Starbucks: Πιθανή πώληση μειοψηφικού πακέτου και η μάχη για μερίδιο αγοράς στην Κίνα

Παρά τις προκαταρκτικές επαφές με υποψήφιους επενδυτές, η Starbucks διαψεύδει ότι εξετάζει την πλήρη αποχώρησή της από την Κίνα

Starbucks: Πιθανή πώληση μειοψηφικού πακέτου και η μάχη για μερίδιο αγοράς στην Κίνα

Η Starbucks, o παγκόσμιος γίγαντας του καφέ, φαίνεται πως έχει φτάσει σε ένα κρίσιμο σημείο στην αγορά της Κίνας.

Αν και αρνείται επισήμως ότι εξετάζει την πλήρη πώληση των δραστηριοτήτων της εκεί, πηγές αποκαλύπτουν ότι έχει ξεκινήσει διερευνητικές συνομιλίες με πάνω από δώδεκα ενδιαφερόμενους επενδυτές, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.

Το ερώτημα δεν είναι πια αν θα αλλάξει κάτι, αλλά τι και πόσο.

Starbucks: Σενάρια πώλησης και στρατηγικές ζυμώσεις

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Starbucks ξεκίνησε επίσημη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος τον Μάιο, με τη Goldman Sachs ως σύμβουλο. Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο που εστιάζει σε θέματα κουλτούρας, διαχείρισης, βιωσιμότητας και στρατηγικής.

Αν και δεν έχει ακόμα αποφασιστεί αν θα παραχωρηθεί πλειοψηφικό ή μειοψηφικό πακέτο, φαίνεται ότι η εταιρεία εξετάζει σενάρια διατήρησης κάποιων τμημάτων της — όπως η εφοδιαστική αλυσίδα.

Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η Starbucks δεν εξετάζει επί του παρόντος την πλήρη πώληση των δραστηριοτήτων της στην Κίνα».

Ένα εργοστάσιο, 20 υποψήφιοι και μια τεράστια αγορά

Το 2023 η Starbucks εγκαινίασε το Coffee Innovation Park στην πόλη Kunshan κοντά στη Σανγκάη, μια επένδυση 1,5 δισ. γουάν (περίπου 209 εκατ. δολάρια). Εκεί, σε μια μονάδα 80.000 τ.μ., καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των κινεζικών της καταστημάτων σε καβουρδισμένο καφέ.

Περισσότεροι από 20 θεσμικοί φορείς έχουν απαντήσει στην πρόσκληση, ανάμεσά τους και μεγάλα private equity funds όπως τα KKR, PAG και Fountainvest Partners.

Η πρόκληση της τιμής: από 30 γουάν στα 5

Η κυριαρχία της Starbucks στην Κίνα έχει δεχτεί σοβαρά πλήγματα τα τελευταία χρόνια. Από 34% μερίδιο αγοράς το 2019, έχει πέσει στο 14% το 2024, σύμφωνα με την Euromonitor.

Η εκτίναξη των φθηνών τοπικών brands, όπως τα Luckin Coffee και Cotti Coffee, σε συνδυασμό με τις επιδοτήσεις των κινεζικών e-commerce γιγάντων, έχουν ρίξει το κόστος του καφέ στα… 5 γουάν μέσω delivery — έναντι περίπου 30 γουάν για ένα ρόφημα Starbucks.

Σε μια προσπάθεια αντίδρασης, η αμερικανική αλυσίδα προχώρησε αυτόν τον μήνα στην πρώτη της μείωση τιμών στην Κίνα, μειώνοντας κατά μέσο όρο 5 γουάν την τιμή σε επιλεγμένα κρύα ροφήματα χωρίς καφέ.

Τι επιφυλάσσει το επόμενο βήμα;

Αν και η Starbucks διαψεύδει ότι σχεδιάζει την ολική αποχώρησή της από την Κίνα, είναι προφανές πως αναζητά νέες συμμαχίες και προσεκτική αναδιάρθρωση. Το αποτέλεσμα της διαδικασίας επιλογής επενδυτών αναμένεται να διαμορφώσει την επόμενη ημέρα της παρουσίας της στην πολυπληθέστερη αγορά καφέ του κόσμου.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο