακευτικά σκευάσματα όπως το Ozempic και το Wegovy για απώλεια βάρους.
Η τάση δεν είναι τυχαία. Έρευνα του International Food Information Council έδειξε ότι 79% των Αμερικανών λαμβάνουν υπόψη αν ένα προϊόν είναι επεξεργασμένο, ενώ 63% τα αποφεύγουν συνειδητά. Πάνω από το μισό ακολουθεί χορτοφαγική ή φυτική διατροφή.
Όμως, μαζί με τη στροφή στην υγεία, έρχεται και η προσοχή στο κόστος. Ο Sargent παραδέχεται: «Οι καταναλωτές ξοδεύουν πιο προσεκτικά. Επιλέγουν προσφορές, μεγαλύτερες συσκευασίες, δικά μας brands και χρησιμοποιούν περισσότερα κουπόνια». Ακόμα και με μειώσεις τιμών σε πάνω από 2.000 προϊόντα, οι πωλήσεις σε κατηγορίες όπως σνακ, ποτά και είδη κατοικιδίων δείχνουν κόπωση.
Κλείσιμο καταστημάτων
Απέναντι σε αυτό το νέο τοπίο, η Kroger ανακοίνωσε ότι θα κλείσει 60 καταστήματα χαμηλής απόδοσης μέσα στους επόμενους 18 μήνες.
Οι εργαζόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα μετάθεσης σε άλλα σημεία του δικτύου. «Θέλουμε να κινηθούμε γρήγορα, να επικεντρωθούμε στον πυρήνα της επιχείρησής μας και να λειτουργούμε εξαιρετικά καταστήματα», δήλωσε ο Σάρτζεντ.
Από την άλλη, η εταιρεία σχεδιάζει το άνοιγμα πάνω από 30 νέων καταστημάτων φέτος, σε πιο ανταγωνιστικές αγορές, με ποικιλία format — κυρίως τύπου marketplace.
«Θα επενδύσουμε στρατηγικά για το μέλλον της Kroger», τόνισε ο CEO.
Με λίγα λόγια, η Kroger αναπροσαρμόζεται. Σε μια αγορά που αλλάζει, το στοίχημα είναι ξεκάθαρο: να προσφέρει υγιεινά, προσιτά και ελκυστικά προϊόντα σε έναν καταναλωτή που δεν είναι πια ο ίδιος.