Πρόστιμο ύψους 11,9 εκατ. λιρών επέβαλε η Τράπεζα της Αγγλίας στο δίκτυο Vocalink της Mastercard Inc. αφού απέτυχε να αντιμετωπίσει σωστά μια σειρά από παραλείψεις συμμόρφωσης. Είναι η πρώτη φορά που η κεντρική τράπεζα επιβάλλει χρηματικές κυρώσεις σε εταιρεία υποδομών της χρηματοπιστωτικής αγοράς.
Η Vocalink είχε προηγουμένως λάβει εντολή από την BoE να αποκαταστήσει ορισμένες από τις διαδικασίες διαχείρισης κινδύνου και πέρασε χρόνια προσπαθώντας να αποκαταστήσει τα προβλήματα, ανέφερε η κεντρική τράπεζα την Τετάρτη. Όμως οι προσπάθειες του δικτύου πληρωμών κατέληξαν τελικά σε μια προθεσμία του 2022.
Η συνεργασία Vocalink με την BoE
«Η Vocalink δεν τήρησε την υποχρέωσή της να έχει επαρκείς ρυθμίσεις διαχείρισης κινδύνου και διακυβέρνησης όταν ανταποκρίθηκε στις οδηγίες της τράπεζας», ανέφερε στην ανακοίνωση η Sarah Breeden, υποδιοικητής της κεντρικής τράπεζας για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα. «Η αποτυχία της να συμμορφωθεί πλήρως με την εν λόγω οδηγία είχε ως αποτέλεσμα την επιβολή σημαντικού προστίμου».
Η Mastercard, η οποία συμφώνησε να αγοράσει τη Vocalink πριν από σχεδόν μια δεκαετία, δήλωσε ότι είναι ευχαριστημένη για την επίλυση του θέματος, σημειώνοντας ότι τα ζητήματα χρονολογούνται από το 2020.
«Έκτοτε, η Vocalink έχει πραγματοποιήσει μια σειρά από βελτιώσεις», ανέφερε σε δήλωσή του εκπρόσωπος της εταιρείας. «Τα ιστορικά ζητήματα αφορούσαν εσωτερικά συστήματα και ελέγχους και δεν είχαν καμία επίπτωση στην υπηρεσία που παρείχε η Vocalink στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου».
Η Vocalink συνεργάστηκε με την έρευνα και συμφώνησε να επιλύσει το θέμα, γεγονός που τη βοήθησε να τύχει μείωσης του προστίμου. Χωρίς τη μείωση, το πρόστιμο που επιβλήθηκε θα ήταν 20 εκατομμύρια λίρες, σύμφωνα με τη δήλωση.
Σύμφωνα με την Vocalink η τεχνολογία της τροφοδοτεί τα συστήματα πληρωμών, διακανονισμού και άμεσης χρέωσης σε πραγματικό χρόνο του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και δίκτυα άνω των 47.000 ΑΤΜ. Επεξεργάζεται πάνω από το 90% των μισθών, πάνω από το 70% των λογαριασμών των νοικοκυριών και το 98% των κρατικών παροχών.