Ταμείο Ανάκαμψης: Επιδότηση για POS και ταμειακές στις ΜμΕ

Οι δικαιούχοι, τα ποσά και οι προθεσμίες

Ταμείο Ανάκαμψης: Επιδότηση για POS και ταμειακές στις ΜμΕ

Σε εξέλιξη βρίσκεται  η υποβολή αιτήσεων για το νέο πρόγραμμα «Ψηφιακές Συναλλαγές Β’», το οποίο προσφέρει επιταγές (vouchers) ενίσχυσης σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις για την προμήθεια ψηφιακού εξοπλισμού και λογισμικού. Η δράση στοχεύει στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών και τιμολόγησης, και υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0», με χρηματοδότηση από το ευρωπαϊκό ταμείο NextGenerationEU.

Σκοπός του Προγράμματος «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ Β’» είναι η υιοθέτηση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων που υποστηρίζουν τις διαδικασίες τιμολόγησης, έκδοσης διακίνησης φορολογικών παραστατικών και διενέργειας ηλεκτρονικών πληρωμών. Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια και αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση της παραγωγικότητας των ΜΜΕ, στην αύξηση της ασφάλειας των συναλλαγών, καθώς και στην ενίσχυση της φορολογικής τους συμμόρφωσης.

Μέσω του Προγράμματος, οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν, προκειμένου να υλοποιήσουν ένα σύνολο ενεργειών που συμβάλλουν στην πραγματοποίηση ασφαλών ηλεκτρονικών συναλλαγών και στην αύξηση της φορολογικής συμμόρφωσης. Στις ενέργειες περιλαμβάνονται ενδεικτικά η αναβάθμιση των ταμειακών μηχανών τους, η αντικατάσταση POS και φορολογικών μηχανισμών με νέες συσκευές σύγχρονων προδιαγραφών, η προμήθεια εξοπλισμού και η παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης κοκ.

Τα εργαλεία

Για τον σκοπό αυτό, το Πρόγραμμα «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ Β’» θα παρέχει επιταγές (vouchers) που θα διατίθενται για την απόκτηση, μέσω αγοράς ή μίσθωσης, νέων ψηφιακών εργαλείων.

Το σκέλος του Προγράμματος που αναφέρεται ως «Ψηφιακές Συναλλαγές Β΄» αφορά τους νέους κύκλους του Προγράμματος, που προγραμματίζονται να υλοποιηθούν κατά το έτος 2025 με ανανεωμένους όρους και προϋποθέσεις, που περιγράφονται αναλυτικά στην Πρόσκληση του Προγράμματος.

Μέσω του Προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές Β΄», οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν προκειμένου να υλοποιήσουν μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες Κατηγορίες Ενεργειών:

  • Κατηγορία 1: Προμήθεια νέου ή αντικατάσταση υφιστάμενου EFT/POS.
  • Κατηγορία 3: Λήψη υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης & λογισμικών τιμολόγησης.
  • Κατηγορία 4: Αναβάθμιση ΦΤΜ & ΑΔΗΜΕ για διασύνδεση με EFT/POS.
  • Κατηγορία 5: Προμήθεια νέου ταμειακού συστήματος ή αντικατάσταση υφιστάμενων ΕΑΦΔΣΣ και μη δυνάμενων να αναβαθμιστούν ΦΤΜ & ΑΔΗΜΕ (εκτός των επιχειρήσεων εστίασης).
  • Κατηγορία 6: Προμήθεια νέου ταμειακού συστήματος ή αντικατάσταση ΦΗΜ (ΦΤΜ ή ΑΔΗΜΕ ή ΕΑΦΔΣΣ), ειδικά για επιχειρήσεις εστίασης.
  • Κατηγορία 7: Αναβαθμίσεις, βελτιώσεις λογισμικού και τεχνική υποστήριξη διασυνδεδεμένου POS.

Δικαιούχοι του Προγράμματος

Στο πλαίσιο του Προγράμματος ενισχύονται υφιστάμενες Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ, και για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

  1. Δραστηριοποιούνται στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ.
  2. Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο Πρόγραμμα.
  3. Δεν έχουν λάβει ενίσχυση στην ίδια Κατηγορία Ενέργειας σε προηγούμενο κύκλο του Προγράμματος «Ψηφιακές Συναλλαγές».
  4. Δραστηριοποιούνται σε επιλέξιμη δραστηριότητα.
  5. Συνιστούν νομική οντότητα (ενδεικτικά: Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση ή ασκούν ελευθέριο επάγγελμα, και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.

