Ένα ισχυρό αποτύπωμα στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου πέτυχε η αμερικανική Ulta Beauty μέσω της εξαγοράς της βρετανικής αλυσίδας ομορφιάς Space NK, καθώς επιδιώκει να προωθήσει τη διεθνή ανάπτυξη.
Για την Ulta, η εξαγορά αυτή αποτελεί μια αποφασιστική κίνηση καθώς εγκαινιάζει την είσοδό της στη Βρετανία, ευθυγραμμιζόμενη με τις ευρύτερες διεθνείς αναπτυξιακές φιλοδοξίες της εταιρείας. Οι οικονομικές λεπτομέρειες της συναλλαγής, ωστόσο, παραμένουν αδιευκρίνιστες.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα εισέλθουμε στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου μέσω της επωνυμίας Space NK», δήλωσε η Kecia Steelman, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Ulta Beauty, σε δήλωσή της. «Η διεθνής επέκταση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του σχεδίου μας Ulta Beauty Unleashed και η εξαγορά της Space NK προσφέρει μια μοναδική και στρατηγικά συναρπαστική ευκαιρία να εισέλθουμε στην αναπτυσσόμενη αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου με μια επιτυχημένη και καθιερωμένη μάρκα».

Ανάπτυξη της Ulta μέσω εξαγορών
Το Ηνωμένο Βασίλειο έρχεται τώρα να προστεθεί στο Μεξικό και τη Μέση Ανατολή ως βασικές περιοχές διεθνούς ανάπτυξης για την Ulta Beauty, η οποία επιδιώκει ενεργά την παγκόσμια επέκταση υπό την ηγεσία της Steelman από τον Ιανουάριο του 2025.
Η Ulta Beauty απέκτησε το Space NK – το οποίο άνοιξε ως αυτόνομο κατάστημα στο Λονδίνο το 1993 – από τον εξειδικευμένο επενδυτή στον τομέα της ομορφιάς Manzanita Capital. Η συμφωνία αυτή σηματοδοτεί το τέλος ενός κεφαλαίου 23 ετών με την επενδυτική εταιρεία του Λονδίνου, η οποία έχει χρηματοδοτήσει στο παρελθόν άλλες μάρκες ομορφιάς, όπως η Byredo και η Diptyque. «Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη ότι η Ulta Beauty και αυτή η καταπληκτική διοικητική ομάδα θα οδηγήσουν τη Space NK σε νέα ύψη», πρόσθεσε ο Bill Fisher, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Manzanita Capital, σε δήλωσή του.
Συνεργασίες
Σύμφωνα και με τη Vogue, η δυναμική της Ulta ήταν εμφανής τα τελευταία τρίμηνα. Το α’ τρίμηνο του 2025, η εταιρεία σημείωσε αύξηση 4,4% σε ετήσια βάση στις καθαρές πωλήσεις, φτάνοντας τα 2,8 δισ. δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 3 Μαΐου.
Οι στρατηγικές συνεργασίες με εμπορικά σήματα όπως το επίσημο λανσάρισμα από την Cecréd της Beyoncé και την Dibs Beaut, έχουν βοηθήσει την Ulta να διαφοροποιηθεί σε μια γεμάτη αγορά στις ΗΠΑ.
Ο retailer έχει επίσης επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην εμπειρία εντός του καταστήματος, προσφέροντας εργαστήρια και ζωντανές εκδηλώσεις υπό την καθοδήγηση της μάρκας, ενώ έχει αυξήσει τις προσπάθειες μάρκετινγκ για να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά του έναντι ανταγωνιστών όπως η Sephora, η Amazon και το TikTok Shop.
Η εξαγορά της Space NK θα ενισχύσει τώρα την παρουσία της Ulta σε μια σημαντική αγορά γεμάτη ανταγωνισμό. Ακολουθεί τις ευρύτερες τάσεις της λιανικής πώλησης, καθώς η Sephora, η Flannels Beauty και η H Beauty του Harrods επέκτειναν τις δραστηριότητές τους στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά το περασμένο έτος. «Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την ομάδα της Space NK για να υποστηρίξουμε τη συνεχή ανάπτυξη και επιτυχία τους», τόνισε η Steelman.

Τα οφέλη για την Space NK
Την ίδια στιγμή, η Space NK αποκτά έναν συνεργάτη με μεγάλη οικονομική επιφάνεια, με εκτεταμένη επιχειρησιακή υποδομή, μόχλευση της μάρκας και κλίμακα εφοδιαστικής αλυσίδας.
Υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Andy Lightfoot, η Space NK ακολούθησε μια δική της φιλόδοξη στρατηγική ανάπτυξης, εστιάζοντας σε ένα υπερ-τοπικό, ταχυδρομικό μοντέλο λιανικής πώλησης. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει πέντε ανοίγματα καταστημάτων φέτος, συμπεριλαμβανομένου ενός καταστήματος στην Oxford Street, καθώς και στο Μπέρμιγχαμ και στο Κεντ, και στοχεύει να κλείσει το 2025 με 10 νέα σημεία σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων της σε 84.
Αυτή η στρατηγική λιανικής πώλησης έχει μεταφραστεί σε σταθερά οικονομικά αποτελέσματα: τα καθαρά έσοδα της εταιρείας έχουν αυξηθεί από 11,8 εκατομμύρια λίρες το 2021 σε 195 εκατομμύρια λίρες το 2024.
Αυτό σημαίνει πως η Space NK θα συνεχίσει να λειτουργεί ως αυτόνομη θυγατρική της Ulta Beauty, αλλά ο βρετανικός λιανοπωλητής θα επωφεληθεί από την ενισχυμένη αγοραστική δύναμη, τις περαιτέρω ψηφιακές δυνατότητες και την έκθεση στο δίκτυο εμπορικών σημάτων και την καινοτομία της Ulta. Η Ulta Beauty θα αποκτήσει άμεση πρόσβαση σε ένα καθιερωμένο βρετανικό δίκτυο λιανικής πώλησης, αποφεύγοντας το ρίσκο και το υψηλό κόστος της δημιουργίας ενός δικτύου από το μηδέν.
Win-win
Όπως αναφέρει και το Business of Fashion, και για τις δύο αλυσίδες, η συμφωνία αυτή θα ενισχύσει την παγκόσμια θέση τους σε ένα δύσκολο περιβάλλον, το οποίο επηρεάζεται από τους γεωπολιτικούς ανέμους, τους αμερικανικούς δασμούς, τη φθίνουσα καταναλωτική πίστη και τις απειλές ύφεσης, ενώ παράλληλα θα αξιοποιήσει την κοινή τεχνογνωσία στο πολυκαναλικό λιανικό εμπόριο, την επιμέλεια των premium προϊόντων και τα προγράμματα επιβράβευσης των καταναλωτών.
«Σεβόμαστε εδώ και καιρό την Ulta Beauty ως την κορυφαία εξειδικευμένη εταιρεία λιανικής πώλησης ομορφιάς στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Lightfoot. «Είμαστε ενεργοποιημένοι και ενθουσιασμένοι από την ευκαιρία να ενταχθούμε στην Ulta Beauty και να επωφεληθούμε από την κλίμακα, τις σχέσεις με τις μάρκες και τους πόρους της για να τροφοδοτήσουμε περαιτέρω την αποστολή μας να εξυπηρετούμε τους καταναλωτές που έχουν εμμονή με την ομορφιά μέσω της τεχνογνωσίας και της καινοτομίας».