Η εικόνα που διαμορφώνεται στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι πλέον ξεκάθαρη: η ιδιωτική ετικέτα δεν αποτελεί απλώς μια φθηνότερη εναλλακτική, αλλά μια σταθερά αναπτυσσόμενη επιλογή, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.
Με αυξημένες προσδοκίες για ποιότητα και ποικιλία, οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε προϊόντα που συνδυάζουν οικονομία και αξιοπιστία.
Σούπερ μάρκετ: Οι πωλήσεις των PL συνεχίζουν να αυξάνονται
Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Circana, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) στην Ελλάδα συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, καταγράφοντας άνοδο 6,7% κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2025, την στιγμή που τα επώνυμα προϊόντα κατέγραψαν αύξηση 5,5%.
Η εν λόγω διαφορά μεταξύ προϊόντων PL και branded αναδεικνύει τη «σμίκρυνση της ψαλίδας» μεταξύ των δύο κατηγοριών.
Το μερίδιο των PL στο σύνολο της αγοράς ανήλθε στο 27,2%.

Ειδικότερα, στον τομέα των τροφίμων η ιδιωτική ετικέτα αντιστοιχεί πλέον στο 27,5% του συνολικού μεριδίου, στην κατηγορία της οικιακής φροντίδας φτάνει το 27,6%, ενώ στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς ανέρχεται στο 21,2%.
Η ανάπτυξη αυτή δεν είναι τυχαία, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους να περιορίσουν τα καθημερινά έξοδα χωρίς να κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα.
Άνοδος και σε παγκόσμιο επίπεδο
Αντίστοιχα, σε παγκόσμιο επίπεδο, τα στοιχεία της Circana από την έρευνα «From Growth to Transformation: A Global Private Label Perspective» επιβεβαιώνουν τη δυναμική των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Η αύξηση τιμών και το συμπιεσμένο εισόδημα των καταναλωτών οδηγούν σε ενίσχυση των επενδύσεων από πλευράς λιανεμπόρων, οι οποίοι πλέον χτίζουν υπεραξία μέσω καινοτομίας, διαφοροποίησης, βιωσιμότητας και premium λύσεων.
Η ιδιωτική ετικέτα έχει ήδη εδραιωθεί στην Ε.Ε., με μερίδιο 39% σε αξία και 47% σε τεμάχια, ενώ χώρες όπως η Ισπανία και η Γαλλία συνεχίζουν να καταγράφουν δυναμική ανάπτυξη.
Στις ΗΠΑ, το μερίδιο βρίσκεται στο 22% σε αξία και 24% σε τεμάχια, αλλά παρουσιάζει τον ταχύτερο ρυθμό αύξησης πωλήσεων σε δολάρια.
Το φαινόμενο δεν είναι παροδικό. Ακόμη και με την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδιο αγοράς, επιβεβαιώνοντας ότι το μέλλον των σούπερ μάρκετ περνά από την ιδιωτική ετικέτα.