Στο άνοιγμα νέων καταστημάτων και την ανακαίνιση παλαιότερων, επικεντρώνεται η στρατηγική της αλυσίδας convenience OK! Anytime Markets για το 2025, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά.
Ήδη, το πρώτο πεντάμηνο του 2025, η ανάπτυξη κινείται στο 7,5%, ξεπερνώντας την ετήσια πρόβλεψη της αύξησης του 5% στον κύκλο εργασιών, η οποία αναμένεται να φτάσει τα 85 εκατ. ευρώ, εξηγεί η κ. Δέσποινα Ξυνού, πρόεδρος και CEO της αλυσίδας.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2024 ανήλθε στα 80,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 7,7% σε σύγκριση με το 2023. Τα μικτά κέρδη έφτασαν τα 15,47 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων τα 1,39 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 960.405 ευρώ από 638.647 ευρώ που ήταν το 2023.
OK! Ayntime Markets: Επενδύσεις 2 εκατ. ευρώ για το 2025
«Το 2024 ήταν μια χρονιά μεγάλων επενδύσεων για εμάς είτε σε ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων είτε σε νέα καταστήματα. Ταυτόχρονα έγινε αναδιοργάνωση σε διάφορα τμήματα της εταιρείας όπως των Logistic center μας ,του τμήματος πωλήσεων και ανάπτυξης νέων franchisee ,έτσι ώστε να ανταπεξέλθουμε στις ανάγκες ανάπτυξης της εταιρείας στα επόμενα χρόνια. To 2024 ήταν μια καλή χρονιά, καθώς είχαμε ανάπτυξη σε τζίρο περίπου 8%. Θεωρούμε ότι το 2025 θα πάμε ακόμα καλύτερα, χάρη στην οργάνωση και στις κινήσεις που πραγματοποιήσαμε τις δύο προηγούμενες χρονιές, των οποίων τα αποτελέσματα θα φανούν αυτή τη χρονιά».
Η κ. Ξυνού προσθέτει ότι «τo 2025 ανοίξαμε έξι καταστήματα, δύο στην Αττική και άλλα τέσσερα στην περιφέρεια, ενώ έχουμε προγραμματίσει άλλα έξι νέα σημεία, εντός και εκτός Αττικής. Το 2025 η εταιρεία θα επενδύσει 2 εκατ. ευρώ σε νέα καταστήματα και σε ανακαινίσεις παλαιότερων καταστημάτων. Προβλέπουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα και στο EBITDA, ενώ τα κέρδη προ φόρων τα υπολογίζουμε γύρω στα 2 εκατ. ευρώ».
Η επαρχία προσφέρει πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης
Η επαρχία είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της αλυσίδας franchise που ξεκίνησε το 2004 και σήμερα αριθμεί 157 καταστήματα.
«Στην επαρχία συνήθως ανοίγουμε καταστήματα μεγαλύτερου εμβαδού (250 τ.μ.), καθώς είναι πιο εύκολο να βρεθούν οι μεγάλοι χώροι που απαιτούνται για το concept των καταστημάτων OK! Grocery. Επιπλέον, πρόκειται για σημεία που έχουν ανάγκη από μεγαλύτερα τμήματα μαναβικής. Η επαρχία λειτουργεί διαφορετικά από την Αθήνα. Η Αθήνα έχει ένα πεπερασμένο αριθμό καταστημάτων, ενώ η επαρχία προσφέρει πολλές καλές περιπτώσεις για τα νέα σημεία αλλά και πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης».
Ο σκληρός ανταγωνισμός στη μικρή λιανική
Πολλοί μεγάλοι παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου επιδιώκουν να διεισδύσουν στα καταστήματα γειτονιάς. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα franchise καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος και τα Mylocal της Metro.
Την τάση επιβεβαιώνει και η Circana. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, οι πωλήσεις στα καταστήματα έως 400 τ.μ. υπερέχουν των υπολοίπων καταστημάτων. Συγκεκριμένα, το 2024 οι πωλήσεις στα καταστήματα έως 400 τ.μ. αυξήθηκαν κατά 5,5%, των υπερμάρκετ κατά 3,1%, των καταστημάτων 1.000-2.500 τ.μ. κατά 2,6% και των καταστημάτων 400-1.000 τ.μ. κατά 1,5%.
«Ο ανταγωνισμός με τα μεγάλα σούπερ μάρκετ είναι έντονος τα τελευταία χρόνια, κάτι ιδιαίτερα καλό, μιας και ο ανταγωνισμός πάντα σε κάνει καλύτερο και προς όφελος του καταναλωτή».
Ο ανταγωνισμός με τα μεγάλα σούπερ μάρκετ είναι έντονος τα τελευταία χρόνια
Τα μαγαζιά της γειτονιάς
Τα καταστήματα ΟΚ! Anytime Markets αποτελούν μια μορφή Mini Super Market, εμβαδού 80 έως 120 τ.μ.τα οποία λειτουργούν καθημερινά από τις 8.00 πμ. έως τις 23.00 μμ. Tο μείγμα των προϊόντων που διαθέτουν αποτελείται γαλακτοκομικά, τρόφιμα ξηρού φορτίου, ψυγείου-κατάψυξης, οπωρολαχανικά και είδη πρώτης ανάγκης καθώς και καπνικά προϊόντα.
Πώς ξεκίνησε η ιδέα μιας αλυσίδας franchise που θα δημιουργούσε καταστήματα γειτονιάς;
Η κ. Ξυνού γνωρίζει καλά τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, καθώς προέρχεται από μια οικογένεια που είχε δραστηριότητα στο χώρο. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Ξυνός είχε 26 καταστήματα και είχε επεκταθεί μέχρι την Ηγουμενίτσα.
Το 2004 η εταιρεία Super Market Ξυνός A.E. εξαγοράζεται από την τότε ηγέτιδα του κλάδου, την Carrefour – Μαρινόπουλος.
«Με τον σύζυγό μου τον Κώστα Κορκιδάκη, είχαμε την ιδέα να δημιουργήσουμε σύγχρονα και μοντέρνα μικρά σημεία, με μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και κυρίως με καλύτερες τιμές και προσφορές. Και έτσι στήσαμε μια επιχείρηση από το μηδέν. Είχαμε κάνει την έρευνα αγοράς και είχαμε εντοπίσει την ανάγκη για μικρά σημεία. Είναι στην κουλτούρα του Έλληνα τα μαγαζιά της γειτονιάς. Είχαμε δει και την δυναμική του franchise, που τότε δεν ήταν ιδιαίτερα ανεπτυγμένο ως επιχειρηματική πρακτική, αλλά εμείς πιστέψαμε σε αυτό».
Τουρισμός
«Έχουμε λάβει περίεργα μηνύματα φέτος» λέει η κ. Ξυνού. Εξηγεί ότι τα νούμερα σε αρκετά νησιά είναι συγκρατημένα ενώ σε άλλα είναι μειωμένα, σε σχέση με την περσινή περίοδο, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στη Μύκονο και την Κάρπαθο. «Η Αθήνα πάει καλά αλλά θα δούμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα», επισημαίνει, προσθέτοντας ότι οι συνεχείς κρίσεις μπορεί να αλλάξουν την κατάσταση ανά πάσα στιγμή.
Τιμές
«Οι τιμές είναι συγκρατημένες αυτή τη στιγμή. Η τιμή του ελαιολάδου έχει πέσει. Το ίδιο ισχύει και για τα απορρυπαντικά και τα καλλυντικά. Αλλά τα ζαχαρώδη και οι σοκολάτες έχουν πάρει την ανιούσα. Από τον Σεπτέμβριο θα γνωρίζουμε περισσότερα για πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση».
Ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας προσφορών
Θετικό θεωρεί το μέτρο η κα. Ξυνού, καθώς ο καταναλωτής προσαρμόζεται σταδιακά. «Για την ώρα, δεν έχουμε δει μείωση των πωλήσεων. Οι εταιρείες προσαρμόζονται. Καθώς έχουν μειωθεί τα ταμπελάκια, έχει μειωθεί και το λειτουργικό μας κόστος».