Στην ενότητα 2.1 της Πρόσκλησης, παρουσιάζεται αναλυτικά το σύνολο των προϋποθέσεων συμμετοχής στο Πρόγραμμα.

Ειδικά κριτήρια επιλεξιμότητας ανά κατηγορία ενέργειας:
Πέραν των προϋποθέσεων που αναφέρονται αναλυτικά στην παράγραφο 2.1, οι επιχειρήσεις που αιτούνται επιχορήγησης για συγκεκριμένες κατηγορίες ενεργειών, θα πρέπει να πληρούν επιπλέον και τα ακόλουθα -κατά περίπτωση- κριτήρια επιλεξιμότητας:

  • Ειδικά για επιχειρήσεις που υποβάλλουν αίτηση στην Κατηγορία Ενέργειας 4:
    Κατά την 1η Ιουνίου 2024 θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον ένας (1) ενεργός ΦΗΜ τύπου ΦΤΜ ή ΑΔΗΜΕ, όπως προκύπτει από το ιστορικό εγγραφών στο Φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ.
  • Ειδικά για επιχειρήσεις που υποβάλλουν αίτηση στην Κατηγορία Ενέργειας 5:
    Κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης θα πρέπει η επιχείρηση να δραστηριοποιείται σε τομείς εκτός της εστίασης.
  • Ειδικά για επιχειρήσεις που υποβάλλουν αίτηση στην Κατηγορία Ενέργειας 6:
    Κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης θα πρέπει η επιχείρηση να δραστηριοποιείται στον τομέα της εστίασης.
  • Ειδικά για επιχειρήσεις που υποβάλλουν αίτηση στην Κατηγορία Ενέργειας 7:
    Κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα (1) διασυνδεδεμένο EFT/POS, όπως προκύπτει από το ιστορικό εγγραφών στο Φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ.

Τα παραπάνω κριτήρια δεν έχουν οριζόντιο χαρακτήρα. Έτσι, στην περίπτωση μίας επιχείρησης η οποία υποβάλλει αίτηση επιχορήγησης ταυτόχρονα σε πολλαπλές κατηγορίες, εφαρμόζονται μόνο ως προς το σκέλος της αίτησης που αφορά στη συγκεκριμένη Κατηγορία Ενέργειας.
Για την επιβεβαίωση τήρησης των κριτηρίων επιλεξιμότητας, παρακαλούμε συμβουλευτείτε την ενότητα 2.3 της Πρόσκλησης.

Χρονική διάρκεια και ορόσημα Προγράμματος

Τα χρονικά ορόσημα για τους Δυνητικούς Δικαιούχους και τους Προμηθευτές αναλύονται ως εξής:

Προμηθευτές:

  • Αιτήσεις συμμετοχής Προμηθευτών στο Πρόγραμμα δύναται να υποβάλλονται στην ψηφιακή πλατφόρμα από την Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025 έως τη Παρασκευή 29 Αυγούστου 2025.
  • Αιτήματα έγκρισης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών από το Πρόγραμμα υποβάλλονται από ήδη εγκεκριμένους προμηθευτές από την Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025 έως την Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2025.

Δικαιούχοι:
Αιτήσεις Χρηματοδότησης:

  • Αιτήσεις Χρηματοδότησης για τον Α’ Κύκλο των Κατηγοριών Ενέργειας (1), (3), (4), (5), (6) και (7) μπορούν να υποβάλλονται από δυνητικούς δικαιούχους, από́ την Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025, έως και την Παρασκευή 11 Ιουλίου 2025.
  • Πραγματοποίηση αγορών προϊόντων και υπηρεσιών που εντάσσονται στις Κατηγορίες Ενέργειας (1), (3), (4), (5), (6) και (7) με χρήση των vouchers που θα εκδοθούν προς όφελος των εγκεκριμένων δικαιούχων, μπορεί να γίνεται έως  την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2025.
  • Ως ημερομηνία λήξης της μεταβατικής περιόδου (cooling off period) για την οποία επιτρέπονται ορισμένες μόνο (κατ’ εξαίρεση) περιπτώσεις εξαργύρωσης vouchers, ορίζεται η Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025.
  • Ως ημερομηνία ολοκλήρωσης των πάσης φύσεως πληρωμών και ολοκλήρωσης του Προγράμματος ορίζεται η Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025.

OT Originals

Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο