Θερινές εκπτώσεις: Κάθε χρόνο και… νωρίτερα

Οι έρευνες το προηγούμενο χρονικό διάστημα αποτύπωσαν το μέγεθος των προσφορών καθώς η απαισιοδοξία στον εμπορικό κόσμο καλά κρατεί

Θερινές εκπτώσεις: Κάθε χρόνο και… νωρίτερα

Μία μόλις εβδομάδα πριν την επίσημη έναρξη των θερινών εκπτώσεων, η αγορά προσπαθεί να κάνει ήδη ένα μίνι απολογισμό από τις προσφορές που τρέχουν» εδώ και ένα δεκαήμερο, καθώς οι μεγάλες αλυσίδες και τα brands προσπαθούν να κερδίσουν το μερίδιο του κάθε καταναλωτή.

Από τα Zara και τα M&S, μέχρι τα Notos, τα Funky Buddha και τα Πολυκαταστήματα Attica, οι αλυσίδες κινούνται σε ρυθμούς προσφορών, αντλώντας έμπνευση από τους μεγάλους παίκτες που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο διαδίκτυο, αλλά συμπαρασύροντας κιόλας και τα υπόλοιπα μεμονωμένα ή μικρότερης εμβέλειας καταστήματα.

Προσφορές παντού

Τα αυτοκόλλητα στις βιτρίνες φωνάζουν «summer offers» που κυμαίνονται από 15 έως και 50% για επιλεγμένους κωδικούς προϊόντων, έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους στις φυσικές και κυρίως στις ψηφιακές βιτρίνες.

Την ίδια τακτική ακολουθούν και κάποιες επιχειρήσεις αθλητικών ειδών που προσφέρουν από τώρα ειδικά εκπτωτικά «πακέτα» για περιορισμένο αριθμό προϊόντων κυρίως για online αγορές.

Καταλύτης στην έναρξη των εκπτώσεων ολοένα και νωρίτερα είναι εξάλλου και το marketing των μεγάλων διαδικτυακών λιανοπωλητών, όπως η Amazon που σχεδιάζει ρεκόρ πωλήσεων με το φετινό 4ήμερο Prime Day, που έχουν ήδη ξεκινήσει εκπτώσεις και λειτουργούν ως ένα ιδιότυπο εργαλείο σύγκρισης τιμών.

Από τον ισπανικό κολοσσό Inditex (Zara, Stradivarius, Pull & Bear, Zara Home, Bershka, Massimo Dutti), την επίσης ισπανική Mango, μέχρι τις ελληνικές αλυσίδες ένδυσης Pink Woman, BSB και Funky Buddha, αλλά και οι Doca και τα αθλητικά JD, Cosmos, Intersport και Zackret «τρέχουν» τις δικές τους μεγάλες καμπάνιες προσφορών, στέλνοντας και μέσω email και viber με εκπτωτικά voucher και κωδικούς σε συστηματικούς πελάτες ή καταναλωτές που λαμβάνουν τα newsletter τους.

θερινές εκπτώσεις

Ο συντελεστής «διακοπές»

Εξάλλου, το λιανικό εμπόριο κατά την καλοκαιρινή σεζόν έρχεται πάντα αντιμέτωπο με τα αυξημένα κόστη των θερινών διακοπών, γεγονός που οδηγεί μια μεγάλη μερίδα των retailers να στρέφονται προς τις προσφορές σε μεμονωμένα κομμάτια στα φυσικά τους σημεία, στην ενίσχυση των ψηφιακών τους εκπτώσεων, αλλά και την «μετακίνησή τους» προς τις τουριστικές περιοχές.

Ίσως αυτό το κλίμα να δικαιολογεί και το εύρημα που συναντάται επί δύο συνεχόμενα έτη (2023 και 2024), την πτώση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα, με περισσότερα από τα μισά (55%) να καταγράφουν υποχώρησή της. Ταυτόχρονα, το 36% των επιχειρήσεων το 2024 θεωρούσε πως η επισκεψιμότητα διαμορφώθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

Τι μάθαμε από τις προηγούμενες εκπτώσεις

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις του 2024, περισσότερες από τις μισές εμπορικές επιχειρήσεις (57%) που συμμετείχαν στις εκπτώσεις κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις σε συγκριτικά με πέρυσι. Για το 37% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2023, ενώ μόλις το 6% των επιχειρήσεων σημείωσε αύξηση του κύκλου εργασιών.

Ενδιαφέροντα συμπεράσματα προκύπτουν από τις επιδόσεις των επιχειρήσεων ανά μεγάλη γεωγραφική περιοχή. Οι νησιωτικές περιοχές και η Αττική φαίνεται να είχαν σχετικά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, εξαιτίας και της ευνοϊκής φέτος τουριστικής κίνησης (ΤτΕ: +12,2% οι ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο εξάμηνο του 2024).

Ο θετικός αστερίσκος βρίσκεται σε τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις (44%) που τόνισαν πως η καλύτερη περίοδος των εκπτώσεων, από άποψη αγοραστικής κίνησης, είναι ο Ιούλιος, εικόνα που έχει καταστεί κανονικότητα τα τελευταία χρόνια . Ωστόσο, και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου εμφανίζει αξιοσημείωτη κίνηση.

θερινές εκπτώσεις

Η εκπτωτική περίοδος

Υπενθυμίζεται πως κατά τις προηγούμενες χειμερινές εκπτώσεις, η έρευνα της ΕΣΕΕ έδειξε την επιθυμία των μισών τουλάχιστων εμπόρων να μειωθεί η περίοδος των εκπτώσεων, κυρίως όσοι διαθέτουν μικρότερες επιχειρήσεις, ενώ περισσότεροι από τους μισούς δήλωσαν απογοητευμένοι από την πορεία των πωλήσεών τους που έριξαν αυλαία στις 28 Φεβρουαρίου, ημέρα που πραγματοποιήθηκε και το μεγαλύτερο συλλαλητήριο στα μεγάλα αστικά κέντρα για την επέτειο των δύο ετών από την τραγωδία των Τεμπών.

Ωστόσο, με το δεδομένο πως η περίοδος των προσφορών και των εκπτώσεων αποτελεί την ιδανική ευκαιρία για ξεστοκάρισμα, αρκετοί υποστηρίζουν πως προτίθενται να συνεχίσουν τις εκπτώσεις και μετά την επίσημη λήξη τους (στις 30 Αυγούστου), προκειμένου να ελαφρύνουν τις αποθήκες τους και να προετοιμαστούν για ακόμη μια δύσκολη σεζόν.

Τι περιμένει η αγορά

Να διαψευστεί πρώτα απ’ όλα η απαισισιοδοξία που εμφάνισαν οι επαγγελματίες για την πορεία των επιχειρήσεών του το 2025, σύμφωνα και με τη μεγάλη έρευνα που είχε υλοποιήσει το ΕΕΑ με την Opinion Poll.

Μία στις τρεις επιχειρήσεις περίπου (37,6%) διαπιστώνει μείωση του τζίρου της την περίοδο των εορτών, η εκπτωτική περίοδος για το σύνολο των επιχειρήσεων ήταν απογοητευτική, ενώ οι 6 στους 10 επαγγελματίες θεωρούν ότι το 2025 δεν θα βελτιωθεί η κατάσταση των επιχειρήσεων και της αγοράς, με πιο απαισιόδοξους τους ελεύθερους επαγγελματίες άνω των 46 ετών.

Αντίθετη άποψη έχει το 36.9%.Τα χαμηλότερα ποσοστά αισιοδοξίας βρίσκονται στις περιφερειακές ενότητες Δυτικής Αττικής με 32.3%, Βόρειου Τομέα με 34.4% και Δυτικού Τομέα Αθηνών με 34.2%. Επίσης, στις μικρότερες Επιχειρήσεις με 1-5 εργαζόμενους με 34.4%. Σε όλες πάντως τις περιφερειακές ενότητες και τις κατηγορίες με βάση τον αριθμό εργαζομένων η απαισιοδοξία κυριαρχεί.

Το 42.2% δηλώνει λίγο και καθόλου ικανοποιημένοι από την κίνηση κατά την περίοδο των εκπτώσεων ( λίγο 20.9%, καθόλου 21.3%) , ενώ μόλις το 10.6% δηλώνει πολύ αρκετά ικανοποιημένοι ( 0.5% πολύ, 10.1% αρκετά).

OT Originals

Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο