Air France – KLM: Θα αποκτήσει πλειοψηφικό μερίδιο στις Scandinavian Airlines

Η κίνηση έρχεται καθώς ο γαλλο-ολλανδικός αερομεταφορέας Air France – KLM αντιμετωπίζει αυξημένο ανταγωνισμό

Air France – KLM: Θα αποκτήσει πλειοψηφικό μερίδιο στις Scandinavian Airlines

Η Air France-KLM θα αποκτήσει πλειοψηφικό μερίδιο στις Scandinavian Airlines, ελπίζοντας ότι αυτό που αποκαλεί «απλή» συμφωνία θα αποφύγει την αντιμονοπωλιακή αντίδραση των Βρυξελλών, η οποία έχει αντιμετωπίσει πρόσφατες προσπάθειες ενοποίησης ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών.

Η εταιρεία δήλωσε την Παρασκευή ότι θα αυξήσει το μερίδιό της στην SAS, την εθνική αεροπορική εταιρεία της Δανίας, της Σουηδίας και της Νορβηγίας, από 19,9% σε 60,5%.

Οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν, αλλά το μερίδιο αναμένεται να αποτιμηθεί υψηλότερα από τα 145 εκατομμύρια δολάρια που κατέβαλε η Air France-KLM για σχεδόν 20% μερίδιο το 2023, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του τότε προβληματικού αερομεταφορέα.

Ο Μπεν Σμιθ, διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, δήλωσε στους Financial Times: «Η ομάδα διαχείρισης έχει κάνει φανταστική δουλειά στην υπέρβαση του επιχειρηματικού σχεδίου. Θα είναι win-win για την επένδυσή μας να δικαιολογήσει μια αυξημένη τιμή».

Πρόσθεσε ότι η συμφωνία θα επιτρέψει στην Air France-KLM να προσφέρει συνέργειες, μεταξύ άλλων μέσω πιθανών περικοπών θέσεων εργασίας, και να αυξήσει την προσφορά του ομίλου σε μακρινές αποστάσεις.

Η Air France-KLM αναμένει ότι η συμφωνία θα ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2026. Είναι πιθανό να αντιμετωπίσει έλεγχο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία έχει εκφράσει ανησυχία ότι οι εξαγορές αεροπορικών εταιρειών θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές.

Ο Σμιθ δήλωσε: «Ελπίζουμε ότι αυτό είναι απλό και δεν θα χρειαστεί τον ίδιο χρόνο [όπως άλλες συμφωνίες]». Υποστήριξε ότι ο υψηλός ανταγωνισμός στη Σκανδιναβία από την Norwegian Air σημαίνει ότι η εξαγορά δεν θα έδινε στην Air France-KLM δεσπόζουσα θέση στην αγορά.

Τι θα πουν οι ρυθμιστές για το deal της Air France-KLM

Η Ryanair έχει υποβάλει στο παρελθόν πολλαπλές προσφορές για να αγοράσει την ιρλανδική ανταγωνίστρια Aer Lingus, ενώ η IAG, ιδιοκτήτρια της British Airways, εγκατέλειψε τα σχέδιά της για την αγορά της ισπανικής Air Europa λόγω των απαιτήσεων των ρυθμιστικών αρχών ανταγωνισμού.

Το Παρίσι και το Βερολίνο έχουν προηγουμένως καλέσει την επιτροπή να κάνει περισσότερα για να επιτρέψει τις συγχωνεύσεις τόσο στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών όσο και στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, καθώς η Ευρώπη επιδιώκει να δημιουργήσει περιφερειακούς πρωταθλητές ικανούς να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερους ανταγωνιστές από χώρες όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ.

Η Air France-KLM θα αυξήσει την ιδιοκτησία της στην SAS αγοράζοντας τα μερίδια του ομίλου ιδιωτικών κεφαλαίων Castlelake και της Lind Invest, του οικογενειακού γραφείου που ανήκει στον Σουηδό δισεκατομμυριούχο Χένρικ Λιντ. Το δανικό κράτος θα διατηρήσει το μερίδιό του 26,4% και θα παραμείνει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας.

Ο Σμιθ δήλωσε ότι η κίνηση αυτή θα της επιτρέψει να επεκταθεί στην σκανδιναβική αγορά, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης με το δίκτυο μεγάλων αποστάσεων της KLM από το Άμστερνταμ.

Παλαιότεροι αερομεταφορείς όπως η Air France-KLM έχουν αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό από αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους τα τελευταία χρόνια. Αλλά ο Σμιθ δήλωσε ότι ήταν βέβαιος ότι η τάση των ταξιδιωτών αναψυχής που επιλέγουν premium θέσεις θα συνεχιστεί, επισημαίνοντας την αύξηση της premium κίνησης στις ΗΠΑ.

Η SAS αντιμετώπισε δυσκολίες με το υψηλό κόστος και την αδύναμη κερδοφορία και επλήγη από την κατάρρευση των παγκόσμιων ταξιδιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το 2023, η SAS απέλυσε τους υπάρχοντες μετόχους, συμπεριλαμβανομένης της σουηδικής κυβέρνησης, σε μια αναδιάρθρωση που διέγραψε την εταιρεία από το χρηματιστήριο και οδήγησε στην Air France-KLM και την Castlelake να γίνουν νέοι επενδυτές παράλληλα με το δανικό κράτος.

Η Air France-KLM έχει επίσης εκφράσει ενδιαφέρον για την εξαγορά της πορτογαλικής αεροπορικής εταιρείας TAP, η οποία είχε τεθεί προς πώληση από την πορτογαλική κυβέρνηση. Αντιμετωπίζει ανταγωνισμό για αυτή τη συμφωνία από τη Lufthansa και την IAG.

Ο Σμιθ δήλωσε ότι η απόκτηση του πλειοψηφικού ελέγχου της SAS δεν θα επηρεάσει τις φιλοδοξίες της Air France-KLM να αγοράσει την TAP.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο