GenZ: Αυξάνει την κατανάλωση αλκοόλ καθώς οι πιέσεις από το κόστος ζωής υποχωρούν

Έρευνα δείχνει μείωση της αποχής μεταξύ των νέων της GenZ, καθώς η βιομηχανία ποτών μάχεται την αντίληψη της δομικής παρακμής

GenZ: Αυξάνει την κατανάλωση αλκοόλ καθώς οι πιέσεις από το κόστος ζωής υποχωρούν

Μπορεί οι baby boomers να μείωσαν την κατανάλωση αλκοόλ, αλλά η Gen Z του… δίνει και καταλαβαίνει.

Αυτό διαπιστώνεται από εκρενή μελέτη που αμφισβητεί ότι η αποχή των νέων από το αλκοόλ οδηγεί στην παρακμή της βιομηχανίας του κλάδου.

Μια έρευνα του IWSR σε περισσότερους από 26.000 ανθρώπους στις 15 μεγαλύτερες αγορές αλκοολούχων ποτών διαπίστωσε ότι το 73% των ερωτηθέντων της GenZ -άτομα σε νόμιμη ηλικία κατανάλωσης αλκοόλ έως 27 ετών- είχαν καταναλώσει αλκοόλ τους προηγούμενους έξι μήνες, έναντι ποσοστού 66% πριν από δύο χρόνια.

Αυτή ήταν η μεγαλύτερη αύξηση οποιασδήποτε γενιάς, σύμφωνα με το IWSR, ερευνητή αγοράς για την παγκόσμια βιομηχανία ποτών.

Εν τω μεταξύ, το 72% των baby boomers -άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω- δήλωσαν ότι είχαν καταναλώσει αλκοόλ κατά την ίδια χρονική περίοδο, σε σύγκριση με 73% πριν από δύο χρόνια, δήλωσε το IWSR, το οποίο διαπίστωσε επίσης ότι η συνολική κατανάλωση αλκοόλ εξακολουθούσε να μετριάζεται μεταξύ των γενεών.

Ωστόσο, τα ευρήματα αμφισβητούν την υπόθεση ότι η GenZ έχει γυρίσει την πλάτη στην κατανάλωση αλκοόλ.

Ο Ρίτσαρντ Χάλστεντ, επικεφαλής των καταναλωτικών πληροφοριών στο IWSR, δήλωσε στους Financial Times ότι τα αποτελέσματα της έρευνας υποδηλώνουν ότι η χαμηλότερη κατανάλωση μεταξύ των νέων οφείλεται στην κρίση του κόστους ζωής και όχι στις θεμελιώδεις αλλαγές στις κοινωνικές συνήθειες.

«Οι αυξανόμενες τιμές ήταν ιδιαίτερα έντονες σε μπαρ και εστιατόρια – μέρη που προσελκύουν περισσότερο τους πότες της GenZ», είπε. «Με κάθε χρόνο που περνάει, περισσότεροι πότες της GenZ εισέρχονται στο εργατικό δυναμικό και όσοι δουλεύουν ήδη, συνήθως κερδίζουν περισσότερα».

Παγκόσμια μείωση στην κατανάλωση αλκοόλ

Ο όγκος των οινοπνευματωδών ποτών που πωλούνται παγκοσμίως μειώθηκε κατά 2% το 2024, σε σύγκριση με πτώση 1% το 2023, σύμφωνα με το IWSR, καθώς η ανάπτυξη σε αναδυόμενες αγορές όπως η Βραζιλία, το Μεξικό και η Ινδία αντισταθμίστηκε από την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Η μείωση έχει πυροδοτήσει μια συζήτηση μεταξύ των επενδυτών σχετικά με το αν το φαινόμενο είναι διαρθρωτικό ή κυκλικό. Οι τιμές των μετοχών εταιρειών όπως οι Diageo, Pernod Ricard και Heineken έχουν πληγεί σοβαρά από τις ανησυχίες ότι η μείωση είναι μακροπρόθεσμης.

Οι εταιρείες έχουν επιδιώξει να αντισταθμίσουν τη μείωση της κατανάλωσης δελεάζοντας τους πότες προς ποτά υψηλότερης ποιότητας -μια στρατηγική γνωστή ως «premiumization»- ή επενδύοντας σε επιλογές χωρίς ή χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ.

Η μείωση του όγκου πωλήσεων και οι αυξήσεις στα συνολικά έσοδα που αναφέρουν οι εταιρείες ποτών υποδηλώνουν ότι οι καταναλωτές πίνουν λιγότερα και πιο ακριβά ποτά.

Οι σκεπτικιστές πιστεύουν ότι η μείωση της κατανάλωσης οφείλεται σε ανθρώπους που ακολουθούν πιο υγιεινό τρόπο ζωής ή αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και όχι απλώς σε μια συμπίεση των διαθέσιμων εισοδημάτων.

Η έρευνα του IWSR διαπίστωσε ότι η επικράτηση της κατανάλωσης αλκοόλ αυξήθηκε σε κάθε γενιά τα τελευταία δύο χρόνια, εκτός από μια μικρή μείωση μεταξύ των baby boomers.

Το ποσοστό της GenΧ (ηλικίας μεταξύ 44 και 59 ετών) που δήλωσε ότι είχε καταναλώσει αλκοόλ το τελευταίο εξάμηνο αυξήθηκε από 77% το 2023 σε 79% φέτος. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους millennials (28 έως 43) αυξήθηκε από 79% σε 83%.

Το 6% των boomers δήλωσε ότι έπινε περισσότερο ενεργά, σε σύγκριση με το 29% των ερωτηθέντων της GenZ. Το42% των καταναλωτών της GenZ δήλωσε ότι μέλη του κοινωνικού του κύκλου έπιναν περισσότερο, σε σύγκριση με πριν από δύο χρόνια, σύμφωνα με το IWSR.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο