Ο ιαπωνικός γίγαντας κατασκευής αυτοκινήτων Nissan Motor αναθεωρεί τα σχέδια μείωσης της παραγωγής για το νέο ηλεκτρικό όχημα της σειράς Leaf, καθώς οι κινεζικοί έλεγχοι στις εξαγωγές σπάνιων γαιών έχουν δημιουργήσει έλλειψη ανταλλακτικών αυτοκινήτων, ανέφερε την Τρίτη το Kyodo News.
Αυτό το… πισωγύρισμα όσον αφορά στην πορεία παραγωγής του νέου ηλεκτρικού οχήματος της Nissan είναι το τελευταίο σε μια σειρά εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως από τότε που η Κίνα ανακοίνωσε ελέγχους εξαγωγών σπάνιων γαιών στις αρχές Απριλίου.
Οι κινεζικοί περιορισμοί στις εξαγωγές είχαν επίδραση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού

Η Suzuki Motor, ένας άλλος ιαπωνικός γίγαντας, φέρεται να σταμάτησε την παραγωγή του ναυαρχίδας Swift subcompact λόγω ελλείψεων στην αλυσίδα εφοδιασμού, δήλωσαν πηγές με γνώση του θέματος στο Reuters τον περασμένο μήνα.
Στις αρχές Απριλίου, η Κίνα ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει τις εξαγωγές δυσπροσίου, γαδολινίου, σκάνδιου, τερβίου, σαμαρίου, υττρίου και λουτητίου. Αυτά τα λεγόμενα «βαριά» και «μεσαία» στοιχεία σπάνιων γαιών χρησιμοποιούνται κυρίως σε εφαρμογές αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων των ρότορων και κινητήρων, καθώς και των κιβωτίων ταχυτήτων σε ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά, καθώς και στην αμυντική βιομηχανία σε μέρη αεριωθούμενων, πυραύλων και drones.
Οι κινεζικοί περιορισμοί στις εξαγωγές είχαν επίδραση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και αρχικά έγιναν αισθητοί στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου οι μεγάλες ενώσεις κατασκευαστών αυτοκινήτων προειδοποίησαν ότι οι γραμμές παραγωγής και συναρμολόγησης είναι αδρανείς λόγω συμφόρησης στην προσφορά μαγνητών και σπάνιων γαιών.
Η γερμανική ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών VDA ενώθηκε με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες για να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου ότι οι περιορισμοί και οι έλεγχοι στις εξαγωγές στοιχείων σπάνιων γαιών και μαγνητών της Κίνας θα μπορούσαν να διαταράξου ή ακόμη και να αδρανοποιήσουν τις γραμμές παραγωγής.
Καμπανάκι για μειώσεις στην παραγωγή
Τον Μάιο, η Συμμαχία για την Καινοτομία στην Αυτοκινητοβιομηχανία (ΑΑΙ) – η οποία εκπροσωπεί την GM, την Toyota, τη Volkswagen και άλλους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων – προειδοποίησε για μειώσεις στην παραγωγή και ακόμη και για διακοπή λειτουργίας των γραμμών συναρμολόγησης, εάν δε δινόταν μια λύση στο πρόβλημα της απρόσκοπτης πρόσβασης σε μαγνήτες και σε σπάνιες γαίες.
Η Κίνα έχει χαλαρώσει ορισμένους από τους περιορισμούς της στις εξαγωγές σπάνιων γαιών εγκρίνοντας «έναν ορισμένο αριθμό» αδειών εξαγωγής. Ωστόσο, οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού συνεχίζουν να βιώνουν την έλλειψη μαγνητών και άλλων εξαρτημάτων που προέρχονται από σπάνιες γαίες.