BYD: Επιβράδυνση παραγωγής και επέκτασης στην Κίνα

Η BYD και άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν ολοένα και περισσότερο αγορές του εξωτερικού για να στηρίξουν τις πωλήσεις και να αντισταθμίσουν την εξασθενημένη δυναμική

BYD: Επιβράδυνση παραγωγής και επέκτασης στην Κίνα
O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της BYD, Γουάνγκ Τσουανφού

Η κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων BYD έχει επιβραδύνει τον ρυθμό παραγωγής και επέκτασής της τους τελευταίους μήνες, μειώνοντας τις βάρδιες σε ορισμένα εργοστάσια στην Κίνα και καθυστερώντας τα σχέδια για την προσθήκη νέων γραμμών παραγωγής.

Σύμφωνα με πηγές του Reuters, οι αποφάσεις αυτές αποτελούν ένδειξη ότι η ισχυρή αύξηση των πωλήσεων της BYD τα τελευταία δύο χρόνια, η οποία την οδήγησε να ξεπεράσει την Tesla ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, θα μπορούσε να επιβραδυνθεί, καθώς αντιμετωπίζει την αύξηση των αποθεμάτων, ακόμη και μετά τις μεγάλες μειώσεις τιμών που προσφέρει στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας.

Το δημοσίευμα αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η BYD ακύρωσε τις νυχτερινές βάρδιες και μείωσε την παραγωγή κατά τουλάχιστον το ένα τρίτο της χωρητικότητας σε ορισμένα από τα εργοστάσιά της. Αυτά τα μέτρα επιβλήθηκαν σε τουλάχιστον τέσσερα εργοστάσια και η BYD είχε επίσης αναστείλει ορισμένα σχέδια για τη δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής.

Η BYD, η οποία πούλησε 4,27 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρυσι, κυρίως στην Κίνα, διαθέτει τουλάχιστον επτά εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων στη χώρα και έχει στοχεύσει σε αύξηση πωλήσεων σχεδόν 30% στα 5,5 εκατομμύρια φέτος.

Το Reuters δεν ήταν σε θέση να προσδιορίσει την ακριβή κλίμακα της μείωσης της παραγωγής και της αναστολής της επέκτασης, ούτε να διαπιστώσει πόσο καιρό μπορεί να διαρκέσουν αυτά τα μέτρα. Μία από τις πηγές ανέφερε ότι οι κινήσεις στόχευαν στην εξοικονόμηση κόστους, ενώ η άλλη είπε ότι επιβλήθηκαν αφού οι πωλήσεις δεν πέτυχαν τους στόχους.

Τι δείχνουν τα στοιχεία

Στοιχεία από τον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας έδειξαν ότι η αύξηση της παραγωγής της BYD επιβραδύνθηκε στο 13% και 0,2% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο και τον Μάιο αντίστοιχα, οι οποίοι ήταν ο βραδύτερος ρυθμός από τον Φεβρουάριο του 2024, όταν οι εργοστασιακές δραστηριότητες διακόπηκαν από τις εβδομαδιαίες διακοπές της σεληνιακής Πρωτοχρονιάς.

Η BYD άρχισε να αυξάνει την μηνιαία παραγωγή από το δεύτερο τρίμηνο του έτους το 2023 και το 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία. Ωστόσο, η τάση έχει αλλάξει φέτος, με τη μέση παραγωγή τον Απρίλιο και τον Μάιο να είναι 29% χαμηλότερη από ό,τι το τέταρτο τρίμηνο του 2024.

Η BYD έχει αναδειχθεί στον μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο μέσα σε λίγα χρόνια, αυξάνοντας δυναμικά την παραγωγή και επιταχύνοντας την κυκλοφορία νέων και πιο προσιτών μοντέλων.

Τα πρόσφατα κίνητρα τιμών, τα οποία μείωσαν την τιμή εκκίνησης του φθηνότερου μοντέλου της στα 55.800 γουάν (7.800 δολάρια), πυροδότησαν ένα ευρύτερο «ξεπούλημα» στις κινεζικές μετοχές αυτοκινήτων και νέες μειώσεις τιμών από τους ανταγωνιστές.

Μια έρευνα που διεξήχθη από τον Σύνδεσμο Εμπόρων Αυτοκινήτων της Κίνας τον Μάιο διαπίστωσε ότι οι αντιπρόσωποι της BYD διατηρούσαν κατά μέσο όρο αποθέματα 3,21 μηνών, το υψηλότερο μεταξύ όλων των εμπορικών σημάτων στην Κίνα, ενώ το επίπεδο αποθεμάτων σε ολόκληρο τον κλάδο ήταν 1,38 μήνες.

Ένας μεγάλος αντιπρόσωπος BYD στην ανατολική επαρχία Σαντόνγκ έκλεισε, με τουλάχιστον 20 από τα καταστήματά του να είναι εγκαταλελειμμένα ή κλειστά, σύμφωνα με όσα ανέφεραν κυβερνητικά μέσα ενημέρωσης τον περασμένο μήνα.

Καθώς τα επίπεδα αποθεμάτων αυξάνονται, το Εμπορικό Επιμελητήριο Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων της Κίνας κάλεσε στις αρχές Ιουνίου τις αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν να πωλούν πάρα πολλά αυτοκίνητα στις αντιπροσωπείες και να θέσουν «λογικούς» στόχους παραγωγής με βάση την απόδοση των πωλήσεων. Ανέφερε επίσης ότι η επιθετική τιμολογιακή πολιτική ασκεί  πίεση στις ταμειακές ροές και μειώνει την κερδοφορία.

Στροφή στις εξαγογές

Οι Κινέζοι έμποροι αυτοκινήτων κάλεσαν τη Δευτέρα τις αυτοκινητοβιομηχανίες να καταβάλουν κίνητρα επιστροφής μετρητών εντός 30 ημερών για να βοηθήσουν στην άμβλυνση των οικονομικών πιέσεων.

Ο ολοένα και μεγαλύτερος ανταγωνισμός στις τιμές έχει ωθήσει τις κινεζικές ρυθμιστικές αρχές να αυξήσουν τον έλεγχο του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας τους τελευταίους μήνες, καθώς η μακροχρόνια πρακτική έχει πιέσει προμηθευτές, αυτοκινητοβιομηχανίες και αντιπροσώπους σε ολόκληρο τον κλάδο.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν πλέον ολοένα και περισσότερο αγορές του εξωτερικού για να στηρίξουν τις πωλήσεις και να αντισταθμίσουν την εξασθενημένη δυναμική στην εγχώρια αγορά τους.

Τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους, η BYD πούλησε 1,76 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων περίπου το 20% εξήχθη.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο